تایلند برای محافظت از حیات وحش، پارک های ملی را دو ماه در سال تعطیل می‌کند

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
تایلند برای محافظت از حیات وحش، پارک های ملی را دو ماه در سال تعطیل می‌کند

کشور تایلند پس از مشاهده آثار مثبت قرنطینه ناشی از ویروس کووید ۱۹ بر حیات‌وحش، قصد دارد هر سال، دو ماه پارک‌های ملی‌اش را تعطیل کند تا فرصتی برای احیای طبیعت و حیوانات قائل شود.

به نظر می‌رسد حیات‌وحش و محیط‌زیست در سراسر جهان در حین قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا در حال ترمیم خود هستند. حیوانات بالاخره توانستند فضاهایی که متعلق به آن‌ها بود و توسط انسان‌ها اشغال شده بود را دوباره به تصرف خود دربیاورند و طبیعت در بسیاری از بخش‌ها، خود را احیا کرده است.

در همین راستا، کشور تایلند در نظر دارد هر سال، دو ماه پارک‌های ملی خود را تعطیل کند تا حیوانات و حیات‌وحش این مناطق، فرصتی برای ترمیم و احیا داشته باشند. این سیاست جدید قرار است آثار مثبت همه‌گیری را پس از اتمام آن نیز، ادامه دهد.

۱۳۳ پارک ملی تایلند در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۹) بسته شدند و از آن زمان تاکنون، حیوانات بیشتری در پارک‌های سراسر کشور دیده می‌شوند. این افزایش حضور مستمر حیوانات، شامل طیف گسترده‌ای از حیات‌وحش مانند بزهای سِرو، خرس‌های آفتاب، دلفین‌های پوزه‌بطری، دلفین‌های معمولی و ماهی‌های دیگر می‌شود که در زیستگاه‌های خالی از حضور انسان‌ها، آزادانه برای خود جولان می‌دهند و لذت می‌برند.

«تانیا نیتیتاماکون» (Thanya Netithammakun)، مدیر کل اداره پارک‌های ملی، حیات‌وحش و حفاظت از گیاهان (DNP) به روزنامه «بانکوک پست» گفت:

عدم حضور گردشگران منجر به احیای حیات‌وحش شده است.

هر پارک ملی در تایلند باید برنامه و دوره تعطیلی خود را تایید کند و اداره پارک‌های ملی، حیات‌وحش و حفاظت از گیاهان (DNP)، پس از تایید نهایی این طرح، جزئیات توافق جدید را اعلام خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه