ویروس کرونا : فراخوان تانزانیا به گردشگران برای تجربه تعطیلاتی عادی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
ویروس کرونا : فراخوان تانزانیا به گردشگران برای تجربه تعطیلاتی عادی

تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد تانزانیا، دولت را واداشت تا گردشگران را به این کشور دعوت کند. تانزانیا، مقصدی پرطرفدار برای سافاری حیات‌وحش است.

رئیس‌جمهور تانزانیا شعار «لذت بردن از تعطیلاتی عادی» را به‌عنوان سیاست اصلی هیئت گردشگری تانزانیا برگزید. در این راستا، کلیه‌ی هشدارها و اطلاعات درباره‌ی ویروس کرونا به‌یک‌باره از پورتال رسمی سفر و گردشگری تانزانیا حذف شدند. سوالی که دراین‌باره مطرح می‌شود آن است که آیا این کشور اکنون آمادگی کامل برای پذیرایی با آغوش باز از همه‌ی گردشگران را دارد یا باید این کار را صرفا به‌عنوان اقدامی از سر استیصال توسط دولت برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد تانزانیا تفسیر کرد؟

اقدام دولت تانزانیا «کاتبرت انکوبه» (Cuthbert Ncube)، رئیس هیئت گردشگری آفریقا، را واداشت تا ضمن بیان نگرانی خود درباره‌ی احتمال شیوع دوباره‌ی کووید ۱۹ در عرض مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی مجدد گردشگری، از کشورهای این قاره بخواهد جوانب احتیاط را رعایت کنند. «آپولیناری تایرو» (Apolinary Tairo)، گزارشگر بولتن خبری eTN درباره‌ی تانزانیا نوشته است:

پس از تجربه‌ی کاهش شدیدی در موارد ابتلا به کروناویروس در تانزانیا، روز یکشنبه، «جان مگوفولی» (John Magufuli)، رئیس‌جمهور این کشور، گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان تجاری را تشویق کرد تا برای لذت بردن از تعطیلاتی عادی و سفرهای کاری به تانزانیا بیایند.

تانزانیا سافاری

رئيس‌جمهور تانزانیا در گفته‌های خود به کاهش شدید آلودگی این کشور به ویروس کرونا اشاره کرده و گفته است که پذیرای گردشگران برای بازدید بدون قیدوبند از تانزانیا خواهند بود. او اعلام کرده که به وزارت گردشگری دستور داده است تا نظر موافق ایرلاین‌ها را برای انجام فوری پروازهای خارجی و برنامه‌ریزی شده‌ی خود و انتقال مسافران و گردشگران به تانزانیا جلب کند. او در توضیح اقدام خود می‌گوید هیچ بازدیدکننده‌ی بین‌المللی پس از ورود به تانزانیا ملزم به گذراندن قرنطینه‌ی ۱۴ روزه نیست. اما تمامی گردشگرانی که می‌خواهند از این کشور بازدید کنند باید کلیه‌ی برنامه‌های حفاظتی در برابر شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

در حال حاضر، طرح‌های حفاظتی در دست انجام برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ در تانزانیا عبارت است از پوشیدن ماسک، شستن دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی دست‌ها و رعایت فاصله‌ی اجتماعی در حدود یک متر در اماکن شلوغ و وسایل حمل‌ونقل همگانی. 

رئیس‌جمهور تانزانیا در سخنرانی خود که در مراسم روز یک‌شنبه در کلیسای لوتری تانزانیا انجام شد، گفت ایرلاین‌های بسیاری وجود دارند که تمامی بلیط‌های آن‌ها تا ماه اوت به‌طور کامل رزرو شده است و گردشگران آماده هستند تا برای تجربه‌ی سافاری‌های حیات‌وحش و تعطیلات به این کشور سفر کنند. او اضافه کرد که از وزیران خود خواسته است تا اجازه‌ی پرواز به این کشور را به هواپیماها بدهند.

مگوفولی همچنین افزود:

بازدیدکنندگان خارجی که وارد تانزانیا می‌شوند وارد قرنطینه‌ی اجباری نخواهند شد. اما باید مورد تست غربالگری حرارتی قرار بگیرند و سپس اجازه‌ی گشت‌وگذار در این مقصد بکر آفریقایی برای تورهای سافاری را خواهند یافت.

طی مراسم فوق، مگوفولی سوگند یاد کرد که کشور را به‌خاطر کروناویروس وارد قرنطینه نخواهد کرد و گفت که انجام چنین عملی برای اقتصاد کشور و مردم با نتایج فاجعه‌باری همراه خواهد بود. او این سخنان را پس از آن بیان کرد که وزارت گردشگری تانزانیا اطلاعات تکان‌دهنده‌ای از تاثیر منفی ویروس کرونا روی صنعت گردشگری این کشور منتشر کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه