رفع تدریجی محدودیت های سفر مرتبط با ویروس کرونا در آفریقای جنوبی

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
رفع تدریجی محدودیت های سفر مرتبط با ویروس کرونا در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی تصمیم گرفته است پس از مشورت با کارشناسان، محدودیت‌های سفر در برخی از نقاط خود را به‌تدریج برطرف کند.

سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور کشور آفریقای جنوبی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت وی به‌دنبال رفع تدریجی محدودیت‌های ناشی از قرنطینه در این کشور است. وی گفت که مسئولان دولت در صدد مشورت با ذی‌نفعان مرتبط هستند تا بیشتر مناطق این کشور را تا پایان ماه مه از سطح چهار قرنطینه به سطح سه انتقال بدهند و از محدودیت‌های آن‌ها بکاهند. بر همین اساس، مناطق دارای بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا، همچنان در سطح چهار قرنطینه باقی خواهند ماند.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در بخشی از صحبت‌های خود درباره‌ی برنامه‌هایی سخن گفته است که دولت وی برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ در طی روند رفع محدودیت‌ها در دست انجام دارد. افزون بر این، دولت این کشور مشغول برنامه‌ریزی برای گشایش تدریجی بخش‌های اقتصادی کشور است و اذعان می‌دارد که این کار با توجه به شواهد و توصیه‌های انجام گرفته توسط کارشناسان محلی و بین‌المللی انجام خواهد شد. وی همچنین هشدار می‌دهد که رفع یک‌باره‌ی قرنطینه می‌تواند افزایش سریع و غیرقابل‌جبران در میزان ابتلا به کرونا را در تمام مناطق کشور به‌شدت بالا ببرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که میزان ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی در چند کلان‌شهر و منطقه‌ی شهری در نقاط مختلف این کشور متمرکز شده است؛ در نتیجه، با تسهیل محدودیت‌ها و برقراری قرنطینه‌ی سطح سه، بین سطح محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف تفاوت ایجاد خواهد شد.

آفریقای جنوبی

سیریل رامافوسا در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود که تسهیل محدودیت‌ها با وجود ادامه یافتن قرنطینه، کاری اجتناب‌ناپذیر است. او می‌گوید که بدون برقراری قرنطینه، ویروس در تمامی کشورها گسترش می‌یافت و با بالا بردن شمار مرگ‌ومیر، فشار بیشتری بر بیمارستان‌ها وارد می‌کرد. او می‌گوید که هدف از قرنطینه، به تاخیر انداختن گسترش ویروس و جلوگیری از راه افتادن موج عظیمی از ابتلاها بود.

رئیس‌جمهور جنوبی‌ترین کشور قاره‌ی آفریقا، واکنش این کشور در برابر اوضاع را واکنشی درست و به‌موقع نامید که باعث شد این کشور مواجه‌ی موفقی با ویروس کشنده‌ی کرونا داشته باشد. وی می‌گوید که به‌خاطر به تعویق افتادن گسترش ویروس در این کشور، ظرفیت نظام بهداشتی کشور مجال تقویت خود را یافت و برنامه‌های بهداشت عمومی گسترده‌ای راه‌اندازی شد که به مدیریت بهتر روند افزایشی اجتناب‌ناپذیر این بیماری در آفریقای جنوبی کمک کرد.

سیریل رامافوسا در بخش دیگری نیز گفته است که با وجود اینکه آفریقای جنوبی در حال پیمودن مسیر به‌سمت رفع آهسته‌ی محدودیت‌ها است، طرح‌های سختگیرانه در مناطق پرخطر همچنان برقرار خواهند بود. به گفته‌ی او، محدودیت‌های سفر در مناطق پرخطر همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند و توصیه می‌شود به مناطقی سفر بشود که آمار ابتلا در آن‌ها کمتر بود. او در پایان صحبت‌های خود گفت از مسئولان کشور خواسته است تا فرایند مشورت با ذی‌نفعان مرتبط را به سرعت آغاز کنند و اطلاعیه‌های بعدی را پس از اتمام این مشاوره‌ها منتشر خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه