ویروس کرونا؛ اسپانیا از مرداد پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
ویروس کرونا؛ اسپانیا از مرداد پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود

کشور اسپانیا به صف کشورهایی پیوست که در پی بازگشایی مجدد مرزهای خود به روی گردشگران خارجی از مرداد ماه هستند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، ضمن اعلام تعهد نسبت به تضمین ایمنی بازدیدکنندگان و نیروی کار خارجی در برابر ویروس کرونا در کشور خود گفت که کشورش از مرداد ماه (ژوئیه) پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود. جاذبه‌های پرطرفدار گردشگری این کشور سالانه بیش از ۸۰ میلیون گردشگر جذب می‌کنند.

سانچز به‌طور رسمی اعلام کرد که گردشگری بین‌المللی از ابتدای ماه ژوئیه برابر با اواسط مرداد در اسپانیا، یک بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. همچنین، او اضافه کرد که گردشگران می‌توانند از هم‌اکنون برای سفر به اسپانیا برنامه‌ریزی بکنند. وی تاکید کرد که دولت متبوع وی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای بازگشایی مرحله‌به‌مرحله‌ی اسپانیا در تلاش است تا با همکاری بخش گردشگری، زمینه‌سازی‌های لازم انجام بشود. 

اقدامات با هماهنگی وزارت صنعت، کسب‌وکار و گردشگری و با همراهی جوامع خودمختار اسپانیا انجام خواهند شد. نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه‌ی سخنان خود اظهار کرد:

گردشگری اسپانیا از این پس دو شعار را سرلوحه‌ی کار خویش قرار خواهد داد: «سلامت و ایمنی» و «پایداری زیست‌محیطی».

یونان و لهستان نیز در روزهای گذشته برنامه‌های مشابهی را اعلام کرده بودند. در همین حال، آژانس ایمنی در صنعت هوایی اروپا نیز توصیه‌هایی را برای انجام یک پرواز امن منتشر کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه