استخدام در سازمان‌های بین‌المللی و مطرح جهانی آرزوی هر شخصی است

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
استخدام در سازمان‌های بین‌المللی و مطرح جهانی آرزوی هر شخصی است

بسیاری از افراد رویای استخدام و کار در سازمان‌های بین‌المللی را دارند، ولی از شرایط و نحوه استخدام در این سازمان‌ها بی‌اطلاع هستند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استخدام در سازمان‌های بین‌المللی و مطرح جهانی آرزوی هر شخصی است. تعداد کارکنان نهادهای بین‌المللی بسیار زیاد است و طیف وسیعی از افراد و مشاغل را شامل می‌شود. اگر نکات و شیوه‌ی صحیح درخواست دادن برای چنین مشاغلی را بدانید، حتما شغل رویایی خود را در سازمان‌های بین‌المللی پیدا خواهید کرد.

نکاتی پیرامون استخدام در سازمان‌های بین‌المللی

استخدام در سازمان‌های بین‌المللی و معتبر جهان آرزوی هر شخصی است. امکانات، خدمات فوق‌العاده و به‌طور کلی تمام جوانب مثبت چنین سازمان‌هایی موجب شده است تا سالانه هزاران نفر به فکر استخدام در چنین سازمان‌هایی باشند و برای آن تلاش کنند. البته روال کار همیشه به این صورت است که تمام شرکت‌های بزرگ و ادارات و مراکز مهم برای جذب نیروهای انسانی بیشترین وسواس را به خرج می‌دهند و سبک استخدامی خاص خودشان را دارند. چراکه موفقیت آن‌ها در گرو استخدام نیروهای متخصص و درجه یک است. البته باید بدانید که ورود به چنین سازمان‌هایی کار راحتی نیست و برای پذیرفته شدن در گزینه‌های شغلی آن‌ها باید سلسله مراتبی را طی کنید. برای مثال اگر چندین آگهی استخدام در سازمان ملل را بررسی کنید خواهید دید که شرایط خاصی برای احراز گروه‌های شغلی مختلف در آن‌ وجود دارد. با این همه دست یافتن به چنین مشاغلی رویا نیست!

قبل از هر چیزی باید دقت داشته باشید که فرایند استخدام در سازمان‌های بین‌المللی با شرکت‌های معمولی کاملا متفاوت است. تحلیل و پایش رزومه‌ها و CVها در چنین سازمان‌هایی بسیار دقیق است. اغلب این سازمان‌ها از کاربران می‌خواهند که با ثبت‌نام در صفحه‌ی اشتغال برای خود یک پروفایل شخصی ایجاد کنند. این پروفایل در واقع رزومه‌ی آنلاین افراد است. اطلاعاتی همچون تحصیلات و سوابق کاری باید به‌صورت کامل و صحیح در این بخش وارد شوند. نخستین موردی که برای ارزیابی افراد استفاده می‌شود همین پروفایل است. اگر سوابق کاری مرتبط یا کافی نباشند یا حتی با خطاهای املایی و گرامری همراه باشند، درخواست شغلی رد خواهد شد. بنابراین پیش از ارسال درخواست برای فرصت‌های شغلی موجود در این سازمان‌ها، باید مطمئن شوید که شرایط لازم را داشته باشید. در نهایت رزومه‌ی خود طوری تنظیم کنید که شانس استخدام شما در مقایسه با رقبا افزایش یابد.

اصول لازم در نگارش رزومه حرفه‌ای را رعایت کنید!

فراموش نکنید که رزومه به‌عنوان اولین و مهم‌ترین دریچه‌ی ورود شما به سازمان‌های بزرگ و بین‌المللی است. بنابراین لازم است که جهت تهیه‌ی رزومه برای استخدام در سازمان‌های بین‌المللی ارزش‌های بارز و منحصربه‌فرد خود را به‌درستی منتقل کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه در اکثر رزومه‌ها رعایت نمی‌شود. در واقع، کلید واژه‌هایی که بیان‌گر ارزش افزوده و خاص، مزایای رقابتی و نوع علاقه‌مندی‌ها هستند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. برای مثال، اگر یکی از ارزش‌های خاص شما مباحث انسان دوستانه است و می‌خواهید در نهادهای مرتبط استخدام شوید، باید سوابق عضویت در صلیب سرخ یا هلال احمر را در رزومه‌ خود نشان دهید. به عبارت دیگر دست از تواضع و تعارف بردارید و آنچه که واقعا هستید و می‌خواهید باشید را به‌عنوان روح حاکم بر رزومه قرار دهید. برای نگارش حرفه‌ای رزومه می‌توانید از آموزش‌های لازم برای رزومه‌نویسی استفاده کنید.

ملاک‌های گزینش و استخدام در سازمان‌های بین‌المللی

با نگاهی به چند آگهی استخدام شبیه سایت ایندید که برای استخدام در سازمان‌های بین‌المللی منتشر شده‌اند، متوجه خواهید شد که آن‌ها به‌دنبال افرادی با بالاترین و بهترین سطح هوش، مهارت و استعداد هستند. در واقع آن‌ها کارکنانی را استخدام خواهند کرد که نه‌تنها برتر از دیگران هستند، بلکه از خود آن‌ها نیز بهتر هستند! این بدان معناست که سطح توقع خاص و معینی را نمی‌توان برای آن‌ها تعریف کرد. بنابراین آشنایی با مهارت‌های جدید کار و فعالیت در سازمان‌های بین‌المللی، نقطه‌ی شروعی برای تهیه‌ی یک رزومه‌ی حرفه‌ای است. مدیران استخدامی در چنین سازمان‌هایی افرادی را می‌خواهند که از یک تفکر خلاق و ایده‌های نوآورانه در حل مشکلات برخوردار باشند. به همین دلیل است که در مصاحبه و آزمون‌های کتبی با طرح سوالات خاصی پی به وجود این توانایی در افراد خواهند برد. معمولا افراد واجد شرایط در مراحل بعدی باید در آزمون‌های خاصی شرکت کنند.

اغلب آزمون‌های ورودی برای استخدام در سازمان‌های بین‌المللی از دو بخش تشکیل شده‌اند. عمومی و اختصاصی. واضح است که تمام متقاضیان ملزم هستند که در آزمون عمومی شرکت کنند. اما در بخش اختصاصی، شرکت‌کنندگان از نظر تخصص و حوزه‌ی خاصی که در آن تجربه دارند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. پس از قبولی در این آزمون از کاندیداهای پذیرفته شده دعوت می‌شود تا در آزمون شفاهی حضور یابند. این مصاحبه از سوی هیئت‌های تخصصی انجام می‌شود تا بر اساس آن تشخیص داده شود که چه کسانی مهارت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای خدمت در خانواده‌ی شغلی مورد نظر را دارند. اشخاصی که در این مصاحبه موفق عمل کنند، از سوی دایره‌ی مرکزی آزمون‌ها برای دریافت جایگاه شغلی خاص، تایید صلاحیت می‌شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که شرایط و ضوابط استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های مطرح، در طی زمان و با توجه به نیازها قابل تغییر هستند.

استخدام شدن در سازمان‌های بین‌المللی؛ از رویا تا واقعیت

اگر فکر می‌کنید که استخدام در سازمان‌های بین‌المللی رویایی بیش نیست و از فکر کردن به آن هراس دارید، حتما خودتان را دست‌کم گرفته‌اید. برای تحقق رویاهایتان باید خود را باور کنید و آمادگی رویارویی با مشکلات را داشته باشید. همه افراد از یک سری پتانسیل‌های درونی برخوردار هستند که ممکن است از آن‌ها بی خبر باشند. اما شاید همراهی یک مشاوره‌ی شغلی خوب، کمک شایانی در این زمینه به شما کند. چراغ سامانه‌ی آموزش، کاریابی و استخدام در ایران به شما خواهد آموخت که چگونه استعدادها و مهارت‌های خود را کشف کنید. این سامانه نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی است که با آموزش مهارت‌های شغلی به جوانان آن‌ها را برای رسیدن به مشاغل رویایی و ایدئال آماده خواهد ساخت. علاوه بر انتشار هزاران ???? ??????? ?? ???? ????، تمام نکات لازم برای ورود به یک زندگی شغلی حرفه‌ای به کارجویان آموزش داده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع reportaj

دیدگاه