با تور مجازی از دیوار چین بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
با تور مجازی از دیوار چین بازدید کنید

در این قسمت از تورهای مجازی، به شرق آسیا می‌رویم و از دیوار بزرگ چین، یکی از عجایب هفت‌گانه جدید، دیدن می‌کنیم.

بدون ذره‌ای شک، شرق آسیا یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط دنیا برای سفر است. از سرزمین‌های کره‌ی جنوبی و فلات تبت گرفته تا ژاپن و چین، به‌اندازه‌ای شگفتی‌های طبیعی و ساخته بشر را در خودشان جا داده‌اند که ساعت‌ها می‌توانیم درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم و حسابی از این کار لذت ببریم. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برویم که در شرق آسیا، چین، واقع شده است. همراه کجارو باشید تا در یکی دیگر از مقاله‌های تور مجازی، به دیوار بزرگ چین سفر کنیم و با بازدید از آن حسابی سرگرم شویم.

دیوار بزرگ چین از منطقه‌ی شان‌های‌گوان آغاز شده و امتداد می‌یابد. این قسمت از دیوار چین را «سر اژدها» می‌نامند. این دیوار در ادامه تا شمال می‌رود و پس از آن، تا مناطق غربی هم امتداد پیدا می‌کند و با پایین آمدن در دره‌ها، به استان گانسو می‌رسد. طول این دیوار به بیش از ۲۱ هزار کیلومتر می‌رسد و به‌اندازه‌ نیمی از طول خط استوا است. این دیوار را پیش‌تر با نام «دیوار بلند ۱۰ هزار لی» می‌شناختند؛ «لی» در چین باستان واحد اندازه‌گیری طول بوده است. عرض این دیوار به ۵ تا ۸ متر می‌رسد. برخی از بخش‌های دیوار بزرگ چین به‌اندازه‌ای قطور هستند که تعدادی سوارکار کنار هم اسب‌سواری کنند. تمامی نقاط این دیوار برای گردشگران قابل دسترسی نیست. نقاطی مثل «گره پکن» که در ۶۰ کیلومتری شمال پکن، پایتخت چین، واقع شده است، از نقاط صعب‌الوصول این دیوار عظیم و تاریخی است.

دیوار چین پستی و بلندی‌های خاص خودش را دارد. بعضی از قسمت‌های این دیوار بسیار صاف هستند و با قسمت‌های پرشیب و لغزنده همراه می‌شوند و ممکن است حادثه‌آفرین باشند. برخی از قسمت‌های این دیوار ممکن است به قسمت‌هایی تنگ با زاویه‌ی ۸۰ درجه ختم شود و بازدیدکننده را برای عبور از آن، حسابی به چالش بکشد. نام‌هایی مانند «راهروی بهشت»، «پرواز عقاب»، «برش روی تیر» عنوان بخش‌هایی از این دیوار هستند. نکته‌ی جالب این عناوین، دقت بالای آن‌ها است چراکه دقتشان در توصیف شرایط جغرافیایی دیوار، بیشتر از جنبه‌ی شاعرانه‌ به‌چشم می‌آید. بین بخش‌های مختلف دیوار چین، گل‌‌ها، درخت‌ها و سبزه‌سازهای متنوعی هم دیده می‌شود. این بخش‌ها از دیوار چین برای بازدید، به توریست‌ها توصیه نمی‌شود. قسمت «گره پکن» یکی از بلندترین و دیدنی‌ترین بخش‌های دیوار چین است. با وجود اینکه صعود به این بخش از دیوار چین کمی سخت است، اما منظره‌ای نفس‌گیر و زیبا را از آنجا می‌توان تماشا کرد.

دیوار چین

تماشای غروب و طلوع خورشید از دیوار چین واقعا حال‌وهوای خاصی دارد. بازدیدکنندگان هنگام پایین رفتن منطقه‌ی «گره‌ی پکن» باید از راهرویی به نام «راهروی بهشت» عبور کنند. راهرویی که عبور از آن هم سختی‌های خاص خودش را دارد. بسته به مسیری که به بالا رفته باشید، بازگشت به سطح زمین و پایین آمدن از دیوار چین تقریبا طولانی‌تر خواهد بود و چیزی حدود یک ساعت (شاید بیشتر) به‌طول می‌انجامد. دیوار چین قطعا یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های جهان است که بازدید از آن، چه‌ به‌صورت مجازی و چه به‌صورت حقیقی، هرگز خالی از لطف نخواهد بود. شما می‌توانید از همین صفحه به‌صورت مجازی از دیوار چین بازدید کنید. اگر به بازدید مجازی از دیدنی‌های جهان علاقه دارید، مخصوصا این روزها که شیوع ویروس کرونا به ما اجازه نمی‌دهد تا به نقاط جهان سفر کنیم، کجارو را به‌صورت روزانه دنبال کنید چراکه هرروز تور مجازی یکی از دیدنی های دنیا در کجارو منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه