سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن‌ها بی‌خبرند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
سواحل و جزایری در اندونزی که گردشگران از آن‌ها بی‌خبرند

سواحل شنی سفید و جزایر بکر و دیدنی، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی اندونزی به شمار می‌روند؛ اما تعدادشان به حدی زیاد است که بیشتر آن‌ها از نگاه گردشگران مخفی مانده‌اند.

کشور اندونزی به‌لطف وجود ۱۷,۰۰۰ جزیره، همیشه مقاصد جدیدی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. جزایر و سواحل مخفی این مجمع‌الجزایر را می‌توانید در تور اندونزی کشف کنید؛ جاهایی که کمتر گردشگری از وجود آن‌ها خبر دارند.

جزایر و سواحل، بخش اصلی جاذبه‌های این کشور را تشکیل می‌دهند که به‌عنوان بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا شناخته می‌شود. با وجود جزایری بهشتی نظیر بالی، جزایر متعددی در اندونزی خودنمایی می‌کنند که به همان اندازه زیبا و جذاب هستند و در عین حال از ازدحام و شلوغی گردشگران هم خبری در آن‌ها نیست.

جزایر اندونزی که در اطراف خط استوا پراکنده شده‌اند، مملو از زیبایی وصف‌ناشدنی هستند. برخی از آن‌ها مقصد جذابی برای موج‌سواران به شمار می‌روند؛ در حالی‌ که برخی دیگر به‌خاطر  گونه‌های جانوری بومی و خاص‌شان شهرت یافته‌اند.

از جزایر دورافتاده و عجیب اندونزی گرفته تا جاذبه‌های مخفی بالی را می‌توانید در سفر به این خطه از دنیا ببینید؛ پس با کجارو همراه شوید تا تعدادی از بهترین جزایر و سواحل مخفی این کشور را به شما معرفی کنیم.

جزیره کاناوا

جزیره کاناوا

با اینکه جزایر بزرگ‌تری نظیر کومودو، پادار و رینکا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری پذیرای گردشگران هستند؛ اما «جزیره کاناوا» (Kanawa Island) جاهای دیدنی عجیب‌وغریبی دارد که ارزش دیدن دارند. برخی بخش‌های آن به‌منظور حفظ حیات‌وحش و اکوسیستم طبیعی هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. در بخش‌های توریستی‌تر جزیره، تعداد زیادی رستوران، کافه و حتی تفرجگاه برای رفاه حال گردشگران فعالیت می‌کنند.

جزایر کای

«کای بزرگ» و «کای کوچک» بخشی از «جزایر کای» (Kai Islands) هستند که در جزایر ملوک اندونزی قرار دارند. این دو جزیره‌ی نسبتا ساکت و کمتر شناخته‌شده، بسیار زیبا و دیدنی هستند و با رنگ آبی دریا و شن‌های سفید ساحل می‌درخشند. اینجا که در مجاورت صخره‌های مرجانی واقع شده است، محلی فوق‌العاده برای زندگی تعداد زیادی از حیوانات به حساب می‌‌آید.

علاوه بر پلیکان‌های مهاجر، یک قبیله‌ی بومی از ماهی‌گیران نیز در کای بزرگ و کای کوچک زندگی می‌کند که با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند.

جزایر ویدی

جزایر ویدی

شاید فکر کنید که زنجیره‌ای از ۹۹ جزیره و سه جزیره‌ی مرجانی در وسط مثلث مرجانی کره‌ی زمین باید مملو از گردشگر باشد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که یک دهه‌ی دیگر طول بکشد تا «جزایر ویدی» (Widi Islands) در مجله‌های سفر و رسانه‌های اجتماعی غوغا کند. به همین دلیل فرصت مناسبی برای گردشگران است تا به کاوش در طبیعت بکر و آرام در زیر آب و ساحل بپردازند.

در «جزیره داگا» (Daga Island) اکثرا مردم روستایی زندگی می‌کنند و کلبه‌هایی در ساحل وجود دارد که محلی ایدئال برای استراحت به شمار می‌روند.

ساحل Ngitun

ساحل جنوبی شهر «یوگیاکارتا» به‌خاطر داشتن جذاب‌ترین و عجیب‌ترین سواحل جاوا مشهور است. در گوشه‌وکنار خط ساحلی گسترده‌ی آن می‌توان جاهای رویایی‌ زیادی را پیدا کرد و به همین دلیل دائما نقاط ساحلی جدیدی در حال کشف‌شدن است.

شخصی که ساحل Ngitun را کشف کرد، حتما روحیه‌ی شجاع و ماجراجو داشته است. اطراف این ساحل را تپه‌های سرسبز فراگرفته‌اند؛ البته به‌جز ورودی فوق‌العاده زیبایش که در مسیر دریای شفاف قرار دارد. گردشگران علاوه بر شنا و لذت‌بردن از ساحلی معرکه با شن‌های سفید می‌توانند بالای تپه‌ها کمپ بزنند و از طبیعت پانورامایی این ساحل نهایت لذت را ببرند.

جزیره Weh

جزیره Weh در غربی‌ترین نقطه از اندونزی قرار دارد و به‌واسطه‌ی همین دورافتاده‌بودن، از گزند هجوم گردشگران در امان مانده است؛ هرچند سواحل شنی سفید و آب‌های شفاف آن ارزش سفر به این منطقه را دارند.

جزیره Weh محلی ایدئال برای غواصی و اسنورکلینگ است

جزیره‌ی مذکور که از جاهای دیدنی اندونزی محسوب می‌شود، محلی ایدئال برای غواصی و اسنورکلینگ (غواصی سطحی) به حساب می‌آید؛ ضمن اینکه از حیات‌وحشی بکر و خوب نیز برخوردار است.

شرایط دست‌نخورده و طبیعی جزیره به این معنا نیست که توسعه نیافته است؛ در واقع گردشگران می‌توانند در کلبه‌های جذاب اقامت کنند و حین خوردن غذاهای دریایی تازه در رستوران‌های کنار دریا، از تماشای غروب خورشید لذت ببرند.

ساحل صورتی

ساحل صورتی

«ساحل صورتی» (Pink Beach) در جنوب شرق جزیره‌ی لومبوک قرار دارد و ساحلی بسیار دورافتاده به شمار می‌رود؛ به‌طوری که حدود سه ساعت رانندگی با منطقه‌ی توریستی «ساحل سنگیگی» (Senggigi Beach) فاصله دارد.

نام سنگیگی از یک نوع مرجان گرفته شده است که به شن‌های آن رنگ صورتی می‌دهد. در یک طرف خلیج، تپه‌ای وجود دارد که با بالارفتن از آن می‌توان شاهد چشم‌اندازی خیره‌کننده از آب‌های کریستالی و شفاف بود. این منطقه به‌ حیات‌ دریایی رنگارنگش شهرت دارد و گردشگران می‌توانند با استخدام یک راهنما و اجاره‌ی قایق، اسنورکلینگ را تجربه کنند.

جزیره کاکابان

«جزیره کاکابان» (Kakaban Island) جزو «جزایر دراوان» (Derawan Islands) به حساب می‌آید؛ مجمع‌الجزایری در شرق کالیمانتان و یکی از بهترین نمونه‌های بهشت استوایی در اندونزی که از ۶ جزیره‌ی زیبا با ویژگی‌ها و جاذبه‌های مختلف تشکیل شده است. با این همه، در میان جزایر دورافتاده با طبیعت و حیات‌وحشی منحصربه‌فرد، کاکابان همچنان متمایز و تافته‌ی جدا بافته به شمار می‌رود. در واقع دوردست‌بودن این جزیره باعث شده است که زیبایی طبیعی آن حفظ شده و به یکی از بهشت‌های جزیره‌ای زیبا و بکر اندونزی تبدیل شود.

جزیره کاکابان، مقصدی عالی برای غواصی، اسنورکلینگ و سایر ماجراجویی‌ها محسوب می‌شود. دریاچه‌ای در وسط این جزیره وجود دارد که از بالا قدری شبیه به دربازکن خمیده به نظر می‌رسد. جزیره‌ی مذکور امکان شنا در کنار عروس دریایی بدون نیش را فراهم می‌کند؛ موجوداتی که به‌شکلی غیرعادی تکامل یافته‌اند و رفتارهای عجیب‌وغریبی دارند که در بسیاری از عروس‌های دریایی سایر نقاط دنیا به چشم نمی‌خورد. علاوه بر این، اکوسیستم‌های پرجنب‌وجوش دیگری نیز در این جزیره زندگی می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دیوارهای پوشیده از مرجان در زیر آب و جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخورده اشاره کرد.

جزیره موروتای

«جزیره موروتای» (Morotai Island) در بخش‌های دوردست شرق اندونزی واقع شده است و با اینکه کمتر کسی شگفتی طبیعی آن را دیده است؛ اما آن دسته از افرادی که موفق به این بازدید شده‌اند، از آن به‌عنوان بهشت روی زمین یاد می‌کنند.

افرادی که موفق به دیدن جزیره موروتای شده‌اند، از آن به‌عنوان بهشت روی زمین یاد می‌کنند

سواحل بکر مخفی، جزایر کوچک دورافتاده و مناطق فراوان برای غواصی، از این جزیره یک بهشت استوایی ساخته‌اند؛ اما شاید بهترین بخش این جزیره، ویژگی تاریخی آن به‌عنوان یک پایگاه استراتژیک در جنگ جهانی دوم باشد. این بخش از تاریخ موروتای را می‌توان در تعدادی از جاذبه‌های تاریخی جزیره دید که اکنون به‌ مکان‌های گردشگری پرطرفداری تبدیل شده‌اند.

از لاشه هواپیمای سقوط کرده، ماشین‌های جیپ و کشتی‌های جنگی گرفته تا قلعه‌ها و استحکامات و آثار به‌جامانده از دوران جنگ، گردشگران را با گذشته این جزیره آشنا می‌کند که روزگاری یک میدان نبرد مهم در تاریخ اندونزی بوده است.

ساحل کوکا

ساحل کوکا

در سفر به «ساحل کوکا» (Koka Beach) فقط با مردم محلی روبه‌رو خواهید شد و هیچ اثری از ازدحام گردشگران نیست. در واقع اکثر گردشگرانی که به شهر Maumere می‌روند، از وجود این ساحل بی‌خبر هستند و حتی تعداد زیادی از گردشگران، این مقصد گردشگری بی‌نظیر را نمی‌شناسند.

ساحل کوکا، دو خلیج باشکوه دارد که صخره‌ای کوچک آن‌ها را از هم جدا کرده است. بنابراین، اگر موفق شدید خود را به بالای این صخره‌ی سرسبز برسانید، شاهد چشم‌اندازی معرکه و باعظمت از اقیانوس در یک طرف و منظره‌ی زیبای خلیج در سمت دیگر خواهید بود. آب آرام این منطقه، فرصتی عالی برای شنا فراهم می‌کند یا اینکه می‌توانید روی شن‌های نرم و در سکوت فضای محیط اطراف به استراحت بپردازید.

بوکیت آسا

فقط به صرف اینکه بالی، یک مقصد معروف گردشگری در دنیا به حساب می‌آید، به این معنا نیست که گردشگران از همه جاهای دیدنی بالی باخبر هستند. جزیره و ساحل «بوکیت آسا» (Bukit Asah) در ضلع شرقی و کم‌گردشگر بالی قرار دارد و از همین رو، با وجود جذابیت‌های طبیعی، مکانی کمتر شناخته‌شده محسوب می‌شود. این منطقه توسط تپه‌ها و ارتفاعات از بخش نسبتا شلوغ جزیره جدا شده و از نظر گردشگران معمول بالی مخفی مانده است.

چشم‌انداز اقیانوس و سواحل از بالای صخره‌ها، بسیار تماشایی و دیدنی است؛ هرچند گردشگران می‌توانند با قایق‌ خود را به جزیره‌ی کوچکی برسانند که درست در نزدیکی بوکیت آسا قرار دارد و در آنجا استراحت کنند و اوقات خوشی برای خود بسازند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه