ایسلند: بازگشایی مرزها با تست رایگان کرونا از مسافران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
ایسلند: بازگشایی مرزها با تست رایگان کرونا از مسافران

کشور ایسلند که در مهار ویروس کرونا موفق عمل کرده است، قصد دارد از ۲۶ خرداد مجددا اجازه‌ی ورود مسافران را به این کشور بدهد.

از آنجا که ایسلند برای احیای موفقیت‌آمیز اقتصاد خود به گردشگری وابسته است، این کشور قصد دارد از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) مرزهای خود را به روی مسافران باز کند. با توجه به اینکه ایسلند در مهار ویروس کرونا موفق عمل کرده و در این مدت بیش از هر کشور دیگری تست کرونا انجام داده و فقط ۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته است، «کاترین یاکوبسدوتیر» (Katrin Jakobsdottir) نخست‌وزیر این کشور، از کاهش محدودیت‌های سفر خبر داده که از ۲۰ مارس (اول فروردین) اجرایی شده بود.

از مسافران ایسلند در همان بدو ورود به‌صورت رایگان تست کرونا گرفته می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود تا برای مدت ۱۴ روز در خانه یا محل اقامت‌شان قرنطینه شوند. در حال حاضر، تمام کسانی که وارد کشور می‌شوند، اعم از مسافران خارجی یا شهروندان ایسلندی، باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند؛ هرچند که در این مدت فقط مسافران با ویزای شینگن اجازه‌ی ورود به ایسلند را داشته‌اند.

در صورتی که مسافران، مدرک معتبری مبنی بر انجام تست کرونا و نتیجه‌ی منفی آزمایش همراهشان باشد، دیگر نیازی به انجام تست مجدد ندارند. با این وجود، از همه‌ی مسافران خواسته می‌شود تا اپلیکیشن ردیابی تماس در ایسلند را دانلود کنند که با ردیابی حرکت کاربران، به دولت کمک می‌کند تا اشخاصی را که ممکن است با فرد آلوده به کرونا در تماس باشند، شناسایی کند.

به‌گفته‌ی مقامات ایسلند، اگر غربالگری فرودگاه بین‌المللی کفلاویک موفقیت‌آمیز باشد، این کشور ممکن است سایر مبادی ورودی نظیر مسیرهای کشتی‌رانی و فرودگاه‌های کوچک را نیز باز کند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه