بهترین کافه های پنانگ مالزی که باید امتحان کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین کافه های پنانگ مالزی که باید امتحان کنید

پنانگ مالزی هر سال پذیرای گردشگران زیادی است که ضمن بازدید از جاذبه‌های دیدنی، تفریح و خوش‌گذرانی در بهترین کافی‌شاپ‌های آن را از دست نمی‌دهند.

پنانگ، ایالتی در کشور مالزی با کافه‌های متعدد است که اغلب پذیرای گردشگران و مردم محلی زیادی است. هر یک از کافه‌های آن، غذاها و نوشیدنی‌های خاص خود را سرو می‌کنند و فضای داخلی زیبایی دارند که برای عکس‌های اینستاگرامی جذاب هستند.

در این مقاله از کجارو، قصد داریم به کافی‌شاپ‌های جورج تاون اشاره کنیم؛ منطقه‌ای که جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و ضمن بازدید از این محله تاریخی می‌توانید خود را به یک وعده غذای لذیذ و نوشیدنی دل‌چسب مهمان کنید.

چاینا هاوس

چاینا هاوس پنانگ

کافه‌ی «چاینا هاوس» (China House)، در محله‌ی چاینا هاوس قرار دارد و مجموعه‌ای سنتی مشتمل بر سه ساختمان تاریخی است که از طریق یک حیاط روباز و ۱۴ فضای منحصربه‌فرد به هم متصل می‌شوند. این فضاهای مختلف به عرضه‌ی غذا، موسیقی، هنر و... اختصاص دارند.

فضای داخلی یکی از ساختمان‌های این کافه، با قطعه‌های هنر مدرن تزیین شده است. قبل از اینکه پشت میز غذا بنشینید، نگاهی به پیشخوان بیندازید که بیش از ۳۰ مدل کیک اشتهابرانگیز پیش روی مشتریان قرار گرفته است. در این کافه علاوه بر کیک، می‌توانید بنتو (نوعی خوراک قابل‌حمل در آشپزی ژاپنی)، غذاهای غربی، نوشیدنی‌های بین‌المللی و قهوه سفارش دهید. در ادامه بازدیدی از نمایشگاه‌های هنری داشته باشید و از موسیقی زنده لذت ببرید.

  • آدرس: 153 Beach Street, Georgetown George Town, Penang, 10300, Malaysia

کافه لونابار

کافه لونابار

«کافه لونابار» (Lunabar Coffee)، فضایی کوچک و آرام دارد که با گیاهان خوشبو مزین شده و فضایی دل‌پذیر برای مشتریان فراهم کرده است. در این کافه‌ی دنج، علاوه بر قهوه، ماچا (چای سبز ژاپنی) و شکلات داغ سرو می‌شود که می‌توانید از نوشیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

با اینکه گزینه‌های دسر این کافه محدود است؛ «ماچامیسو» (matchamisu) که از ترکیب ماچا و تیرامیسو تهیه می‌شود و همین طور ماچا آفوگاتو که شامل بستنی ماچا همراه با سس ماچو است، جزو محبوب‌ترین خوراکی‌ها هستند. آفوگاتو یک نوشیدنی ایتالیایی بر پایه قهوه است که معمولا از مخلوط کردن اسپرسو داغ با بستنی یا ژلاتوی وانیلی تهیه می‌شود. اگر هم عاشق کیک هستید، چیزکیک شکلاتی یا کیک لیموی این کافه را امتحان کنید.

  • آدرس: 10d Jalan Clove Hall, George Town George Town, Pulau Pinang, 10050, Malaysia

کافه رستوران Moh Teng Pheow

کافه رستوران Moh Teng Pheow

کافه رستوران «Moh Teng Pheow» با سرو دسرها و میان‌وعده‌های لقمه‌ای و خانگی به استقبال مشتریان خود می‌رود. فضای داخلی آن با وسایل عتیقه تزیین شده است؛ به‌طوری که ایام قدیم را در ذهن تداعی می‌کند.

کافه رستوران Moh Teng Pheow با دسرها و میان‌وعده‌های لقمه‌ای و خانگی خوشمزه‌ پذیرای مشتریان است

قبل از اینکه پشت میز غذا بنشینید، ببینید که چطور این خوراکی‌های اشتهابرانگیز به‌صورت دستی تهیه و در پیشخوان گذاشته می‌شوند. شیرینی‌های محلی خوشمزه و رنگارنگ مالایی که به «Kuih Muih» معروف هستند، در اینجا به چشم می‌خورد. به بسیاری از این دسرها، نارگیل رنده شده، برگ پاندان، کرم نارگیل و قند خرما اضافه می‌شود تا اشکال، اندازه‌ها و انواع متفاوتی پیدا کنند.

یکی دیگر از دسرهای این کافه رستوران که باید امتحان کنید، «kuih talam» نام دارد که شامل شیر نارگیل با لایه‌ای از گیاه پاندان است. قبل از خوردن این دسر، یک کاسه «آسام لاسکا» (assam laksa) سفارش دهید که از رشته‌های برنج و ماهی در یک آب‌گوشت تند و ترش تشکیل می‌شود یا «ناسی اولام» (nasi ulam) را میل کنید که از ترکیب برنج همراه با قطعه‌هایی از فلفل بتل، موسیر، هویج و نارگیل به دست می‌آید.

  • آدرس: Lebuh Chulia, Jalan Masjid George Town, Pulau Pinang, 10200, Malaysia

کافه گایو

کافه گایو

«کافه گایو» (GAYO Coffee)، درست در کنار یکی از خیابان‌های معروف با نقاشی‌های دیواری به نام «خیابان آرمنیان» قرار دارد. این کافه که از دو خانه استعماری تشکیل شده است، در امتداد خیابان‌های «بیچ» و «ویکتوریا» خودنمایی می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های جورج تاون به حساب می‌آید.

فضای خاص و متفاوت این کافه و همین طور نقاشی‌های دیواری از طبیعت و یک درخت پیر بزرگ که در کنار دیواری آجری قرار گرفته، بر جذابیت آن افزوده است. اگر به این کافه رفتید، یک قهوه‌ی کلاسیک تهیه‌شده از دانه‌های قهوه‌ی Piazza Doro را سفارش دهید. در صورتی هم که اهل قهوه نیستید، می‌توانید انواع چای‌ها و نوشیدنی‌ها را امتحان کنید. ضمن اینکه در کافه گایو طیف وسیعی از غذاها و دسرهای غربی نیز سرو می‌شود.

  • آدرس: 161 Lebuh Pantai, George Town George Town, Pulau Pinang, 10300, Malaysia

کافه The Alley

کافه The Alley

در امتداد خیابان باریک «استوارت لین» (Stewart Lane)، به ساختمانی می‌رسید که در گذشته به فروش بخور اختصاص داشت و اکنون با نام کافه «The Alley» فعالیت می‌کند. در اینجا نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع ساندویچ‌ها و دسرهای مخصوص سرو می‌شود.

کافه The Alley، نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع ساندویچ‌ها و دسرهای مخصوص را سرو می‌کند

کرونات‌ (ترکیبی از کروسان و دونات) که با سس کاراملی نمکی و گرم سرو می‌شود یا شیرینی چوروس را امتحان کنید که با پنج سس مختلف یعنی شکلاتی، نوتلا، کارامل، کارامل شور، شکر و دارچین همراه است. علاوه بر این، انواع چیزکیک این کافه را نیز می‌توانید سفارش دهید. برای نوشیدنی هم حتما کاپوچینو یا آفوگاتو را انتخاب کنید که با بستنی وانیلی و شکلات روی آن بی‌نهایت خوشمزه است.

  • آدرس: 5 Stewart Lane, Georgetown George Town, Penang, 10200, Malaysia

کافه Awesome Canteen

کافه Awesome Canteen

کافه «Awesome Canteen» پس از موفقیت اولین شعبه‌ی خود، دومین شعبه‌‌اش را در هتل «Sekeping Victoria» افتتاح کرد که غذاهای سالم و خوشمزه‌ای را برای مشتریان خود سرو می‌کند.

دکوراسیون داخلی کافه، با میز و صندلی‌های فلزی به سبک کانتین تزیین شده است و درخت‌های باریکی نیز در آن به چشم می‌خورد که جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. تمامی غذاها از مواد طبیعی، پروتئین‌های مغذی، میوه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شوند و می‌توانید این غذاهای خوشمزه را همراه با سیب‌زمینی شیرین و سالاد سفارش دهید یا انواع سالادهایی را انتخاب کنید که به‌صورت جداگانه در منو آمده‌اند. نوشیدنی‌های مختلفی از قهوه‌ی دم‌کرده‌ی سرد (آیس کافی) تا قهوه لانگ بلک جزو گزینه‌های فوق‌العاده‌ی این کافه هستند.

  • آدرس: 164A-B Lebuh Victoria, George Town George Town, Pulau Pinang, 10300, Malaysia

کافه بریکلین

کافه بریکلین

«کافه بریکلین» (Bricklin Cafe) در «هین باس دیپات» (Hin Bus Depot) قرار دارد که یک مرکز خلاقانه و گالری هنری است و روزهای یکشنبه میزبانی بازارهای خرده‌فروشی را بر عهده دارد.

پس از گشت‌وگذار در این مرکز، سری به کافه بریکلین بزنید و یک فنجان چای گوارا نوش جان کنید؛ به‌خصوص که در روزهای آفتابی نور خورشید به داخل کافه می‌تابد و جذابیت آن را بیشتر می‌کند. نان بیگل گرم با ژامبون، براونی گردوی ماچا یا کیک توت‌فرنگی و نارگیل را سفارش دهید که با یک فنجان قهوه، فوق‌العاده خوشمزه می‌شود. برای برانچ هم می‌توانید ناسی لماک با کاری مرغ یا املت با نان تست‌شده‌ی گرم را میل کنید.

  • آدرس: 31A Jalan Gurdwara, George Town, Pulau Pinang, 10300, Malaysia

کافه Mugshot

کافه «Mugshot» نان‌های بیگل و ماست‌های خانگی معروفی دارد که در سفر به پنانگ نباید از دست بدهید.

انواع مختلف بیگل در این کافه ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به نان بیگل با بیکن و تخم‌مرغ، نان با گوشت گاو نمک‌سود و نان کرم‌چیز و سالمون دودی اشاره کرد. ابتدا بیگل را در زغال، تست و برشته کرده و سپس پروتئین‌ها و سبزیجات اشتهابرانگیز را به آن اضافه می‌کنند.

طعم‌های مختلف ماست این کافه را هم امتحان کنید؛ نظیر ماست با جک‌فروت، گولا ملاکا (شکر ملاکا)، کیوی و عسل، انبه و گردو یا آجیل و کشمش که بی‌نهایت منحصربه‌فرد و لذیذ هستند. هنگام خروج نیز می‌توانید در غرفه‌ی عکاسی بیرون کافه، از خود و همراهانتان عکس یادگاری بگیرید.

  • آدرس: 302 Lebuh Chulia, George Town George Town, Pulau Pinang, 10200, Malaysia

کافه Macallum Connoisseurs

کافه Macallum Connoisseurs

کافه «Macallum Connoisseurs»، در گذشته بزرگ‌ترین کارخانه‌ی چوب پنانگ بوده که اکنون به کافه‌ای با طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه و قهوه تبدیل شده است. دکوراسیون داخلی آن، تم صنعتی دارد که با تابش طبیعی نور خورشید، جذابیت زیادی پیدا می‌کند. در این کافه، باریستا نوع دانه‌های قهوه را به شما می‌گوید و پیشنهاد می‌کند که کدام‌یک با ذائقه‌ی شما تناسب دارد. در واقع اگر به‌دنبال یک فنجان قهوه‌ی خوب هستید، این کافه را به‌درستی انتخاب کرده‌اید.

غذاهای لذیذی نظیر پاستا و گوشت نیز در منوی کافه به چشم می‌خورد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید. گزینه‌های خاص این کافه یعنی اسپاگتی قهوه و تیرامیسو را نیز حتما امتحان کنید.

  • آدرس: 1 Gat Lebuh Macallum, George Town, Pulau Pinang, 10300, Malaysia

کافه 92 Armenian 打铜仔

کافه 92 Armenian 打铜仔

شهرت کافه «92 Armenian 打铜仔» به‌خاطر انوع و اقسام دسرهایی است که از  «لانه‌‌ی پرنده‌» خوراکی تهیه می‌شوند. در این کافه قدم به دوران گذشته می‌گذارید و می‌توانید دسرهای اشتهابرانگیزی را میل کنید که با چای سرو می‌شوند.

در این کافه، لانه‌ پرنده‌ کلاسیک چینی با دسرها و کیک‌های امروزی ادغام شده است. تارت تخم‌مرغ لانه‌پرنده‌ را امتحان کنید که از یک پای شیرین با کاسترد تخم‌مرغ تشکیل می‌شود. کیک لانه پرنده انبه با ژله‌ی لانه پرنده نارگیل نیز از دیگر گزینه‌های خوشمزه‌ی پیش روی شما هستند. اگر از این دسرهای خاص لذت بردید، می‌توانید برخی از آن‌ها را برای بردن نیز خریداری کنید.

  • آدرس: 92 Lebuh Armenian, George Town George Town, Pulau Pinang, 10200, Malaysia

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه