اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی شد

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی شد

اولین نشان جهانی در حوزه ایمنی در صنعت سفر و گردشگری معرفی شد تا اطمینان از دست رفته‌ی مسافران را به این صنعت بازگرداند.

روز چهارشنبه، ۷ خرداد، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) برای اولین بار در جهان از نشان بین‌المللی بهداشت و ایمنی رونمایی کرد. این نشان به‌عنوان مهر ویژه‌ی ایمنی و بهداشت و به‌منظور تامین ثبات و جلب اطمینان مشتریان که اصلی ضروری برای احیای سریع بخش سفر و گردشگری است، معرفی می‌شود.

نشان ویژه‌ی WTTC به گردشگران و مسافران در همه‌ی نقاط جهان کمک می‌کند تا کشورها و مشاغلی که پروتکل‌های جهانی در عرصه‌ی بهداشت و سلامت را پذیرفته‌اند، بشناسند. این امر به تجربه‌ی «سفرهایی ایمن» پس از اتمام دوران آزمایشی نشان مذکور خواهد انجامید. کسب‌وکارهای مرتبط با بخش گردشگری، از جمله آژانس‌های مسافرتی و کارگزاران تورهای گردشگری، شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و ترمینال‌های حمل‌ونقلی، هتل‌ها، رستوران‌ها، کشتی‌های تفریحی و مراکز خرید در صورت اجرای پروتکل‌های سلامت و بهداشت اعلام شده توسط WTTC این امکان را خواهند داشت که برای استفاده از این نشان اقدام کنند.

بازگشایی ایمن پساکرونا

طرح WTTC برای تدوین پروتکل‌های ایمنی برای احیای صنعت سفر و گردشگری به تصویب ۲۰۰ مدیر اجرایی در این حوزه در کشورهای مختلف جهان رسیده است. برخی از این افراد را مدیران گروه‌های مهم تجاری در گردشگری جهانی تشکیل می‌دهند. این اقدام مورد حمایت سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل متحد (UNWTO) نیز رسیده است. عربستان سعودی که ریاست گروه گردشگری G20 را به عهده دارد به‌همراه مناطقی مانند بارسلون، پرتغال و سویا که جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌آیند، از جمله مواردی هستند که از این نشان حمایت کرده‌اند و پروتکل‌های استاندارد جهانی را برای احیای سریع بخش گردشگری به کار برده‌اند.

«گلوریا گیوارا»، رئیس WTTC در بیانیه‌ای چنین گفت که شورای جهانی سفر و گردشگری این افتخار را دارد که موفق شده است حمایت نهادهای تاثیرگذار و شناخته‌شده‌ی گردشگری را که پروتکل‌های جهانی بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می‌دهند و تلاش‌های WTTC را به‌عنوان همکاری بخش خصوصی و دولتی مهم عاملی مهم و حیاتی برای تضمین احیای سریع‌تر صنعت گردشگری تصدیق می‌کنند، جلب کند.

محدودیت های سفر در دوران کرونا

گیوارا در ادامه می‌افزاید که سازمان متبوع وی از بحران اخیر دریافته است که وجود استانداردهای جهانی و ثبات در شرایط این قابلیت را دارند که اطمینان مسافران را جلب کنند. علاوه بر این، او می‌گوید که نشان جدید با هدف کمک با بازسازی اطمینان مشتریان در همه جای جهان طراحی شده است. وی همچنین ابراز امیدواری می‌کند که این اقدام بتواند با ترویج «سفرهای ایمن» در سراسر جهان، به بازگشایی کسب‌وکارها در حوزه‌ی صنعت سفر و گردشگری و قرار گرفتن آن‌ها در مسیری هماهنگ کمک کند.

رئیس WTTC در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌افزاید که بخش خصوصی صنعت گردشگری برای اولین بار از پروتکل‌های مرتبط با سفر امن پشتیبانی کردند. به باور وی، این کار انسجام لازم را در میان بخش‌های مختلف صنعت ایجاد و به نجات آن از بحران کنونی کمک می‌کند. او همچنین گفت که اجرای پروتکل‌های دولتی کشورهای مختلف در ترمیم اعتماد موردنیاز برای احیای صنعت سفر و گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.

محدودیت های سفر در دوران کرونا

«زوراب پولولیکاشویلی» (Zurab Pololikashvili)، دبیر کل سازمان UNWTO از تلاش‌های WTTC برای معرفی نشان تازه معرفی شده‌ی آن‌ها درباره‌ی ایمنی جهانی، پروتکل‌های سفر ایمن و نیز برنامه‌های این سازمان در راستای ترمیم اعتماد مشتریان این صنعت قدردانی می‌کند. او این برنامه را عاملی مهم در اعتمادسازی دوباره در صنعت سفر می‌داند و معتقد است که موفقیت فقط زمانی حاصل می‌شود که همه‌ی دست‌اندرکاران این صنعت همکاری کنند.

به باور پولولیکاشویلی در زمان کنونی، همکاری بخش خصوصی و دولتی از اهمیتی بسزا برخوردار است و UNWTO از همکاری با WTTC برای احیای صنعت در دوران پس از کرونا به خود می‌بالد. او اضافه می‌کند که سازمان متبوع وی تلاش‌های WTTC در کمیته‌ی بحران جهانی UNWTO را ارج می‌نهد و اذعان می‌کند که دو نهاد گردشگری با هدف مشترکی مبنی بر آغاز به کار مجدد بخش گردشگری با یکدیگر متحد شده‌اند. او به این نکته اشاره می‌کند که اعتماد و گردشگری در کنار یکدیگر به برآورده‌سازی نیازهای مشتری، به بازده رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها و سودآوری مشاغل کمک می‌کنند و در نتیجه، فرصتی ایدئال در اختیار همگان قرار می‌دهند.

WTTC در هفته‌ی گذشته پروتکل‌های جدیدی برای حفظ ایمنی مسافران معرفی کرده است که در نوع خود بی‌سابقه هستند. این پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و راهکارهایی را برای مسافران و دست‌اندرکاران صنعت سفر در خصوص حفظ سلامت، رعایت بهداشت، نظافت دقیق و فاصله‌گذاری اجتماعی در جهان پس از کرونا شامل می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه