این تفریح‌های جذاب را در روزهای بارانی بالی تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
این تفریح‌های جذاب را در روزهای بارانی بالی تجربه کنید

تفریح‌های بالی تنها محدود به روزهای آفتابی نمی‌شود و حتی با فرارسیدن موسم بارندگی، باز هم فعالیت‌های زیادی برای لذت و سرگرمی گردشگران وجود دارد.

بالی موسوم به جزیره‌ی خدایان، جزیره‌ی کوچکی در بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان و بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند می‌دهد و در نتیجه‌ی این وصلت، از آب‌وهوای بسیار متفاوتی برخوردار است و مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد؛ دنیایی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.

از مناظری چون آتشفشان‌های بلند و پوشیده‌شده از جنگل‌های سرسبز، سواحل ماسه‌ای با آب‌های فیروزه‌ای تا خطوط ساحلی پرپیچ‌و‌خم و پاگواداهای مبهوت‌کننده (نوعی از معابد بودایی) همگی انتظار شمار را می‌کشند؛ با این حال در سفر به بالی، یک روز بارانی می‌تواند به‌راحتی برنامه‌ی مهیج سفرتان را خراب کند؛ اما این شما هستید که نباید اجازه‌ی وقوع چنین اتفاقی را بدهید؛ به‌خصوص که تفریح‌های جذاب و مهیجی در این جزیره وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید لحظه‌های شاد و خوشی را سپری کنید. با کجارو همراه شوید تا شما را با تفریح‌های جذاب بالی در روزهای بارانی آشنا کنیم.

خود را به یک اسپای ناب مهمان کنید

اسپا در بالی

اسپاهای سنتی بالی جزو بهترین تفریح‌هایی هستند که هر گردشگری می‌تواند در این جزیره داشته باشد. روزهای بارانی نیز مزید بر علت می‌شوند تا در فضایی آرام‌بخش‌تر، از انواع درمان‌های اسپا لذت ببرید؛ به‌ویژه با ترکیب‌های گرمسیری و خوش‌عطروبویی که تجربه‌ی سلامتی فراموش‌نشدنی‌ای را برایتان رقم خواهند زد.

در کلاس‌ آشپزی ثبت‌نام کنید

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که از غذاهای اندونزی یا بالی لذت می‌برید، پس چه فرصتی بهتر از ثبت‌نام در کلاس آشپزی و یادگیری غذاهای لذیذی که بعدها می‌تواند خاطره‌ی سفر به بالی را برایتان تداعی کند؟ از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و نحوه‌ی طبخ غذاهای سنتی جزیره را از بهترین سرآشپزها یاد بگیرید.

به دیدن موزه‌ها و گالری‌ها بروید

موزه های بالی

موزه‌های زیادی در بالی وجود دارند که هر یک مجموعه‌ای باشکوه و چشم‌نواز از آثار هنری، باستانی و فرهنگی را در خود جای داده‌اند. منطقه‌ی «اوبود» مملو از موزه‌های هنری و فرهنگی است؛ در حالی که گالری‌های هنر معاصر در محدوده‌ی «سمینیاک» قرار دارند.

به کلاس‌های یوگا ملحق شوید

بالی نه‌تنها بهشتی برای موج‌سوارها است؛ بلکه محلی رویایی برای علاقه‌مندان به یوگا نیز به حساب می‌آید. این ورزش در تمام نقاط جزیره وجود دارد؛ از استودیوهای یوگا تا مغازه‌های اجناس مربوط به یوگا و کافه یوگا و... که تجربه‌ای متفاوت و جذاب را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

از هوای سرد و مرطوب بالی استفاده کرده و خود را به ورزش آرام‌بخش یوگا مهمان کنید. استودیوهای فوق‌العاده‌ای در همه‌ی مناطق بالی فعالیت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها در فضای سرپوشیده یا نیمه‌باز هستند.

نگاهی به فیلم‌های کلاسیک بیندازید

سینمای «پارادیسو اوبود» (Paradiso Ubud) که خود را به‌عنوان اولین سینمای وگان در دنیا معرفی کرده است، علاوه بر نمایش روزانه‌ی فیلم، با وعده‌های غذایی سالم و ارگانیک پذیرای مهمانان است. آن‌ها همچنین رویدادهای فرهنگی، نمایشگاه‌ها و جلسه‌های گفت‌وگوی جذابی دارند که روزانه برگزار می‌شود.

غواصی یا پیاده‌روی دریایی را از دست ندهید

غواصی در بالی

چه کسی گفته است که در روزهای بارانی بالی باید در فضای سرپوشیده بمانید؟ زمان بارندگی می‌توانید به غواصی در اعماق دریا مشغول شوید یا پیاده‌روی روی بستر دریا را امتحان کنید و از تماشای حیات‌وحش دریایی غنی بالی نهایت لذت را ببرید.

به‌سراغ خرید بروید

با وجود اینکه بسیاری افراد در سفر به بالی کمتر به خرید فکر می‌کنند و بیشتر به‌دنبال تفریح‌های ساحلی و جاهای دیدنی بالی هستند؛ این جزیره‌ی زیبا، موقعیت‌های زیادی برای خرید سوغاتی و محصولات مختلف دارد. از سوغاتی‌های کوچک و ارزان برای بچه‌ها تا لباس‌ها و اجناس باکیفیت از برندهای مشهور را می‌توان در این جزیره پیدا کرد.

آب‌وهوای بارانی، بهترین زمان برای رفتن به فروشگاه‌ها و خرید صنایع‌دستی زیبای بالی و سوغاتی‌هایی است که از صنایع سنتی زیبایی تا سرامیک و وسایل دکوراسیون خانه را می‌فروشند. به مراکز خرید و فروشگاه‌های مفهومی سر بزنید و بهترین خرید عمرتان را انجام دهید؛ به‌خصوص که در بالی انواع مراکز خرید وجود دارد و هرکدام از آن‌ها متناسب با سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف هستند.

در رستوران‌های بالی دلی از عزا درآورید

اگر با تور بالی به این جزیره‌ی زیبا بروید، با رستوران‌های فوق‌العاده‌ای مواجه خواهید شد که اشتها و کنجکاوی شما را راضی نگه خواهند داشت. در روزی بارانی، به یکی از این رستوران‌های جزیره پناه ببرید و از منوی غذاهای سنتی یا بین‌المللی، هرآنچه که دوست دارید، سفارش دهید. گردشگران اغلب رستوران‌ها را بر اساس چشم‌انداز آن‌ها انتخاب می‌کنند؛ چراکه به‌سمت اقیانوس، کوهستان، مزارع برنج یا خط ساحلی هستند و هر یک جذابیت‌های خود را دارند؛ مخصوصا زمانی که هوا بارانی و دلنشین می‌شود.

از یک فنجان قهوه لذت ببرید

رستوران های بالی

قهوه لواک

هیچ چیزی بیشتر از یک فنجان قهوه‌ی داغ نمی‌تواند در یک روز بارانی دل‌چسب‌تر باشد. مردم بالی برای فرآوری دانه‌های قهوه، شیوه خاص خود را دارند که همین موضوع به آن تازگی و سبکی ویژه‌ای می‌دهد. گردشگران می‌توانند از قهوه‌ای که به سبک آمریکایی درست شده است، لذت ببرند یا قهوه‌ی لواک سفارش دهند که گران‌ترین قهوه‌ی دنیا به حساب می‌آید.

هنرها و صنایع‌دستی محلی را بیاموزید

کارگاه‌های آموزشی و استودیوهای متعددی در منطقه‌ی اوبود فعالیت می‌کنند که مکان‌های مناسبی برای گردشگران هستند تا کارهای مختلف را به روش مردم بالی یاد بگیرند. «موزه‌ی هنر آگونگ رای» (ARMA)، کلاس‌های رقص سنتی برگزار می‌کند. «استودیو پراک» (Studio Perak)، نحوه‌ی ساخت جواهرات نقره را به گردشگران آموزش می‌دهد و «استودیوی سرامیک ساری اپی» (Sari Api Ceramics Studio) با کلاس‌های ساخت سرامیک در خدمت گردشگران است. بسیاری از دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای کودکان هم مناسب هستند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه