راه‌اندازی کمپین ماسک در سفر توسط شورای جهانی سفر و گردشگری

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
راه‌اندازی کمپین ماسک در سفر توسط شورای جهانی سفر و گردشگری

WTTC کمپینی با هدف ترویج استفاده اجباری از ماسک در سفرها راه‌اندازی می‌کند تا همه را به‌سمت پذیرش وضعیت «عادی جدید» سوق بدهد.

شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) به‌تازگی از تمامی مسافران خواسته است که از ماسک‌های محافظتی روی صورت خود استفاده کنند. این کار به‌عنوان بخشی از کمپین «پوشش در راستای مراقبت» انجام می‌شود که هدف آن، ترویج مسافران برای مراقبت از خود و دیگران و تبدیل آن به هنجاری جدید در سفرها است. این اقدام در پی تسهیل محدودیت‌های ناشی از قرنطینه در همه کشورهای دنیا و با آغاز تدریجی بازگشایی مرز آن‌ها به روی مسافران انجام خواهد شد.

توصیه‌های شورای جهانی سفر و گردشگری مبنی بر استفاده اجباری از ماسک، با توجه به شواهد مشخصی انجام می‌شود. این شواهد نشان می‌دهد کشورهایی که زودتر از سایرین در حال بازگشت به وضعیت معمولی هستند و توانسته‌اند با موفقیت از بروز موج دوم ویروس کرونا جلوگیری کنند، کشورهایی هستند که ساکنان خود را تشویق به استفاده از ماسک می‌کردند و استفاده از ماسک در سطح وسیعی در آن‌ها رواج داشت. شورای جهانی سفر و گردشگری بر این باور است که استفاده از ماسک، نشانه‌ای برای از سرگیری سفر امن است و سطحی قابل قبول از ایمنی شخصی را برای استفاده‌کنندگان و اطرافیان آن‌ها به‌طور توامان فراهم می‌کند.

محدودیت های سفر در دوران کرونا

شورای جهانی سفر و گردشگری با توجه به راهنمایی‌های پزشکی و بهداشتی انجام شده توسط کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، استفاده از ماسک را در تمامی انواع حمل‌ونقلی در تمامی طول سفر و نیز در زمان بازدید از فضاهای سرپوشیده یا فضاهایی با محدودیت حرکتی که منجر به کاستن فاصله بین افراد کمتر از دو متر می‌شود، مفید می‌داند. همچنین این شورا از همه دولت‌ها می‌خواهد تا ضمن اجباری کردن استفاده از ماسک، بخش خصوصی را نیز متقاعد کند که قوانین الزامی برای محافظت از سلامت مشتریان و مسافران را به آن‌ها یادآوری بکند.

استفاده از ماسک، نشانه‌ای برای از سرگیری سفر امن است

در تلاشی دیگر، شورای جهانی سفر و گردشگری اقدام به راه‌اندازی کمپین «پوشش در راستای محافظت» (wear2care) در همه صفحه‌های خود در رسانه‌های اجتماعی کرده است و همه مسافران را تشویق می‌کند تا با انتشار تصاویری از سفرهای مسئولانه خود در حالی که ماسک به‌صورت دارند، به این کمپین بپیوندند.

همچنین، آن‌ها بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که پذیرفتن موضوع استفاده از ماسک صورت، هم ریسک انتقال ویروس کرونا را کاهش خواهد داد و هم از فرد و اطرافیان وی محافظت خواهد کرد. علاوه بر آن، هم‌زمان با اینکه همه افراد در سراسر جهان به‌تدریج می‌آموزند که تا پیش از کشف واکسن کرونا باید در جهان پساپاندمی زندگی کنند، استفاده از ماسک مفهوم عادی شدن وضعیت را به شیوه‌ای دیگر به همگان القا خواهد کرد. این شورا همچنین در کمپین خود بر این نکته تاکید کرده است که شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده دست نیز به کاهش ریسک انتقال کووید ۱۹ کمک خواهد کرد و در حقیقت، این کار مکمل استفاده از ماسک صورت است.

ویروس کرونا

گلوریا گووارا، رئیس و مدیر اجرایی شورای جهانی سفر و گردشگری، در جدیدترین بیانیه این نهاد بین‌المللی گفته است آن‌ها چاره‌ای ندارند که با اولویت بخشیدن به ایمنی و بهداشت مسافران و افرادی که در صنعت سفر و گردشگری کار می‌کنند، استفاده از ماسک را اجباری بکنند. وی خاطرنشان کرد:

کمپین جدید آن‌ها ایمنی استفاده‌کنندگان از ماسک را بالاتر خواهد برد و آشکارا نشان می‌دهد که آن‌ها به رفاه و ایمنی مسافران می‌اندیشند؛ چراکه این به نجات جان انسان‌ها خواهد انجامید و به مهیا شدن شرایط برای انجام سفرهایی امن کمک خواهد کرد. پوشیدن ماسک نباید تبدیل به دستاویزی سیاسی بشود و باید بخشی از زندگی روزمره هر فرد باشد تا انسان‌ها بتوانند مادامی که هنوز واکسن ویروس کرونا کشف نشده است، از سفری امن لذت ببرند.

گووارا از بخش خصوصی و دولت‌های مختلف خواسته است با حمایت از این کار، پوشیدن ماسک را تبدیل به یک هنجار جدید بکنند.

رومان سانشز، یکی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد که شورای جهانی سفر و گردشگری توصیه‌های آن‌ها را مبنای راه‌اندازی کمپین جدید خود قرار داده است، می‌گوید:

ثابت شده است که پوشیدن ماسک تا ۸۲ درصد ریسک انتقال را کاهش بدهد و در نتیجه، بالاترین سطح مراقبتی را در برابر ویروس کرونا فراهم خواهد آورد.

وی اذعان کرد که رعایت همیشگی بهداشت دستان و نظافت سطوح بیشتر از ۹۰ درصد ویروس‌های موجود روی سطوح را نابود می‌کنند و همچنین، مانع از رسیدن ویروس‌ها به‌صورت از طریق دست‌ها می‌شود. او اضافه می‌کند که مردم در هر محیطی که می‌توانند باید فاصله حداقل دو متری را با دیگران رعایت بکنند و در صورتی که حفظ فاصله شدنی نیست، باید میزان تهویه هوا را افزایش بدهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه