طرز تهیه سوسیس کاری؛ معروف ترین غذای خیابانی آلمان

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
طرز تهیه سوسیس کاری؛ معروف ترین غذای خیابانی آلمان

در مجموعه غذای ملل، با دستور پخت یکی از غذاهای جهان به آن کشور سفر می‌کنیم. امروز با طرز تهیه غذای فوری سوسیس کاری، به آلمان در اروپای غربی سفر خواهیم کرد.

امروز در کجارو قرار است به کشور باشکوه آلمان سفر کنیم و طرز تهیه غذای بسیار آسان، لذیذ و پرادویه «سوسیس کاری» (currywurst) را به شما آموزش دهیم که همراه با یک نوشیدنی خنک، یکی از اجزای اصلی گذراندن یک شب خوب در آلمان به شمار می‌آید. 

سوسیس کاری چیست؟

سوسیس کاری، یک غذای فوری آلمانی است که در آن سوسیس گوشت را ابتدا بخار پز و سپس سرخ می‌کنند و معمولا با کچاپ کاری یا کچاپ معمولی یا رب گوجه‌فرنگی و پودر کاری سرو می‌شود. سوسیس کاری، غذایی متشکل از سوسیس‌های خردشده در یک سس گوجه‌فرنگی تند است که سوسیس معمولی را تبدیل به یک وعده لذیذ شبانه کرده است. این غذا در کنار یک نوشیدنی خنک، یک میان‌وعده محبوب آلمانی به شمار می‌آید.

جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین آثار ادبی معاصر آلمان، کتاب «کشف سوسیس کاری» است که توسط «اُوِه تیم» در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. این کتاب، وضعیت آلمان را پس از جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد و یک فیلم سینمایی نیز از آن ساخته شده است.

مواد لازم

برای ۵ نفر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی
  • ۱ عدد پیاز نگینی خردشده ریز
  • ۲ قاشق غذاخوری ادویه کاری
  • ۱ قاشق غذاخوری پاپریکای تند
  • ۲ لیوان گوجه کنسروی (یا گوجه پوست کنده)
  • نصف لیوان شکر سفید
  • یک چهارم لیوان سرکه قرمز
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۵ عدد سوسیس گوشت

دستورپخت

سوسیس کاری

سوسیس کاری توسط یک زن خانه‌دار آلمانی، پس از جنگ جهانی دوم ابداع شد. عکس از «جاناتان استوکس» (Jonathan Stokes)

۱. روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پیاز را به آن اضافه کنید. سرخ‌کردن را تا نرم شدن پیازها ادامه دهید.

۲. ادویه کاری و پاپریکا را اضافه کرده و به‌مدت یک دقیقه سرخ کنید. سپس، با دستانتان گوجه‌های کنسروی را له کنید و داخل ماهیتابه بریزید.

۳. شکر، سرکه، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. پس از اینکه ترکیب داخل ماهیتابه به جوش افتاد، زیر آن را کم کنید. تا زمان غلیظ‌شدن سس، چند بار آن را هم بزنید. این فرایند، حدود ۲۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

۴. ماهیتابه را از روی گاز بردارید و سس را داخل یک مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که کاملا یکدست و نرم شود، آن را هم بزنید. سپس سس را از یک الک عبور دهید تا هرگونه ماده جامد اضافه‌ای از آن جدا شود.

۵. سوسیس‌ها را کباب کنید تا روی آن‌ها قهوه‌ای شود. آن‌ها را از روی حرارت بردارید و به حلقه‌های ۲ سانتیمتری برش بزنید.

۶. سوسیس‌ها را در پنج ظرف مجزا بریزید و روی آن را با سس بپوشانید. اگر سستان سرد شده بود، آن را دوباره گرم کنید. سوسیس کاری را با خلال دندان سرو کنید.

ویدیو

دانلود ویدیو 720p360p

سفر به آلمان با طعم سوسیس کاری

شب طولانی‌ای در پیش رو است و همان طور که در حال قدم‌زدن در کوچه‌های برلین هستید، با نور قرمز نئونی یک مغازه روبه‌رو می‌شوید. یک صف طولانی جلوی در رستوران وجود دارد، اما همه به نظر آرام و خوشحال هستند. صف، آرام آرام جلو می‌رود و با هر قدم، شما بوی سوسیس و ادویه را بیشتر احساس می‌کنید.

در عرض چند دقیقه، شما به سفارش خود خواهید رسید و داخل سینی، دو سوسیس خردشده در سس گوجه‌فرنگی ادویه‌دار و وسوسه‌کننده وجود دارد. یک نوشیدنی خنک، سوسیس کاری را تکمیل خواهد کرد، پس به‌هیچ‌وجه از آن غافل نشوید. همین تجربه ساده، برلین را برای شما تعریف خواهد کرد.

برلین

 برای خود سوسیس کاری درست کنید و در خیالات خود به پایتخت آلمان بروید و آن را نوش جان کنید

آیا تاکنون موفق شده‌اید غذاهای بین‌المللی ارائه‌شده در مجموعه سفر در آشپزی را طبخ کنید؟ از غذاهای خود عکس بگیرید و با تگ‌کردن کجارو، تصاویر خود را در اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه