بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان در هوئه، پایتخت باستانی ویتنام انجام داد

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان در هوئه، پایتخت باستانی ویتنام انجام داد

هوئه، شهری در مرکز کشور ویتنام و یکی از مستعمره‌های سابق کشور فرانسه است که با جاذبه‌های متعدد گردشگری و غذاهای لذیذ و متنوع محلی، مقصدی خارق‌العاده برای سفر در این کشور به شمار می‌آید.

اگر به تاریخ و غذاهای ویتنامی علاقه دارید، مطمئن باشید که عاشق شهر «هوئه» (Hue) خواهید شد. این شهر که در گذشته، پایتخت کشور ویتنام بوده است، مقصدی بی‌نظیر برای امتحان کردن بهترین غذاهای محلی در کل کشور به شمار می‌آید. جالب است بدانید که این شهر، خواهرخوانده بندر انزلی در استان گیلان است.

شهرت اصلی شهر هوئه، مربوط به گردشگری غذایی است؛ اما چیزهای بسیاری برای تماشا در این شهر مرکزی ویتنام در کرانه رودخانه «پرفیوم» (Perfume River) وجود دارند. با کجارو همراه شوید و برترین جاذبه‌های گردشگری هوئه را که شاهد یکی از مرگبارترین و طولانی‌ترین نبردها در جنگ ویتنام بوده است، بشناسید.

در میان برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی هوئه در مرکز کشور ویتنام، می‌توان به شهر وسیع و تاریخی قرن نوزدهمی «امپراطور» (Imperial City) و مقبره‌های سلطنتی اشاره کرد که اجساد ۹ امپراطور از ۱۳ امپراطور سلسله «نگوین» را در خود جای داده‌اند.

در ادامه لیستی از بهترین کارهایی که می‌توان در هوئه، پایتخت باستانی ویتنام انجام داد را به شما ارائه خواهیم کرد تا در سفر به این شهر جادویی، راهنمای شما باشد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

۱. از قهوه نمکی لذت ببرید

قهوه نمکی

به احتمال زیاد، نام «کا فه ترونگ» (ca phe trung) یا قهوه تخم‌مرغی در هانوی، پایتخت ویتنام به گوشتان خورده است، اما آیا تاکنون چیزی از «کا فه موی» (ca phe muoi) هوئه شنیده‌اید؟

«کا فه موی»، درست مانند قهوه تخم‌مرغی، یک نوآوری خانگی قهوه است که منحصر به شهر هوئه می‌شود. معنی کلمه «کا فه موی»، «قهوه نمکی» است. این نوشیدنی، در واقع یک نوع قهوه با یخ است که با فیلتر کردن قهوه ویتنامی در یک مخلوط شیر تخمیرشده، نمک و پودر کاکائو درست می‌شود.

ترکیب قهوه و نمک در لحظه اول به نظر عجیب‌و‌غریب می‌رسد؛ اما جالب است بدانید که این دو ماده با یکدیگر، ترکیبی منحصربه‌فرد و دلچسب را خلق می‌کنند. نمک، شیرینی کاکائو و شیر و همچنین تلخی قهوه را تعدیل می‌کند. امتحان کردن نوشیدنی خاص، لذیذ و منحصربه‌فرد «کا فه موی» را در هوئه به هیچ‌وجه از دست ندهید.

بهترین مکان برای نوشیدن قهوه نمکی، کافه «کا فه موی» است، مکانی که این نوشیدنی در آن ابداع شد. قهوه نمکی آن‌ها بهترین توازن را بین طعم‌های شیرینی، تلخی و نمکی دارد. حدود قیمت هر لیوان قهوه در این کافه، یک دلار است.

  • غذاها: ویتنامی
  • ساعت‌های فعالیت: دوشنبه تا جمعه: ۶:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح و ۱:۳۰ ظهر تا ۱۰ شب؛ شنبه و یکشنبه: ۶:۳۰ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۶۹ ۷۸ ۱۸۶ ۹۱ ۸۴+
  • آدرس: 142 Đặng Thái Thân, Thuận Hoà, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

۲. از شهر امپراطور دیدن کنید

شهر امپراطور

اگر به تاریخ ویتنام علاقه دارید، بازدید از شهر هوئه را با رفتن به شهر امپراطور آغاز کنید. این مجموعه قصر، با برج و باروهایی از سال ۱۸۰۲ تا ۱۹۴۵، مقر حکومت سلسله «نگوین» بوده است.

اگر به نقشه شهر هوئه نگاهی بیندازید، متوجه یک محوطه مربعی خندق‌دار در یک محوطه بزرگ‌تر مربعی خندق‌دار خواهید شد. این مجموعه عبارات شاید کمی گیج‌کننده به نظر بیایند، اما باید بدانید که «شهر امپراطور»، به مربع داخلی اشاره دارد، در حالی‌که «ارگ» (Citadel)، محوطه بزرگ‌تر اطراف آن است. اگرچه در برخی موارد دیده می‌شود که اصطلاح ارگ، برای اشاره به شهر امپراطور نیز به کار برده می‌شود.

ارگ، متشکل از مناطق مسکونی و فضاهای تجاری است، برای همین شما می‌توانید به صورت رایگان، هر چقدر که دوست دارید در این منطقه به گشت‌و‌گذار بپردازید. اما برای ورود به دروازه شهر امپراطور، باید بلیط تهیه کنید که هزینه آن، حدود ۲۰۰ هزار دانگ ویتنام (۹ دلار) است.

اگر قصد دارید از مقبره‌های سلطنتی هم دیدن کنید، یک بلیط ترکیبی را که شامل ورود به دو یا سه مقبره می‌شود، بخرید. هزینه این بلیط‌های ترکیبی به ترتیب، ۴۲۰ هزار دانگ (۱۸ دلار) و ۵۳۰ هزار دانگ (۲۳ دلار) است.

شهر امپراطور، یک مجموعه بسیار بزرگ است و برای بازدید از آن، حداقل به دو تا سه ساعت زمان احتیاج دارید. شما همچنین می‌توانید تورهایی را خریداری کنید و با همراهی یک راهنمای گردشگری، به بازدید از اماکن تاریخی هوئه بروید.

یکی از گزینه‌های مناسب در میان این تورها، تور یک‌روزه کامل است که شما را به شهر امپراطور، دو مقبره سلطنتی، معبد بودایی «تین مو» (Thien Mu Pagoda) و چند مرکز فرهنگی دیگر می‌برد.

  • ساعت‌های فعالیت شهر امپراطور: جمعه تا چهارشنبه: هشت صبح تا ۵:۳۰ عصر؛ پنج‌شنبه: هشت صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Thành phố Huế, Thua Thien Hue, Vietnam

۳. «بان بو هوئه» (Bun Bo Hue) را امتحان کنید

غذای ویتنامی

«بان بو هوئه»، لذیذترین غذا در سراسر ویتنام است که از رشته‌های ورمیشل برنجی و گوشت گاو تشکیل می‌شود

اگر بخواهیم مشهورترین غذای شهر هوئه را به شما معرفی کنیم، آن قطعا «بان بو هوئه» خواهد بود. بسیاری از گردشگران، این غذا را به عنوان لذیذترین غذا در هوئه و در سراسر ویتنام می‌شناسند.

همانطور که از نام «بان بو هوئه» برمی‌آید، این غذا از شهر هوئه سرچشمه می‌گیرد. در برخی منوها نیز نام این غذا «بان بو» است. این غذا، یک سوپ نودل بی‌نهایت لذیذ است که از رشته‌های ورمیشل برنجی، برش‌های نازکی از گوشت گاو و تکه‌هایی از گوشت سردست گاو تشکیل می‌شود.

«بان بو هوئه»، غذایی است که هر روز هم می‌توان آن را خورد. برای مزه‌کردن بهترین «بان بو هوئه» به رستوران‌های محلی و بی‌نظیر «خوان بانح خوآی هانح» (Quán Bánh Khoái Hạnh) و «بان بو هوئه مای تم» (Bun Bo Hue My Tam) بروید. برای خوردن یک کاسه از این سوپ لذیذ در این رستوران‌ها، باید حدود ۳۰ هزار دانگ (۱٫۳ دلار) بپردازید.

رستوران «خوان بانح خوآی هانح»

  • غذاها: ویتنامی
  • وعده‌ها: ناهار، شام، برانچ
  • رژیم‌های خاص: گزینه‌های گیاه‌خواری، وگان
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹ صبح تا ۹ شب
  • تلفن: ۵۵۲ ۳۸۳۳ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: 11 Phó Đức Chính tổ 8, Phú Hội, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

رستوران «بان بو هوئه مای تم»

  • ساعت‌های فعالیت: ۲۴ ساعته
  • آدرس: 3 Trần Cao Vân, Vĩnh Ninh, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

۴. به کاوش در مقبره‌های سلطنتی بپردازید

هفت مقبره سلطنتی شناخته‌شده در شهر هوئه وجود دارند؛ البته اکثر گردشگران تنها سه مقبره از این تعداد را مورد بازدید قرار می‌دهند که نام آنها، مقبره امپراطور «خای دینح» (Khai Dinh)، «مینح مانگ» (Minh Mang) و امپراطور «تو دوک» (Tu Duc) است. دلیل بازدید بیشتر گردشگران از این مکان‌ها، وضعیت نسبی خوب مقبره‌ها و سهولت دسترسی به آنها است.

اگر علاقه خاصی به سلسله نگوین دارید، به تماشای هر هفت مقبره بروید؛ در غیر این صورت، بازدید از موارد ذکرشده در بالا برای تجربه فضای تاریخی هوئه کافی است. هر یک از این سه مقبره در فاصله حداقل پنج کیلومتری مرکز شهر هوئه واقع شده‌اند و برای دسترسی به آنها، باید یک کالسکه دوچرخه‌ای (cyclo) یا تاکسی بگیرید تا شما را به آنجا برسانند.

بلیط ورودی به هر مقبره، ۱۵۰ هزار دانگ (۶٫۵ دلار) است؛ اما شما می‌توانید با خرید بلیط ترکیبی شهر امپراطور و دو مقبره مینح مانگ و خای دینح یا سه مقبره به قیمت‌های ۴۲۰ هزار و ۵۳۰ هزار دانگ، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مقبره مینح مانگ

مقبره مینح مانگ

مقبره مینح مانگ، یکی از بزرگ‌ترین هفت مقبره شناخته‌شده در هوئه به شمار می‌آید. این بنا همچنین متقارن‌ترین مقبره و متشکل از حدود ۴۰ سازه باشکوه است. این مقبره در یک قطعه جنگلی ۱۸ هکتاری و در انتهای یک مسیر پیاده‌روی مرکزی قرار دارد.

شما می‌توانید در مقبره امپراطور خای دینح، مقبره واقعی را تماشا کنی؛ اما در محوطه این بنا، موقعیت دقیق مقبره امپراطور مینح مانگ مشخص نیست. مینح مانگ، دومین امپراطور سلسله نگوین است که از سال ۱۸۲۰ تا زمان مرگش در ۱۸۴۱، حکومت کرد. وی به دلیل مخالفت با دخالت فرانسه در ویتنام و باورهای سختگیرانه‌اش به آیین کنفوسیوس، شهرت دارد.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا ۵:۳۰ عصر
  • تلفن: ۲۳۷ ۳۵۲۳ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: QL49, Hương Thọ, Hương Trà, Thừa Thiên Huế, Vietnam

مقبره امپراطور خای دینح

مقبره امپراطور خای دینح

مقبره امپراطور خای دینح به طرز قابل توجهی کوچک‌تر از محوطه مقبره مینح مانگ است، اما سبک معماری و توجه به جزئیات، این مکان را به جاذبه‌ای تاثیرگذار و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. این مقبره با طراحی خودنمایانه‌اش، به شما این حس را می‌دهد که در حال قدم‌زدن در یک مقبره امپراطور سلطنتی هستید، نه یک پارک.

برای رسیدن به پناهگاه داخلی مقبره در بالای بنا که در کنار یک کوه ساخته شده است، باید از پله‌هایی بالا بروید که نقش اژدها روی نرده‌های آن حکاکی شده و سپس از یک حیاط با مجسمه‌های سنگی نگهبانان عبور کنید.

مقبره امپراطور خای دینح

در داخل سردابه با یک مجسمه برنز به اندازه طبیعی از امپراطور خای دینح روبه‌رو خواهید شد. وی، دوازهمین امپراطور سلسله نگوین بود و آخرین فردی بود که برای او، مقبره سلطنتی در هوئه ساختند. «بائو دای» (Bao Dai)، جانشین خای دینح، آخرین امپراطور سلسله نگوین بود.

خای دینح به عنوان یک امپراطور بدنام که مالیات‌های سنگین بر مردم اعمال کرد تا بتواند این مقبره را بسازد، شناخته می‌شود.

  • افتتاح: ۱۹۳۱
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا ۵:۳۰ عصر
  • آدرس: Khải Định, Thủy Bằng, Hương Thủy, Thừa Thiên Huế ۵۳۰000, Vietnam

مقبره تو دوک

مقبره تو دوک

مقبره تو دوک، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مقبره سلطنتی در شهر هوئه است. این مکان، تنها مقبره‌ای است که مساحت آن، دو برابر خانه یک امپراطور است و طراحی دقیق آن، نشان از یک مقبره و یک فضای زندگی در کنار یکدیگر دارد.

امپراطور تو دوک در سال‌های آخر عمر خود به این مقبره نقل مکان کرد. این مکان از یک ملک اربابی وسیع ۱۲ هکتاری، درختان کاج، عمارت‌های کلاه‌فرنگی و یک دریاچه و یک جزیره اختصاصی تشکیل می‌شود؛ جایی که امپراطور می‌توانست به شکار حیوانات کوچک برود.

تو دوک، چهارمین امپراطور سلسله نگوین بود و طولانی‌ترین دوره حکومت را داشت. وی از سال ۱۸۴۷ تا زمان مرگ در سال ۱۸۸۳، به مدت ۳۶ سال حاکم بود. تو دوک، هیچ فرزندی نداشت و جانشین او، پسر خوانده‌اش، «کین فوک» (Kien Phuc) بود.

امپراطور تو دوک برای وفاداری بی قید‌و‌شرطش به آیین کنفوسیوس و مخالفت با بیگانگان و نوآوری شهرت داشت. بسیاری از تورهای شهر هوئه، شما را تنها به بازدید از مقبره‌های مینح مانگ و خای دینح می‌برند که واقعا حیف است؛ چرا که مقبره تو دوک، بزرگ‌ترین و نزدیک‌ترین مقبره به مرکز شهر هوئه به شمار می‌آید.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا ۵:۳۰ عصر
  • آدرس: thôn Thượng Ba, Thành phố Huế, Thua Thien Hue, Vietnam

۵. از معبد بودایی «تین مو» بازدید کنید

 معبد بودایی «تین مو»

معبد بودایی «تین مو»، یکی از مهم‌ترین معابد شهر هوئه است. این معبد با مساحت بیش از دو هکتار و «تاپ فوئوک دوین» (Thap Phuoc Duyen) یا برج هشت‌ضلعی هفت طبقه ۲۱ متری خود به عنوان نماد غیررسمی هوئه شناخته می‌شود.

طبق افسانه‌ها، معبد بودایی «تین مو» طبق پیشگویی یک زن ساخته شده است

معبد بودایی «تین مو» همچنین با عنوان پاگودای بانوی آسمانی (Celestial Lady) شهرت دارد. طبق افسانه‌ها، یک زن مسن بر تپه «ها خه» (Ha Khe)، جایی که این معبد واقع شده است، ظاهر شد و پیشگویی کرد که یک ارباب، زمانی یک معبد بودایی در این تپه خواهد ساخت.

ارباب «هوآنگ» (Lord Nguyen Hoang) از سلسله نگوین با شنیدن این پیشگویی، دستور ساخت معبد را در سال ۱۶۰۱ داد. این معبد در ابتدا بنایی ساده بود، اما در قرن‌های بعد مورد بازسازی‌ها و طرح‌های توسعه بسیاری قرار گرفت. در نهایت، برج باشکوه «تاپ فوئوک دوین» در سال ۱۸۸۴ تکمیل شد.

معبد بودایی «تین مو» در کرانه رودخانه پرفیوم و در حدود سه کیلومتری ارگ قرار دارد. شما می‌توانید به تنهایی با کالسکه دوچرخه‌ای، تاکسی یا قایق اژدها (Dragon boat) به بازدید از این معبد بروید. اما همانطور که بالاتر هم اشاره شد، تورهایی وجود دارند که بازدید از این معبد را در یک تور یک‌روزه بhه راهنمای گردشگری پوشش می‌دهند. ورود به معبد بودایی «تین مو» رایگان است.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه هشت صبح تا ۶ عصر
  • آدرس: Hương Hòa, Thành phố Huế, Hương Hòa Thành phố Huế Thừa Thiên Huế 532761, Vietnam

۶. در بازار «دونگ با» (Dong Ba Market) بگردید

بازار «دونگ با»

بازار «دونگ با»، قدیمی‌ترین بازار شهر هوئه است و در کرانه رودخانه پرفیوم قرار دارد. مساحت این بازار، حدود ۱۶ هزار متر مربع است و شامل صدها غرفه‌ای می‌شود که گوشت تازه و محصولات مختلف، لباس، صنایع‌دستی و وسایل خانه می‌فروشند.

بازارهای آسیایی همیشه مکان‌های جالبی برای گردش هستند. برای همین شما می‌توانید از چند دقیقه تا چند ساعت در گذرگاه‌های پر پیچ‌و‌خم و هزارتویی‌شکل بازار «دونگ با» و دکه‌های آن، وقت بگذرانید. عکاسان خیابانی از گم‌شدن در این بازار، لذت بسیاری خواهند برد.

امتحان کردن یک لیوان نوشیدنی خنک «نوک میا» (nuoc mia) یا آب نیشکر را به هیچ‌وجه از دست ندهید. اگر گرسنه هم بودید به سمت فودکورت این بازار بروید که غذاهای ویتنامی لذیذ و ارزانی را سرو می‌کند.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۶ صبح تا ۶ عصر
  • تلفن: ۶۶۳ ۳۵۲۴ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: 2 Trần Hưng Đạo, Phú Hoà, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

۷. از خوردن «بانح هوئه» (Banh Hue) غافل نشوید

غذای ویتنامی

لغت جامع «بانح هوئه» به خانواده‌ای از کیک‌های کوچک درست‌شده از آرد برنج گفته می‌شود که شاید هیجان‌انگیزترین تجربه غذایی شما در هوئه باشند. انواع مختلفی از این کیک‌ها در این شهر وجود دارد و برخی از آنها با میگو و آرد برنج طبخ می‌شوند.

«بانح بئو» (Banh beo)، احتمالا مشهورترین نسخه این غذا است. از دیگر نسخه‌های این غذای محبوب، می‌توان به «بانح اوت» (banh uot)، «بانح رم ایت» (banh ram it)، «بانح نام» (banh nam)، «بانح لوک» (banh loc) و «چا توم» (cha tom) اشاره کرد.

مواد تشکیل‌دهنده موارد ذکرشده در بالا تقریبا مشابه هستند و به همین دلیل، طعم آنها تقریبا مشابه است: نرم، سبک و مملو از مزه اومامی (یکی از پنج مزه اصلی). شما می‌توانید انواع مختلف «بانح هوئه» را سفارش دهید؛ اما بیشتر رستوران‌ها، آنها را در سینی نمونه سرو می‌کنند. پیشنهاد ما به شما نیز سفارش یکی از سینی‌های نمونه است.

برای مزه‌کردن بهترین «بانح هوئه» در این شهر ویتنامی به رستوران‌های «هانگ مه» (Hang Me) و «هانگ مه مه» (Hang Me Me) که در نزدیکی هم واقع شده‌اند، بروید. خرید این غذا برای دو نفر، حدود ۱۸۰ هزار دانگ (۸ دلار) می‌شود.

رستوران «هانگ مه»

  • غذاها: آسیایی، ویتنامی
  • وعده‌ها: نهار، شام
  • تلفن: ۳۴۱ ۳۸۳۷ ۵۴ ۸۴+
  • آدرس: 12 Vo Thi Sau, Hue Vietnam

رستوران «هانگ مه مه»

  • غذاها: آسیایی، ویتنامی
  • وعده‌ها: نهار، شام، برانچ
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۴۰۲ ۳۸۴۸ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: 14 Võ Thị Sáu, Phú Hội, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

۸. «کُم هِن» (Com Hen) و «چه باپ» (Che Bap) را در جزیره «کُن هِن» (Con Hen) امتحان کنید

غذای ویتنامی

جزیره «کُن هِن»، یک باریکه کوچک از یک جزیره در میانه رودخانه پرفیوم است

«کُم هِن» یا «بان هن»، دومین غذای محبوب شهر هوئه پس از «بان بو» است. این غذای محلی از برنج (کُم) یا نودل (بان) و محتویات دیگری چون صدف‌های سبدی سرخ‌شده، سبزیجات و غیره تشکیل می‌شود.

نسخه اصلی این غذا با برنج درست می‌شود، اما بافت نودل‌ها (بان) از برنج (کُم) لذیذتر است. این غذای سبک معمولا به عنوان یک میان‌وعده سرو می‌شود و شما می‌توانید هر دو نسخه آن را در یک وعده نوش جان کنید.

تمام مدل‌های مختلف «بان هن» در هوئه لذیذ هستند؛ اما برای مزه‌کردن بهترین نسخه از این غذا باید به رستوران ویتنامی «کُن هِن هوآ دونگ» (Com Hen Hoa Dong) در جزیره «کُن هِن» بروید.

جزیره «کُن هِن»

جزیره «کُن هِن»، یک باریکه کوچک از یک جزیره در میانه رودخانه پرفیوم است. این منطقه به عنوان خاستگاه غذای «کُم هِن» شناخته می‌شود، برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم که این غذای لذیذ را در آنجا امتحان کنید.

  • غذاها: ویتنامی
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا هشت شب
  • تلفن: ۳۵۹ ۳۸۴۸ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: 64 kiệt 7 Ưng Bình, Vỹ Dạ, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

غذایی که معمولا با «کُم هِن» خورده می‌شود، «چه باپ» است. این غذا نوعی از «چه» یا سوپ دسر ویتنامی است که از ذرت شیرین تهیه می‌شود. شما می‌توانید در هر جایی از هوئه، «چه باپ» سفارش دهید؛ اما بهترین نسخه این غذا از ذرت‌های لذیذ در جزیره «کُن هِن» درست می‌شود.

غذای ویتنامی

رستوران‌هایی که «کُم هِن» و «بان هن» سرو می‌کنند، معمولا «چه باپ» هم دارند. رستوران ویتنامی «کُن هِن هوآ دونگ»، بهترین نسخه «چه باپ» را در هوئه به شما ارائه می‌کند. این دسر غلیظ و خامه‌ای با ذرت‌های شیرین برشته، یک تجربه غذایی به‌یادماندنی برای شما رقم خواهد زد. برای خرید «کُم هِن»، حدود ۱۰ هزار دانگ (۰٫۴۳ دلار) و برای «چه باپ»، هشت هزار دانگ (۰٫۳۴ دلار) باید هزینه کنید.

۹. از یک پارک آبی متروکه دیدن کنید

این روزها بازدید از اماکن متروکه، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران است. این تجربه هیجان‌انگیز به مسافران ماجراجو این فرصت را می‌دهد تا چیزی متفاوت و غیرقابل منتظره را کشف کنند.

در شهر هوئه، شما می‌توانید به بازدید از «هو توی تین» (Ho Thuy Tien)، یک پارک آبی متروکه بروید که از سال ۲۰۰۶ بسته شده است. جالب است بدانید که درهای این پارک تنها دو سال به روی عموم باز بود. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند چرا این پارک به این سرعت بسته شد، اما محلی‌ها باور دارند که این مکان، نفرین‌شده است.

 پارک آبی متروکه

برای ساخت این پارک آبی، حدود ۷۰ میلیارد دانگ (سه‌ میلیون دلار) هزینه شد و بسته شدن ناگهانی آن واقعا عجیب‌و‌غریب به نظر می‌رسد. مالکیت «هو توی تین» در سال ۲۰۱۳ تغییر کرد، اما تلاش‌ها برای تبدیل این مکان به یک پارک تفریحی بارها با شکست مواجه شده است.

«هو توی تین» در حدود هشت کیلومتری مرکز شهر هوئه قرار دارد، بنابراین برای رسیدن به آن باید یک موتورسیکلت اجاره کرده یا یک تاکسی رزرو کنید. در ورودی این پارک ممکن است با یک نگهبان روبه‌رو شوید، اما با پرداخت تنها ۱۰ تا ۲۰ هزار دانگ (۰٫۴۳ تا ۰٫۸۶ دلار) به او می‌توانید وارد این مکان عجیب شوید.

به خاطر داشته باشید که پارک «هو توی تین»، یک مکان متروکه است و ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشد، پس حسابی مراقب باشید و ریسک این بازدید را در نظر بگیرید.

۱۰. غذاهای سنتی و سلطنتی هوئه را امتحان کنید

غذاهای سنتی سلطنتی هوئه

اگر به دنبال صرف یک وعده غذای لوکس و با آداب کامل رستورانی هستید، باید به سراغ غذاهای سنتی هوئه بروید. این گزینه در منو با ارائه هشت تا ۹ نوبت سرو، قرار است که غذاهای سلطنتی‌ای را بازآفرینی کند که برای اعضای دربار سلطنتی سلسله نگوین سرو می‌شده است.

در عکس بالا تصویر کوفته‌های کباب گوشت گوساله را می‌بینید که دور ساقه‌های پیازچه پیچیده شده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید، کلید اصلی، نوع ارائه غذا است. برای همین، بیشتر غذاها با سبزیجاتی به شکل حیوانات مختلف سرو می‌شوند.

مطمئنا این تجربه، کمی توریستی به نظر می‌آید، اما به هیچ‌وجه نباید از آن صرفنظر کنید. شما می‌توانید پس از تجربه انواع غذاهای خیابانی ویتنامی در بازارهای فضای باز، به یک رستوران شیک بروید، پشت میز بشینید و خود را به یک تجربه غذایی شاهانه دعوت کنید.

مکان‌های متعددی در هوئه، غذاهای سنتی سلطنتی را سرو می‌کنند، اما «خانه باغ‌های باستانی هوئه» (Ancient Hue Garden Houses)، بهترین گزینه شما برای رقم زدن یک خاطره لذیذ غذایی است. البته باید بدانید که قیمت غذا در این رستوران، دو برابر دیگر غذاخوری‌ها است، اما مطمئن باشید که تجربه صرف غذا در این رستوران، ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را دارد. غذا خوردن در این مکان به ازای هر نفر، حدود ۵۰ دلار هزینه دارد.

  • غذاها: ویتنامی، آسیایی، بین‌المللی
  • وعده‌ها: صبحانه، نهار، شام، نوشیدنی
  • رژیم‌های خاص: گزینه‌های گیاهخواری، وگان، بدون گلوتن
  • ساعت‌های فعالیت: ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۹۰۲ ۳۵۹۰ ۲۳۴ ۸۴+
  • آدرس: 47 Kiệt 104 Kim Long, Kim Long, Thành phố Huế, Thừa Thiên Huế, Vietnam

سخن پایانی

جاذبه‌های تاریخی هوئه بسیار دیدنی هستند؛ اما اصلی‌ترین جاذبه این شهر، غذاهای متنوع و محلی ویتنامی منحصربه‌فرد و خاص آن هستند. از خوردن «بان بو هوئه»، قهوه نمکی و «بان هِن» به هیچ‌وجه غافل نشوید.

از دیگر غذاهای لذیذ این شهر می‌توان به «نم لوی» (nem lui)، «بانح خوآی» (banh khoai)، «بانح اِپ» (banh ep) و «بانح ترنگ ترونگ» (banh trang trung) اشاره کرد.

بسیاری از شهرها ما را مجذوب خود می‌کنند؛ اما تنها تعداد معدودی از آنها هستند که ما را به این فکر فرو می‌برند که کاش در آنجا زندگی می‌کردیم. هوئه با وجود غذاهای فوق‌العاده ویتنامی، تاریخ مجذوب‌کننده و محیطی آرام و دنج، دقیقا از آن دسته شهرهایی است که پس از تمام‌شدن تعطیلات، ترک‌کردن آن سخت و مشکل خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع willflyforfood

دیدگاه