بازارهای دست دوم استانبول؛ فرصتی ایدئال برای خرید ارزان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بازارهای دست دوم استانبول؛ فرصتی ایدئال برای خرید ارزان

مراکز خرید استانبول بسیار متنوع است؛ اما اگر به‌دنبال خریدی ارزان هستید، می‌توانید به‌سراغ بازارهای دست‌دوم بروید که همه نوع کالایی را به فروش می‌رسانند.

استانبول یکی از مقاصد ارزشمند و محبوب در ترکیه است. این شهر به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید بی‌نظیر برای تمامی سلیقه‌ها، گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود؛ به‌ویژه برای کسانی که عاشق خرید هستند.

این شهر شاهد ظهور و افول امپراتوری‌های مختلف و همین طور فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگون بوده است؛ بنابراین بی‌دلیل نیست که بازارچه‌ها و فروشگاه‌های وسایل دست‌دوم و بازارچه‌های خیریه اجناس مختلف و قدیمی را به فروش می‌رسانند که می‌تواند یک جفت عینک آفتابی شیک و جدید یا مبلمانی زیبا و دوست‌داشتنی باشد.

با این مقاله از کجارو همراه باشید تا تعدادی از بازارهای وسایل دست‌دوم استانبول را به شما معرفی کنیم.

بازار دست‌دوم فریکوی

بازار دست‌دوم فروشی فریکوی

«بازار دست‌دوم فریکوی» (Ferikoy Flea Market)، یکی از معروف‌ترین بازارهای استانبول به شمار می‌رود که روزهای یکشنبه در محله‌ی «بومونتی» و داخل یک پارکینگ خالی برپا می‌شود. از آنجا که در این بازار همه‌ نوع کالایی از اجناس عتیقه تا عکس‌های قدیمی، دوربین و... وجود دارد، بازدیدکنندگان تا ساعت‌ها سرگرم تماشا و خرید می‌شوند.

تعدادی از غرفه‌های این بازار، معروف‌تر هستند و اجناس اصل را ارائه می‌کنند و بیشتر از اینکه به محل فروش عتیقه شباهت داشته باشند، به یک موزه‌ی شخصی می‌مانند. مسیر دسترسی به این بازار بسیار راحت است و با حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی از میدان تکسیم می‌توان به آن رسید.

  • آدرس فریکوی: No:8 Semt Pazarı, Istanbul, 34380, Turkey

بازار بشیکتاش سالی

با اینکه «بازار بشیکتاش سالی» (Besiktas Sali Pazari) هر سه‌شنبه در منطقه‌ی بشیکتاش برپا می‌شود، به‌خاطر فروش اجناس نو شناخته شده است؛ هرچند در طبقه‌ی دوم آن می‌توان اجناس ارزان‌قیمتی را پیدا کرد. اگر به این بازار سر بزنید، خواهید دید انواع لباس، کفش و منسوجات که به تعداد زیاد روی هم ریخته شده‌اند، با قیمت ارزان و مناسب به فروش می‌رسند.

  • آدرس بشیکتاش سالی: 66 Nuzhetiye Caddesi,Istanbul, 34357, Turkey

بای ریترو

بای ریترو

«بای ریترو» (By Retro) در یک زیرزمین قرار دارد و به همین دلیل از نگاه گردشگران مخفی مانده است. اینجا مکانی فوق‌العاده برای خرید اجناس دست‌دوم و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که همه نوع کالایی در آن به چشم می‌خورد؛ از لباس‌های تئاتری تا لباس‌های عروسی که قبلا استفاده شده‌اند.

جالب است بدانید بسیاری از فیلم‌های به سبک قدیمی و تاریخی که در ترکیه ساخته می‌شوند، لباس‌ بازیگران خود را از این فروشگاه تهیه می‌کنند. اگر شما نیز به این مغازه بروید، به‌خاطر ردیف‌های متعدد لباس و لوازم جانبی، تا چندین ساعت مشغول تماشا و خرید خواهید بود.

  • آدرس بای ریترو: Asmalı Mescit Mahallesi,Istiklal Cad. Suriye Pasajı No:166/C, Beyoglu, Istanbul, Turkey,

چوکورجوما

چوکورجوما

آن دسته از گردشگرانی که عاشق وسایل عتیقه و قدیمی هستند، می‌توانند در محله‌ی «چوکورجوما» (Cukurcuma)، اشیای منحصربه‌فردی را پیدا کنند که به دوره‌های مختلف تعلق دارند. در کل این خیابان، مغازه‌های عتیقه‌فروشی متعددی وجود دارد که بسیاری از کالاهای خود را برای فروش، در خیابان گذاشته‌اند.

همه نوع کالایی را می‌توان در این منطقه پیدا کرد؛  از عکس‌های سیاه و سفید قدیمی تا کارت‌پستال و مبلمان عتیقه، پوستر، کتاب و... در اینجا به فروش می‌رسد. یکی از بهترین مغازه‌های این محله موسوم به «کارادنیز انتیک» (Karadeniz Antik)، در خانه‌ای قدیمی قرار دارد و برای گردشگران می‌تواند جذاب باشد.

مغازه Mozk

مغازه‌ی Mozk در محله‌ی «بی‌اوغلو» قرار دارد و علاوه بر مبلمان و وسایل خانگی قدیمی، انواع لباس شنا، لباس خواب و جواهرات را به فروش می‌رساند. کلیه‌ی اجناس این مغازه مربوط به دهه‌ی ۱۹۳۰ تا ۱۹۹۰ هستند که همه نوع کالایی را شامل می‌شوند. برای خرید کالاهای ارزان و مقرون‌به‌صرفه حتما به صفحه‌ی فیس‌بوک آن‌ها سر بزنید تا بتوانید بهترین اجناس را با قیمتی استثنایی بخرید.

  • آدرس: 2/A Cubukcu Ck, Istanbul, 34433, Turkey

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه