اصول عکاسی موبایل در سفر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
اصول عکاسی موبایل در سفر

ثبت عکس‌های ماندگار سفر تنها با خرید موبایل محقق نمی‌شود، پس برای یادگیری ترفندها و اصول عکاسی با موبایل در سفر همراه ما باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه که فروشگاه اینترنتی خرید موبایل به جولانگاهی برای خرید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده، بی‌شک بهتر است برای ثبت لحظات خوش سفر از این وسایل مدرن کمک بگیرید! با ورود مدرن‌ترین گوشی‌ها به دنیای تکنولوژی، معنای عکاسی تغییر کرده است. به‌طوری که امکانات پیشرفته گوشی‌های موبایل برای عکاسی در محیط‌های مختلف در حال پیشرفت است و شما می‌توانید برای عکاسی در سفر، از لنزهای این وسیله کمک بگیرید.

علاوه بر این، در نظر گرفتن امکان حمل و نقل آسان گوشی‌های جادویی باعث می‌شود که به‌دنبال خرید موبایل دوربین دار از فروشگاه اینترنتی یا حضوری باشید. اما ثبت عکس‌های ماندگار سفر تنها با خرید موبایل محقق نمی‌شود، پس برای یادگیری ترفندها و اصول عکاسی با موبایل در سفر همراه ما باشید.

اصول عکاسی با موبایل در سفر

افراد بسیاری زیادی برای عکاسی در سفر، از دوربین‌های موبایل کمک می‌گیرند. چراکه گوشی‌ها پرتابل هستند. پرتابل بودن موبایل به این معنی است که شما می‌توانید به‌راحتی موبایل خود را حمل و نقل کنید. علاوه بر این، کیفیت بالای عکس‌های گرفته شده با دوربین موبایل همراه، یکی دیگر از دلایل استفاده از آن‌ها برای عکاسی در سفر است. اکنون که متوجه پرکاربرد بودن گوشی‌های همراه در سفر شدید، نوبت به بیان اصول عکاسی در سفر می‌رسد.

  • لنز دوربین همان پیش نمایش منظره رویایی شما است. جدی بگیرید!

چه در عکاسی با موبایل و چه عکاسی حرفه‌ای با دوربین‌های میلیونی، لازم است تا لنز دوربین را به‌طور کامل تمیز کنید. البته پاک کردن و تمیز کردن لنز دوربین موبایل، اهمیت بیشتری دارد. چراکه شما ساعت‌های طولانی، موبایل هوشمند خود را در جیب، کیف یا دستان خود نگه می‌دارید و احتمال کثیف شدن و لکه دار شدن لنز دوربین خیلی زیاد است. به همین خاطر، حتما نیاز است تا پیش از شروع عکاسی در سفر، لنز دوربین را با دستمال بدون رطوبت (دستمال مخصوص لنز دوربین) تمیز کنید. این دستمال در فروشگاه اینترنتی موبایل و دوربین هم پیدا می‌شود.

جالب است بدانید که لنز تمیز و شفاف، کیفیت عکس‌های شما را افزایش می‌دهد و خبری از لکه‌های چربی و گردوخاک روی منظره طبیعت نیست!

  • تمرکز کنید، فوکوس کنید!

رپورتاژ

پس از تمیز کردن لنز دوربین موبایل، نیاز است تا سوژه عکس خود را مشخص کنید. بی‌شک، برای بهتر نشان دادن سوژه اصلی، باید همه جزئیات آن به‌طور کامل در چارچوب عکس مشخص باشد. حال، با فوکوس کردن روی عکس می‌توانید روی همه جزئیات و ویژگی‌های سوژه اصلی، تمرکز کنید. البته جدیدترین گوشی‌های هوشمند موجود در فروشگاه اینترنتی نیز این قابلیت را دارند تا با لمس کردن (فوکوس لمسی)، روی سوژه اصلی تمرکز کنند.

  • نور صحنه و عکس را تنظیم کنید.

مسلما میزان نور عکس از مهم‌ترین پارامترهایی است که حتی با عکاسی با موبایل باید به آن توجه کنید. چراکه اگر نور کافی در صحنه نباشد، نه‌تنها سوژه اصلی خوب به نظر نمی‌رسد، بلکه سایر اجزای عکس نیز به‌هیچ‌وجه جلوه نخواهند داشت. پس ابتدا موقعیت مکانی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بدن شما روی سوژه، سایه ایجاد نکند. البته جابه‌جا کردن سوژه و قرار دادن آن در جای مناسب هم گزینه خوبی است. برای مثال، شما قصد دارید از دختر بچه‌ای کنار ساحل‌ خلیج فارس عکاسی کنید. مسلما نور خورشید نباید به‌طور مستقیم و با شدت زیاد، روی صورت دختر بچه باشد. چون که نور بیش از حد خورشید می‌تواند صورت فرد را غیر طبیعی نشان دهد. پس به هنگام انتخاب موقعیت مکانی سوژه لازم است تا میزان نور را تنظیم کنید.

البته بعضی از اوقات مجبور هستید تا به‌صورت دستی، نور عکس را تنظیم کنید. خوشبختانه طیف زیادی از موبایل‌های هوشمند، این قابلیت را دارند تا عکاس بتواند میزان نوردهی را به‌صورت دستی مدیریت کند. اگر تمایل دارید از این ترفند استفاده کنید، به‌دنبال گزینه‌ای مثل Exposure در تنظیمات دوربین موبایل خود باشید.

  • به‌هیچ‌وجه از زوم دیجیتال استفاده نکنید!

شاید برجسته کردن و بزرگ کردن ابعاد سوژه اصلی در نگاه اول، خوب باشد. اما پس از عکاسی با موبایل، خبری از کیفیت بالا و حس و حال متناسب با تصویر نیست. به همین خاطر، تا جایی که می‌توانید به سوژه اصلی نزدیک شوید و انگشتان خود را روی زوم دوربین نفشارید! چراکه در طیف زیادی از گوشی‌های هوشمند امروز، زوم دیجیتال وجود دارد. زوم کردن به شرطی خوب است که نوع زوم از نوع اپتیکال باشد. اگر دوربین موبایل شما دارای زوم اپتیکال است، استفاده از آن مانعی ندارد. (می‌توانید این قابلیت را در هنگام خرید موبایل، در قسمت مشخصات محصول فروشگاه اینترنتی بررسی کنید.)

به هنگام عکاسی با موبایل در سفر ممکن است دو متر با سوژه اصلی فاصله داشته باشید و امکان رفتن به سوی آن نیز برای شما فراهم نباشد. برای همین، فکر می‌کنید که زوم کردن با دوربین، بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. اما در حقیقت این طور نیست. برای اینکه سوژه از راه دور بهتر به نظر برسد، کافی است که بدون زوم کردن عکاسی کنید و سپس عکس را برش بدهید. بنابراین با این ترفند، دیگر خبری از افت بسیار زیاد کیفیت تصویر نخواهد بود.

  • شما نیز به‌همراه دوربین موبایل ثابت باشید.

رپورتاژ

ممکن است به هنگام عکاسی موبایل، دست‌تان بلرزد و پس از آن متوجه شوید که قسمت‌هایی از عکس، کشیده و مبهم است. بنابراین سعی کنید تا جایی که می‌توانید خودتان را ثابت نگه دارید. بدین منظور با هر دو دست خود، موبایل را در دستان‌تان، محکم نگه دارید. همچنین، اگر پایه‌ای ثابت به‌همراه خود دارید، می‌توانید آن را در جای مناسبی قرار دهید و گوشی را هم در همان محل به صورتی تعبیه کنید که نلغزد.

حال اگر موبایل را روی پایه‌ای قرار می‌دهید و دوست دارید که خودتان هم در چارچوب عکس باشید، کافی است تا زمان‌سنج خودکار را از تنظیمات دوربین به حالت روشن قرار بدهید و تایمر آن را تنظیم کنید.

  • ترکیب بندی عکس خود را با قانون یک سوم، بهتر کنید

موبایل هوشمند دارای تنظیماتی است که در آن می‌توانید کادر عکاسی را با دو خط عمودی و دو خط افقی تقسیم کنید. تقسیمات (Grid) را در تنظیمات دوربین پیدا کنید. سپس سوژه اصلی یا عنصرهای مهمی را که برای عکاسی مد نظر دارید، در محل تلاقی این خطوط یا در مسیر آن‌ها قرار دهید. همان طور که از نام قانون یک سوم پیدا است، یک سوم از محیط عکس باید جذابیت بیشتری برای بیننده داشته باشد. بعد از عکاسی با این ترفند، به‌خوبی مشاهده می‌کنید که همه نسبت‌ها در عکس به‌طور کامل حفظ شده است و خبری از قرار گیری نادرست عناصر در محیط عکس نیست!

مهم ترین اصل عکاسی موبایل در سفر را جدی بگیرید!

همان طور که دانستید، برای لذت بردن از سفرتان و ثبت لحظات به‌یادماندنی در کنار خانواده و دوستان‌تان، بیشتر از هر چیز دیگری باید به‌دنبال تجهیزات مناسب (علی‌الخصوص موبایل هوشمند با یک دوربین حرفه‌ای) باشید.

به همین خاطر، سر زدن به فروشگاه اینترنتی برای خرید موبایل و ساعت‌ها گشت‌وگذار در محیط آنلاین فروشگاه برای بررسی قابلیت های دوربین موبایل، اصلا بد نیست. اگر قرار به عکاسی با موبایل در سفر باشد، برای انتخاب و خرید موبایل بر اساس دوربین، نیاز دارید تا به‌اندازه کافی در این زمینه تحقیق کنید. چراکه دوربین‌های سه‌گانه و چهارگانه به بسیاری از موبایل‌های پیشرفته دیجیتال راه پیدا کرده است و برای بررسی سایر ویژگی‌های آن، مثل نوع سیستم عامل، حافظه داخلی و... نیاز دارید تا زمانی را به انتخاب بهترین موبایل اختصاص بدهید.

راهنمای انتخاب محبوب ترین فروشگاه اینترنتی موبایل

رپورتاژ

برای انتخاب برترین فروشگاه اینترنتی برای خرید این وسیله کاربردی و چند منظوره، باید به‌دنبال محبوب‌ترین فروشگاه آنلاین موبایل در سراسر ایران باشید. فروشگاه آنلاین مبیت جزو برترین و مورد اعتمادترین فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر کشور است که تابه‌حال، افراد زیادی خرید اینترنتی موبایل را با مبیت تجربه کرده‌اند که رضایت حداکثری را از کالای دریافت شده خود داشته‌اند؛ زیرا فروشگاه آنلاین موبایل مبیت دارای دو ویژگی منحصربه‌فرد است.

  • اولین مورد این است که به هنگام خرید موبایل از فروشگاه اینترنتی مبیت، قیمت‌های مناسب موبایل شما را ترغیب می‌کند تا از این فروشگاه خرید کنید. اگر چند روزی به فروشگاه‌های اینترنتی موجود در ایران سر زده باشید، به‌خوبی می‌توانید تشخیص دهید که محصولات فروشگاه آنلاین مبیت، از نظر اقتصادی بهتر است.
  • دومین مورد، اینکه پس از خرید موبایل از این فروشگاه، لازم نیست که روزهای زیادی را در انتظار دریافت کالای خود باشید. فروشگاه اینترنتی مبیت، موبایل‌های هوشمند را در کمتر از ۳ روز کاری، به دست سفارش دهندگان می‌رساند. بنابراین، برای ثبت لحظات ناب خود در سفر پیش روی‌تان، نباید دغدغه‌ای برای دیر رسیدن گوشی هوشمند داشته باشید.

راهنمای خرید موبایل از فروشگاه اینترنتی مبیت بر حسب تنوع دوربین

برای خرید اینترنتی موبایل از مبیت، باید ابتدا انواع دوربین موبایل را بشناسید و سپس اقدام به خرید موبایل کنید. اما توجه داشته باشید که برخی از تلفن‌های همراه هوشمند از تمامی جنبه‌ها برای عکاسی در سفر مناسب هستند. موبایل‌های دیجیتال نوکیا جزو این دست از گوشی‌های پیشرفته هستند. برای مثال، رزولوشن تصویر در گوشی موبایل نوکیا مدل 6.2 TA-1198DS، 1080x2280 پیکسل است. از این جهت برای عکاسی سلفی و عکاسی از منظره‌های متفاوت می‌توانید این موبایل هوشمند را از فروشگاه اینترنتی مبیت تهیه کنید. بنابراین، موبایل‌های برند نوکیا برای عکاسی از همه لحاظ مناسب هستند و دیگر دغدغه‌ای از بابت ثبت خاطرات‌تان نخواهید داشت.

در لیست زیر می‌توانید انواع دوربین‌ها را ببینید و بر اساس آن‌ها، به خرید موبایل‌های هوشمند بپردازید.

دوربین استاندارد

دوربین استاندارد در بسیاری از موبایل‌های هوشمند امروزی وجود دارد. برای مثال، با گوشی سامسونگ مدل Galaxy A70 یا موبایل هوآوی مدل Y7 Prime 2019 هم می‌توانید تصاویر استانداردی در حین سفر خود بگیرید!

دوربین ماکرو

اگر قابلیت عکاسی در سفر با دوربین ماکرو می‌خواهید، در خرید اینترنتی خود از فروشگاه اینترنتی مبیت، گوشی  آنر ویوو انتخاب کنید. این دوربین برای عکاسی از سوژه‌هایی خوب است که عکاس فاصله کمی با آن دارد. برای مثال، برای عکاسی از حیوانات ریزی که در طبیعت وجود دارند، می‌توانید دوربین  آنر ویوو  را به کار بگیرید و سپس با انتشار عکس‌های خود در اینستاگرام مشهور شوید!

دوربین مونو کروم

فروشگاه اینترنتی موبایل مبیت، دارای انواع گوشی‌های دیجیتال هوآوی است که دوربین مونو کروم هم دارند. دوربین‌های مونوکروم برای عکاسی و ثبت عکس تک رنگ (سیاه و سفید) مناسب هستند و عکس‌های ثبت شده شما را به حالت نوستالژی درمی‌آورند. البته کاربرد اصلی این نوع از دوربین، برای ثبت عکس‌ها در محیط‌های کم نور است. در محیط‌های این‌چنینی برای بهبود کیفیت دوربین اصلی، از دوربین مونو کروم استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید تا خاطرات سفر خود را به حالت نوستالژی در بیاورید، لیست موبایل‌های زیر برای شما مناسب است.

  • گوشی موبایل هوآوی مدل Huawei Y9 Prime 2019
  • گوشی موبایل هوآوی مدل Y7 Prime 2019
  • گوشی موبايل هواوی مدل Y5 2019
  • گوشی موبایل هوآوی مدل Y5 lite 2018
  • گوشی موبايل هواوی مدل Y6 Prime 2019

سنسور تشخیص عمق

درست است که سنسورها برای عکاسی در سفر چندان مهم نیستند، اما برای ثبت تمام و کمال منظره اطراف سوژه باید از این سنسورها استفاده کرد. برای مثال، اگر بخواهید از فردی با لباس‌های محلی، عکاسی پرتره بگیرید، کافی است به‌دنبال موبایل‌های هوشمندی در فروشگاه اینترنتی مبیت باشید که قابلیت تشخیص عمق را دارند. در همین راستا، باید بدانید که حتی موبایل‌های ارزان قیمت همانند گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 8A برای عکاسی با سنسورهای تشخیص عمیق مناسب هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه