توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲
توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از توقف عملی صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی‌ خبر داد.

برخلاف اعلام قبلی مبنی بر باز شدن مرزهای هوایی و آغاز صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی از روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه، امارات به درخواست‌ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است. علی قربانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در این رابطه چنین گفت:

امارات از زمانی که اعلام کرد مرزهای هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی افزود:

امارات تا کنون توضیح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان نکرده است؛ اما بنا بر اظهارات برخی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

قربانی این توضیح را نیز اضافه کرد که صدور ویزای امارات از طریق سفارت این کشور صورت نمی‌گیرد و اگر در این مدت برخی با سفارت تماس گرفته‌اند و با این پاسخ مواجه شده‌اند که ویزا صادر نمی‌کنند، علت این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور توسط اداره مهاجرت امارات صادر می شود و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید از طریق کفیل (یک شرکت و کارگزار در دبی یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می‌گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج شود) اقدام کند. پس از بررسی و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می‌شود. 

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی درباره پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیط هستند، اظهار کرد:

طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پروازها وجود ندارد. پروازهایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر مالی، پیش از خرید بلیط، از برقراری صد درصد پرواز در این مسیر و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه