مرزهای دبی از اواسط تیر به روی گردشگران خارجی باز می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
مرزهای دبی از اواسط تیر به روی گردشگران خارجی باز می‌شود

با کاهش نرخ شیوع ویروس کووید ۱۹، دبی، یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری خاورمیانه قصد دارد از ماه ژوئیه (اواسط تیر)، پذیرای گردشگران خارجی باشد.

دبی، برترین مقصد گردشگری کشور امارات متحده عربی که برای اقامتگاه‌های مجلل، مراکز خرید باشکوه، سواحل تمیز و معماری مدرن و آینده‌نگرانه خود مشهور است، قصد دارد تحت شرایط خاصی از تاریخ هفتم ژوئیه (۱۷ تیر)، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند.

بازدیدکنندگان بین‌المللی می‌توانند از هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) به دبی سفر کنند و در حال حاضر افرادی که ویزای اقامت دارند، از تاریخ ۲۲ ژوئن (دوم تیر) مجاز به ورود شده‌اند. شنیدن این اخبار، بسیار امیدبخش است و نشان از این دارد که کشور امارات متحده عربی که بسیار به صنعت سفر و گردشگری وابسته است، می‌تواند به سرعت قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را به اتمام برساند و شرایط را به حالت عادی برگرداند.

افرادی که می‌خواهند به دبی وارد شوند، نه‌تنها باید دارای بیمه درمانی بین‌المللی باشند که بیماری کووید ۱۹ را پوشش می‌دهد، بلکه لازم است مستندات سلامتی ارائه کنند که تایید كند تست اخیر کرونای آن‌ها منفی بوده است یا به‌محض ورود به فرودگاه آزمایش دهند. شهروندان و ساکنان نیز از ۲۳ ژوئن (سوم تیر)، مجاز به سفر به خارج از کشور شده‌اند.

دفتر رسانه دولتی دبی در بیانیه‌ای گفت:

اطلاعیه جدید به هزاران نفر از افرادی که تحت‌تاثیر محدودیت‌های جهانی سفرهای هوایی از زمان آغاز این بیماری بوده‌اند، اجازه می‌دهد تا برنامه‌های سفر خود را از سر بگیرند. امارات با رعایت آخرین پروتکل‌های سفرهای هوایی، سفرهای بین‌المللی شهروندان امارات متحده عربی، ساکنان و گردشگران را تسهیل می‌کند. مرزهای دبی با رعایت اقدامات دقیق برای اطمینان از سلامتی و ایمنی مسافران و جوامع، از تاریخ هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) به روی مسافران تجاری و گردشگران باز خواهند شد.

«احمد بن سعید آل مکتوم»، رئیس و مدیر اجرایی گروه امارات افزود:

ما اطمینان داریم که اقدامات چندبخشی که در مرزهای هوایی، زمینی و در سطح شهر ما اعمال شده است، ما را قادر می‌سازد تا خطرات شیوع بیماری را کاهش دهیم و در صورت بروز هرگونه مشکل، اوضاع را به‌خوبی مدیریت کنیم. ما معتقدیم که شهرهای سراسر جهان در حال بررسی‌های مداوم هستند و به‌زودی، شرایط ورود مسافران خارجی به مرزهای خود را به‌روز رسانی خواهند کرد.

دبی

آب‌های شفاف ساحل جمیره (Jumeirah Beach)

ایرلاین امارات، شرکت هواپیمایی دولتی دبی برای کاهش انتشار بیماری کووید ۱۹، پروتکل‌های جدید سلامت و ایمنی را پیش از بازگشایی مرزها در شرکت خود پیاده‌سازی کرده است که در میان آن‌ها می‌توان به کیت‌های بهداشتی رایگان برای مسافران حاوی ماسک، دستکش، ضد‌عفونی‌کننده دست و دستمال مرطوب آنتی‌باکتریال اشاره کرد.

در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین)، امارات اولین شرکت هوایپمایی در جهان بود که قبل از پرواز از مسافران، آزمایش کووید ۱۹ گرفت و طرح «ضدعفونی پیشرفته» بین پروازها را اجرایی کرد.

دبی با آغاز شیوع ویروس کرونا در منطقه خلیج فارس، یکی از سختگیرانه‌ترین محدودیت‌ها و قرنطینه‌های مرتبط به این بیماری را وضع کرد و بلافاصله در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین)، ویزاهای گردشگری و پروازهای مسافربری را کنسل کرد؛ اما در هفته‌های اخیر با تسهیل محدودیت‌ها، مراکز خرید بازگشایی شده‌اند، تعدادی از پروازها از سر گرفته شده‌اند و سواحل، بار دیگر با اجرای قوانین سختگیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان علاقه‌مندان به حمام آفتاب و دریا بوده‌اند.

اداره گردشگری دبی گفت:

افرادی که به ساحل می‌روند، باید فاصله دومتری از یکدیگر و بین تخت‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن خود را رعایت کنند. اگر افرادی به‌صورت گروهی و چندنفره در ساحل مستقر می‌شوند، بین آن‌ها و گروه دیگر نیاز به چهار متر فاصله اجتماعی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ورود گردشگران بین‌المللی به دبی، می‌توانید به وب‌سایت مدیریت بحران دبی سر بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه