سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری از راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری خبر داد.

زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری از راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری با توجه به تاکید دکتر مونسان مبنی بر تمرکز بر آموزش‌های مجازی در شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا خبر داد. طبق گفته وی، هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد فضایی مطمئن برای اساتید، موسسه‌های آموزشی گردشگری و تمام فراگیران از سراسر کشور است.

بر این اساس برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری به شکل مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرآیند آموزش در موسسه‌های آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه پس از برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های گسترده، پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی و به جامع گردشگری کشور معرفی شد؛ گفت:

با توجه به فقدان تجرب منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسه‌های آموزشی ناشی از شیوع بیماری کرونا، تلاش شد که پلتفرم یاد شده در ساده‌ترین وکاربردی‌ترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم جهت آموزش مدیران موسسه‌های آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو امکان دسترسی علاقمندان و فعالان گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد:

خوشبختانه بستر یاد شده، در اولین ماه فعالیت موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفت اول تیر ماه در حالی که تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می‌گذرد، ۹۴ کلاس آموزش مجازی (دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری و توانمندسازی) در ۲۲ استان و توسط ۳۶ موسسه آموزشی برگزار شده است.

طبق گفته شفیعی در حال حاضر دوره‌های کوتاه مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت‌گردی، زمین گردشگری و مدیریت فنی بند ب به شکل مجازی برای هموطنان سراسر کشور در این سامانه مهیا شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌ها به سامانه جامع آموزش گردشگری به نشانی www.edutourism.ichto.ir مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه