درهای شهر دبی اواسط تیرماه به روی گردشگران گشوده می‌شوند

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰
درهای شهر دبی اواسط تیرماه به روی گردشگران گشوده می‌شوند

به گفته‌ی مسئولان دبی، درهای این شهر تا ماه ژوئیه به روی گردشگران گشوده و برنامه‌های گردشگری آن از سر گرفته خواهد شد.

مسئولان دبی اعلام کردند که ضمن در نظر گرفتن روند جهانی شیوع کرونا، به‌احتمال زیاد درهای این شهر را تا ماه ژوئیه به روی گردشگران خواهند گشود. به گفته‌ی مسئولان گردشگری دبی، شرایط شهر به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا اواسط تیرماه (برابر با ماه ژوئیه) فعالیت‌های گردشگری خود را از سر بگیرد، ولی در صورت ادامه پاندمی کرونا در اقصی نقاط جهان، روند از سر گیری فعالیت‌ها تا ماه مهر به تعویق خواهد افتاد.

با در نظر گرفتن محدودیت‌های اعمال شده در سایر نقاط جهان، آغاز دوباره‌ی فعالیت‌ها به‌صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد و آنطور که هلال الماری، مدیر کل اداره‌ی گردشگری و بازاریابی تجاری دبی گفته است، شاید این روند تا ماه مهر (برابر با سپتامبر) به تعویق افتد. 

الماری در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

نکته‌ی مهم در برنامه‌های آن‌ها، مساله‌ی جهانی قرنطینه بودن بسیاری از کشورها و از آن مهم‌تر، مذاکره‌های دو جانبه است.

در راستای اتخاذ تصمیم‌های پیشگیرانه با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کلیه ویزاهای توریستی دبی از ۲۷ اسفند سال گذشته (برابر با ۱۷ مارس ۲۰۲۰) به حالت تعلیق درآمده‌اند. گردشگری یکی از بزرگ‌ترین صنایع دبی است. این امیرنشین کوچک در کشور امارات متحده‌ی عربی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۶٫۷۳ میلیون بازدیدکننده داشته که بیش از ۱۵۰ میلیارد درهم برای اقتصاد محلی درآمد به ارمغان آورده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه