سفر لوکس ۷ روزه به دبی ؛ برنامه سفر و کارهایی که باید انجام دهید

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
سفر لوکس ۷ روزه به دبی ؛ برنامه سفر و کارهایی که باید انجام دهید

دبی، پایتخت آسمان‌خراش‌های خاورمیانه در امارات متحده عربی، مقصدی فوق‌العاده برای سفر به شمار می‌آید. با جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل این شهر برای اقامتی طولانی، بیشتر آشنا شوید.

نام دبی با عناوین و القاب بسیاری در ذهن افراد گره خورده است. این شهر دارای بلندترین آسمان‌خراش جهان، گرم‌ترین بیابان و عجیب‌ترین دسر است؛ آیا می‌دانستید دسری به نام پودینگ یا نان خامه‌ای کوچک در دبی وجود دارد که با سس ورقه‌های طلا سرو می‌شود؟

عنوان دیگری که می‌توان به لیست بالا اضافه کرد، شهرت دبی به‌عنوان یک توقفگاه بین‌راهی است. طبق گزارش‌های «نشنال» (The National)، روزنامه محلی، گردشگران به‌صورت میانگین حدود سه شب و نیم در دبی اقامت می‌کنند و به احتمال زیاد در تمام طول سفر از محدوده اقامتگاه‌های لوکس و مجلل پنج ستاره خود بیرون نمی‌آیند و این موضوع، واقعا تاسف‌بار است.

از آنجا که دنیای ما هم‌اکنون در عصر «سفر آرام و بدون عجله» به سر می‌برد، کجارو قصد دارد برنامه تعطیلاتی یک هفته‌ای را به پر زرق‌و‌برق‌ترین شهر امارات متحده عربی در اختیار شما قرار دهد تا در بازدید از دبی، سفری متفاوت و منحصربه‌فرد برای شما رقم بزند.

آیا دبی، پادشاه توقفگاه‌های بین‌شهری آن‌قدر جذاب هست تا گردشگران را برای یک هفته سرگرم کند؟

خوشبختانه دبی، سرمایه‌گذاری بزرگی برای برگزاری نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ در ماه اکتبر کرده است که به‌علت شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده است و قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود. این سرمایه‌گذاری به‌معنای جریانی تمام‌نشدنی از جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های جدید، کافه‌ها، موزه‌ها و حتی مکان‌های جدید احیای اراضی و الگوهای آب‌و‌هوایی جدید است که سخت‌گیرترین گردشگران را هم راضی می‌کند. جالب است بدانید که دبی، با طرح بارور کردن ابرها، حتی به فکر خلق باران مصنوعی برای ایجاد لحظاتی دل‌‌پذیر برای تمام بازدیدکنندگان است.

بهترین ویژگی دبی هم این است که پس از اتمام بازدید از جاذبه‌ها و شرکت در فعالیت‌های هیجان‌انگیز، مکان‌های بسیاری برای نشستن و استراحت کردن مانند نیمکت‌ها و کنار استخر هتل‌ها وجود دارد.

در ادامه برنامه سفر یک هفته‌ای به دبی را به شما ارائه خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گشت فرهنگی در دبی

مرکز هنری السرکل اونیو (Alserkal Avenue)

مرکز هنری ال سرکل اونیو

مرکز هنری «ال سرکل اونیو» در منطقه صنعتی «ال کوز» (Al Quoz)، حیات خود را به‌عنوان یک کارخانه سنگ مرمر آغاز کرد، اما هیچ‌چیز در دبی به‌مدت طولانی به یک شکل باقی نمی‌ماند. دیری نپایید که فضاهای کلیسایی‌شکل این کارخانه، توجه طراحان، گالری‌داران هنری و گروه‌های مختلف را به خود جذب کرد، افرادی که می‌خواستند در مکانی متفاوت و غیر متعارف به نسبت ساختمان‌های شیشه‌ای مرسوم در دبی کار کنند.

کارخانه سنگ مرمر اولیه از آن پس با ساخت واحدهای بیشتر در حال گسترش است و امروز در این مکان، سینماتک و سازه‌های هنری متفاوت وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های این مرکز هنری، شعبه‌ای از کافه هیپستر و شیک «وایلد اند مون» (Wild & the Moon) است که چیزهای عجیب و غریبی چون «قهوه ضد گلوله» را سرو می‌کند.

  • زمان مناسب برای بازدید: دو ساعت
  • ساعت‌های فعالیت: شنبه تا پنجشنبه: ۱۰ صبح تا هفت عصر
  • تلفن: ۳۴۶۴ ۳۳۳ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: 17th St - Al Quoz - Dubai - United Arab Emirates

منطقه طراحی دبی (Dubai Design District)

یکی دیگر از جاذبه‌های فرهنگی جدید دبی، «منطقه طراحی دبی»، مجموعه‌ای از ساختمان‌های چهارگوش شیشه‌ای است که از برج خلیفه تا مرکز هنری «جمیل» (Jameel) در اسکله در حال توسعه «الجدف» (Al Jaddaf) ادامه دارد. برج خلیفه‌ای که آغازگر طراحی نوآورانه و جذاب در دبی بود.

جالب است بدانید که طراحی مرکز هنری جمیل با باغ‌های کاکتوس، دیوارهای سفیدکاری‌شده و پخش موسیقی متن‌های رویایی از بلندگوهای آن در فضای باز، آن‌قدر غربی و منحصربه‌فرد است که به‌راحتی می‌توان آن را با یک گالری هنری در لس‌آنجلس آمریکا اشتباه گرفت.

  • زمان مناسب برای بازدید: دو ساعت
  • تلفن: ۹۸۰۰ ۸۷۳ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Jaddaf Waterfront - Bur DubaiJaddaf Waterfront - Dubai - United Arab Emirates

بازار طلا و ادویه دبی (spice and gold souks)

بازار ادویه

در راه بازار ادویه در «دیرا»، عطر و یوی ادویه‌جات را به مشام بکشید

تمام گردشگرانی که برای بار اول به دبی می‌آیند، باید حداقل یک صبح را در بازارهای ادویه و طلا در دبی بگذرانند و خود را در عطر و بوی این مکان غرق کنند، اگرچه هرگز نمی‌توان از مرغوبیت ادویه‌جات این بازار مطمئن شد.

بازار ادویه و طلا در منطقه «دیرا»، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر دبی قرار دارد. یکی از بهترین تجربیاتی که می‌توان در اینجا داشت، ایستادن در کنار خور دبی و تماشای قایق‌های چوبی «ابرا»، اهتزاز پرچم‌های قرمز، سبز و سفید امارات متحده عربی و تردد آن‌ها در رودخانه است.

  • زمان مناسب برای بازدید: یک صبح (دو تا سه ساعت)
  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۷:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب
  • تلفن: ۵۸۱۷ ۴۵۲ ۵۵ ۹۷۱+
  • آدرس: Sikkat Al Khail Road Al Ras, Dubai 75157 United Arab Emirates

منطقه تاریخی الفهیدی (Al Fahidi)

با سوار شدن بر قایق‌های چوبی سنتی و طی کردن مسیری ۱۰ دقیقه‌ای و خنک در نهر به‌سمت منطقه خور دبی به «الفهیدی» می‌رسید. محله‌ای که خانه موزه تماشایی قرن هجدهمی دبی و شبکه‌ای از خیابان‌های مملو از کافه‌های هنری و هتل‌های جای‌گرفته در خانه‌های شنی ‌رنگ‌شده است. برخی از این هتل‌ها به‌جای سیستم تهویه مطبوع از بادگیرهای سنتی برای خنک‌کردن ملک خود استفاده می‌کنند.

هتل «ایکس وی ای» (XVA Hotel) در ساختمانی قرار دارد که به زیبایی بازسازی شده و ترکیبی از یک گالری به‌روز و کافه در فضای آزاد را به تصویر می‌کشد که قهوه و غذاهای عربی سرو می‌کند.

  • تلفن: ۵۳۸۳ ۳۵۳ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس:  Al Fahidi St,Bur Dubai، Al Fahidi Neighborhood (formerly Bastakiya),Near Dubai Museum - Dubai - United Arab Emirates

رفتن به رستوران «میک آرت کافه» (Make Art Cafe) و چایخانه عربی محبوب و مشهور(Arabian Tea House) نیز خالی از لطف نیست. هر فردی که به دیدن زیر پوست شهر دبی و درک فرهنگ اماراتی علاقه‌مند است، باید برای ناهار به موزه شیخ محمد (Sheikh Mohammed Museum of Cultural Understanding) برود. در این موزه می‌توانید غذاهای اصیل عماراتی مانند فنجان‌های کوچک چای تلخ، بریانی مرغ و کوفته‌های خمیری با سس چسبناک انجیر را بچشید و با محلی‌ها به گفت‌وگو بپردازید.

منطقه السیف (Al Seef)

منطقه ال سیف

منطقه میراثی جدید السیف

درست کمی آن‌طرف‌تر از الفهیدی به منطقه «السیف»، محله جدید میراث شهری می‌رسید که با ساختمان‌های سنگی بلند و احتمالا زیباترین استارباکس در سراسر امارات متحده عربی با سقف حصیری بر فراز خور دبی، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

روزهای محله السیف، خلوت و بی‌همهمه است، اما این منطقه شب‌ها با حضور محلی‌ها جان می‌گیرد و تجربه‌ای دلچسب از گردش در دبی را به شما پیشکش می‌کند.

  • زمان مناسب برای بازدید: یک بعد از ظهر

لذت از غذا در دبی

سفر به دبی، یکی از پر هزینه‌ترین تجربه‌های سفر برای هر گردشگری خواهد بود. همه‌چیز در این شهر، لوکس و تجملاتی است؛ از پیش‌غذای «تاپاس» در رستوران‌های رروف تاپ مدرن پرتغالی و خوراک‌های دریایی مدیترانه‌ای در رستوران ساحلی «راک فیش» (Rockfish) گرفته تا غذاهای هندی در رستوران «راوی» (Ravi) و صبحانه‌های مفصل بوفه هتل.

البته باید در نظر داشته باشید که راه و روش «سفر آرام و بدون عجله» به‌معنای غذاخوردن و حس‌کردن لایه‌لایه شهر دبی در اصیل‌ترین حالت ممکن است. پس هتل‌ها و رستوران‌های پنج ستاره و رستوران‌هایی با سرآشپزهای سلبریتی را فراموش کنید و به‌جای آن در یکی از تورهای غذای «فرایینگ پن ادونچرز» (Frying Pan Adventures) در یکی از محله‌های ناشناخته و کم گردشگر شهر شرکت کنید و با دست، غذاهای لذید اماراتی را نوش جان کنید.

با تورهای محبوب غذا در دبی به محله دیرا، یکی از سنتی‌ترین مناطق شهر بروید و دسر «کونفه» و ساندویچ وسوسه‌کننده شاورما را امتحان کنید و سری به فلافل‌فروشی خانوادگی مشهور اینجا بزنید. کونفه، یک دسر خاورمیانه‌ای شیرین است که از پنیر، عسل و شیره تشکیل می‌شود.

شما می‌توانید با متروی مدرن دبی و طی مسیری نیم‌ساعته به محله دیرا بروید و رستورانی را پیدا کنید که هفت مدل مختلف کونفه سرو می‌کند. با اولین لقمه از این دسر، پاداش فاصله‌ای که برای رسیدن به اینجا طی کرده‌اید را می‌گیرید.

  • زمان مناسب برای بازدید: تورهای غذای «فرایینگ پن ادونچرز» حدود پنج ساعت است و صبح و عصر برگزار می‌شود.

بیابان گردی در دبی

بیابان گردی در دبی

صبح خود را با تجربه فرهنگ سنتی بادیه‌نشینی بگذرانید

یک ساعت از شهر دبی فاصله بگیرید تا با چشم‌اندازهایی کاملا متفاوت روبه‌رو شوید. ساختمان‌های بلند، کم‌کم به خانه‌هایی کوتاه و بتن و شیشه، به شن تبدیل می‌شوند.

در کویرهای دبی در زمان به گذشته سفر کنید و چهره اصلی این شهر و فرهنگ بادیه‌نشینی را ببینید.

صبح خود را در منطقه حفاظت‌شده بیابان «المارمون» (Al Marmoon) بگذرانید تا در زمان به گذشته سفر کنید و چهره اصلی دبی و فرهنگ بادیه‌نشینی را ببینید. تورهای گردشگری این منطقه معمولا شامل یک سواری کوتاه با ماشین آفرود در شن‌ها و شترسواری ۲۰ دقیقه‌ای در یک کاروان شتر می‌شود. راهنمای تور پس از اتمام شترسواری، شما را به‌سمت چادرهای بادیه‌نشینان در اطراف یک دریاچه مصنوعی می‌برد.

از دیگر فعالیت‌های هیجان‌انگیز در این منطقه می‌توان به حناگذاشتن، نمایش شاهین، رقص‌های سنتی اماراتی و بازی‌های متنوع اشاره کرد.

  • زمان مناسب برای بازدید: یک صبح

هتل پنج ستاره «المحا» (Al Maha)

اگر هم می‌خواهید یک تجربه کامل و بی‌نظیر از بیابان‌گردی در دبی داشته باشید، در هتل پنج ستاره «المحا» اتاقی رزرو کنید. این کمپ لوکس در میانه منطقه حفاظت‌شده کویری دبی قرار دارد؛ جایی که بزهای کوهی و بره غزال‌های کنجکاو، آزادانه برای خود در اطراف اقامتگاه می‌چرخند. روزها را در استخرهای خصوصی بی‌انتهای خود سپری کنید و شب‌ها زیر نور شمع بر فراز تپه‌های شنی غذا بخورید. اگر هوا صاف باشد، می‌توانید از چشم‌انداز کوهستان مشهور و سرسبز «جبل اخضر» (Jabal Akhdar) در کشور عمان در همسایگی امارات نیز لذت ببرید.

  • مدت زمان بازدید: دو شب
  • تلفن: ۹۹۰۰ ۸۳۲ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Dubai Desert Conservation Reserve - Dubai - Al Ain Rd - Dubai - United Arab Emirates

سواحل دبی

سواحل دبی

«لا مر»، منطقه‌ای فوق‌العاده برای صرف ناهار است

امکان ندارد بتوان به سواحل بی‌نظیر دبی در سفر به این شهر اشاره نکرد. جواهر تاج جاذبه‌های گردشگری دبی، خط ساحلی تمیز و ایمن با ماسه‌های سفید و طول بیش از ۱۶۱ کیلومتر است. بیشتر هتل‌ها دارای ساحل خصوصی و امکاناتی چون تخت‌های آفتابگیر، خدمه و سرو نوشیدنی هستند.

اما دبی علاوه بر بخش‌های ساحل خصوصی هتل‌های لوکس، دارای سواحل عمومی بی‌نظیری است که در میان آن‌ها می‌توان به ساحل «جمیره» (Jumeirah) اشاره کرد. این ساحل در نزدیکی مجموعه تفریحی جدید «لا مر» (La Mer) قرار دارد که مکانی فوق‌العاده برای ناهار خوردن به شمار می‌آید.

بازدید از ساحل «مارینا» (Marina) با دسترسی آسان به کافه‌ها، رستوران‌ها و تفرجگاه ساحلی کنار دریا را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • مدت زمان بازدید: دو روز

بهترین جاهای دیدنی دبی

در سفر یک هفته‌ای خود به‌هیچ‌وجه نباید از نقاط برجسته و مهم گردشگری دبی غافل شوید.

برج خلیفه

اولین قدم، بازدید از برج خلیفه است. این آسمان‌خراش با ارتفاع ۸۳۰ متر، بلندترین ساختمان دنیا است و شما می‌توانید از طبقات ۱۲۴ و ۱۴۸ آن به تماشای مناظر چشم‌نواز در سکوهای مشاهده در فضای باز بپردازید. یک سالن استراحت بسیار لوکس هم در طبقه ۱۲۵ برای افرادی که هوس ولخرجی به سرشان زده است، وجود دارد.

زیر برج خلیفه، مرکز خرید مشهور دبی مال، بزرگ‌ترین پاساژ جهان قرار گرفته است که مملو از آبشارها، یک آکواریوم، یک بازار و بیش از ۱۳۰۰ باب مغازه است.

  • مدت زمان بازدید: یک ساعت در برج، یک ساعت در پاساژ
  • ساعت‌های فعالیت: ۲۴ ساعته
  • آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates

قاب دبی (Dubai Frame)

قاب دبی

قاب حیرت‌آور دبی

مستطیل طلایی «قاب دبی» که در اوایل سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، چشم‌اندازی متفاوت از شهر به گردشگران ارائه می‌کند. از یک سمت این قاب به شهر بنگرید تا مرکز شهر دبی را با تمام ساختمان‌های شیشه‌ای و آسمان‌خراش‌ها ببینید و سپس سرتان را برگردانید تا با بخش قدیمی دبی با خانه‌های سنتی بژ و خیابان‌های پر پیچ‌و‌خم، روبه‌رو شوید.

  • ارتفاع: ۱۵۰ متر
  • آدرس: Zabeel Park Jogging Track - Za'abeelAl Kifaf - Dubai - United Arab Emirates

پارک زبیل (Zabeel Park)

پارک تماشایی «زبیل»، درست زیر قاب دبی قرار دارد. اگر روز جمعه به اینجا بیایید، می‌توانید از بازار «رایپ» (Ripe Market) هم دیدن کنید که فرصتی فوق‌العاده برای پیداکردن محصولات محلی مانند روغن، نان خانگی و نان برشته خمیر ترش است.

  • مدت زمان بازدید: یک ساعت از قاب دبی، یک ساعت در پارک

مجموعه اقامتی پنج ستاره آتلانتیس (Atlantis)

مزه‌کردن دسری با سس طلای ۱۸ عیار، بهترین راه برای تجربه جهان لوکس دبی است

آتلانتیس، یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های لوکس دبی به شمار می‌آید که شامل یک هتل، یک پارک آبی وسیع با چند سرسره عمودی و آکواریوم «لاست چمبرز» (The Lost Chambers) در میان فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌شود.

این اقامتگاه به‌تازگی یک تفریحگاه ساحلی جدید بزرگ به نام «ساحل سفید» (White Beach) افتتاح کرده است که رستوران‌های آن، لذیذترین، عجیب‌ترین و گران‌ترین دسر دبی را سرو می‌کنند؛ نان‌های خامه‌ای کوچک پوشیده‌شده با سس طلای ۱۸ عیار. آیا گزینه بهتری برای تجربه دبی به فکرتان می‌رسد؟!

  • مدت زمان بازدید: یک بعد از ظهر
  • ساعت‌های فعالیت: ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۲۰۰۰ ۴۲۶ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Crescent Rd - The Palm Jumeirah - Dubai - United Arab Emirates

تفرجگاه ساحلی دبی (Dubai Marina)

پس از بازدید از برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال در مرکز شهر، بخش قدیمی شهر و سواحل، نوبت به تفرجگاه ساحلی دبی می‌رسد که مکانی بی‌نظیر برای گذراندن بعد از ظهری آرام است. قایق‌های سنتی یک دکلی عربی به‌آرامی در کانال آبی مصنوعی این منطقه گردشگری حرکت می‌کنند و چشم‌اندازهای زیبای خلیج فارس به راستی متحیرکننده هستند.

حضور در این تفرجگاه ساحلی به شما حس رهایی و آزادی می‌دهد. اگر دیروقت است و هنوز ناهار نخوردید، سری به «پیر سون» (Pier 7)، رستوران‌های مشهور کنار آب با میزهایی در فضای باز بزنید.

با گذر از یک پل باریک از تفرجگاه ساحلی به جزیره «بلوواترز» (Bluewaters Island) بروید. این پروژه احیای اراضی جدید، دارای یک چرخ‌و‌فلک غول‌پیکر و درختان چراغانی شده است که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهند زد.

  • مدت زمان بازدید: یک بعد از ظهر یا عصر برای صرف شام
  • مساحت: ۴٫۹ کیلومتر مربع

هتل های دبی

همان طور که انتظار می‌رود، دبی میزبان هتل‌های فرست کلاس جدید و همچنین اقامتگاه‌هایی است که هر سال، رستوران‌ها، استخرها و تمام امکانات خود را به‌روز می‌کنند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد در اختیار مهمانان خود قرار دهند.

هتل پنج ستاره جمیره النسیم (Jumeirah Al Naseem)

«جمیره النسیم»، بخشی از مجموعه هتل بزرگ «مدینه جمیره» (Madinat Jumeirah) است و در سایه برج العرب قایقی‌شکل هفت ستاره قرار دارد. یک ظرافت و شکوه خاص عربی مدرن در اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل موج می‌زند. اتاق‌ها در اطراف مجموعه استخر هتل که متشکل از استخرهای بزرگسالان و خانواده‌ها و همچنین وان‌های آب گرم است، قرار دارند.

هتل پنج ستاره جمیره ال نسیم با دسترسی آسان به برخی از بکرترین سواحل دبی، اقامتی به‌یادماندنی برای شما رقم خواهد زد. درشکه‌های مخصوصی هم برای جابه‌جایی مهمانان میان دیگر هتل‌های این مجموعه، مانند «جمیره مینا السلام» (Jumeirah Mina A’Salam) و «جمیره القصر» (Jumeirah Al Qasr) تعبیه شده‌اند. قیمت اتاق‌ها از ۹۹۵ درهم امارات متحده عربی (۲۷۰ دلار) برای یک شب اقامت آغاز می‌شود.

  • تلفن: ۸۸۸۸ ۳۶۶ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Jumeirah St - Umm Suqeim 3 - Dubai - United Arab Emirates

هتل پنج ستاره ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental)

استخر هتل جدید ماندارین اورینتال

استخر هتل جدید ماندارین اورینتال

«ماندارین اورینتال» به‌تازگی در ساحل مشهور جمیره افتتاح شده است. این هتل پنج ستاره دارای دو رستوران فوق‌العاده به نام‌های «تاسکای پرتغالی» (Portuguese Tasca) و خانه استیک ژاپنی «نتسو» (Netsu)، یک اسپای دو طبقه و سوئیت‌های جادار و پر نقش‌و‌نگار است.

دراز کشیدن روی تخت‌های آفتابگیر و نیمکت‌های ساحلی جمیره و تماشای آبی بی‌کران خلیج فارس، تجربه‌ای است که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. قیمت اتاق‌ها از ۱۵۴۵ درهم امارات متحده عربی (۴۲۰ دلار) برای یک شب اقامت در این هتل با سرویس صبحانه آغاز می‌شود.

  • تلفن: ۲۲۲۲ ۷۷۷ ۴ ۹۷۱+
  • آدرس: Jumeirah Beach Road - Jumeira 1 - Dubai - United Arab Emirates

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه