آماده باش تاسیسات گردشگری در مناطق سفید برای خدمت رسانی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
آماده باش تاسیسات گردشگری در مناطق سفید برای خدمت رسانی

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از کلیه تأسیسات گردشگری در مناطق سفید خواست تا آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مسافران احتمالی در تعطیلات عید فطر را داشته باشند.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، از دریافت مجوز فعالیت مجدد تمامی مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و گردشگری در سراسر کشور پس از ثبت‌نام در سایت وزارت بهداشت و منوط به رعایت موازین بهداشتی خبر داد. مونسان در این رابطه چنین اظهار کرد:

از هفته گذشته، نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی ما در سطح استان‌ها و کشور شروع شده است و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری به‌شکل مرتب کنترل می‌شوند، وزارت بهداشت نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده، به‌طوری که ابلاغیه‌ای را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرده و تمامی بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را برای این نظارت بسیج کرده است.

طبق گفته وزیر میراث فرهنگی در جلسه چهل و هشتمین نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و چهارمین نشست کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا در مورخه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ بر ضرورت فعالیت مضاعف تمام دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌عنوان دستگاه مسئول و امین، به‌منظور پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین اقامت و نیازهای مسافران به برای مسافرت‌های احتمالی مردم تأکید شده است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد:

در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف معنوی، زیارت و کار در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با عید سعید فطر حجم این سفرها افزایش پیدا کند. به این منظور دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور آمادگی لازم برای مدیریت هوشمند این سفرها را دارد.

طبق اظهارات این مقام مسئول، دستگاه‌های عضو ستاد، نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را برای حسن اجرای پروتکل‌های ابلاغی و اطمینان از آمادگی مراکز خدماتی و گردشگری در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دکتر مونسان افزود:

در مناطق و استان‌هایی که وزارت بهداشت وضعیت سفید اعلام کرده است، ما نیز به مدیران کل استان‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم تا مراکز و تأسیسات گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات شایسته به مردم ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با هماهنگی که با جامعه هتلداران کشور انجام شده است، تمامی هتل‌ها برای ارائه خدمات ایمن همراه با حفظ سلامتی مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه