تقاضای سفر هوایی تا سال ۲۰۲۳ به شرایط قبل کرونا برنمی‌گردد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
تقاضای سفر هوایی تا سال ۲۰۲۳ به شرایط قبل کرونا برنمی‌گردد

شرکت‌های هواپیمایی امارات و اتحاد در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایرلاین‌های دنیا برای بقای خود به حمایت دولتی نیاز دارند، زیرا ٰتقاضای سفر هوایی تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از کرونا برنمی‌گردد. 

«تیم کلارک» (Tim Clark)، رئیس شرکت هواپیمایی امارات و «تونی داگلاس» (Tony Douglas)، مدیر اجرایی هواپیمایی اتحاد در بیانیه‌ی مشترکی که توسط شورای بازرگانی امارات عربی متحده – آمریکا صادر شد، هشدار داده‌اند که تقاضا برای سفر هوایی تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از شیوع کرونا برنمی‌گردد. این دو غول هوایی خاورمیانه همچنین پیش‌بینی کردند که بدون کمک و مداخله‌ی دولت‌ها، ۸۵ درصد از ایرلاین‌های دنیا تا پایان سال جاری ورشکسته خواهند شد.

شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضای سفر هوایی در سراسر جهان را به‌همراه داشت؛ اتفاقی که شامل حال دبی و ابوظبی نیز شد که به‌ترتیب به‌عنوان مقر اصلی ایرلاین‌های امارات و اتحاد به حساب می‌آیند. رؤسای این شرکت‌ها اظهار کردند که اعمال محدودیت‌های بی‌وقفه نظیر قرنطینه‌ی دو هفته‌ای، انجام آزمایش و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، بر میزان تقاضا برای سفر و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی تاثیر می‌گذارد. آن‌ها در ادامه خاطر نشان کردند که تا زمان کشف واکسنی موثر برای بیماری کرونا که به‌راحتی مورداستفاده‌ی عموم مردم قرار بگیرد، نحوه‌ی پرواز مسافران نیز متفاوت خواهد بود. شرکت هواپیمایی امارات ماه گذشته، تضمین‌هایی مبنی بر برخورداری از کمک‌های دولتی را دریافت کرد.

در پی شیوع کرونا و لزوم رعایت فوریت‌های بهداشتی و متعاقب آن بستن مرزها و درخواست از مردم برای ماندن در خانه، ایرلاین‌های سراسر دنیا با توقف بی‌سابقه‌ی سفرهای هوایی مواجه شدند. بر اساس اعلام اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، حدود ۷۰ درصد ظرفیت ایرلاین‌های دنیا خالی شده و این صنعت در سال ۲۰۲۰، ضرری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد دلار در فروش بلیط هواپیما را تجربه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع arabianbusiness

دیدگاه