در سفر بالی به کدام کافی‌ شاپ ها‌ برویم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
در سفر بالی به کدام کافی‌ شاپ ها‌ برویم؟

گردشگران در سفر به بالی اندونزی و حین بازدید از جاهای دیدنی شگفت‌انگیز می‌توانند به کافی‌شاپ‌های این جزیره نیز سری بزنند و یک فنجان قهوه‌ی ناب نوش‌جان کنند.

بالی، یک مقصد گردشگری کامل است که هر نوع تفریح و جاذبه‌ای در آن پیدا می‌شود؛ از مناظر طبیعی و سواحل گرفته که دلیل اصلی جذابیت آن به شمار می‌روند، تا امکان کوه‌نوردی، غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها و بهترین تفریح‌های آبی و ساحلی که برای گردشگران مهیا شده است. در این میان قطعا نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند خستگی را از تن بیرون کند و حس آرامش خوبی به شما بدهد.

مردم بالی اهمیت زیادی به قهوه می‌دهند و از همین رو کافی‌شاپ‌های فوق‌العاده‌ای در این جزیره یافت می‌شود که مکان‌های مناسبی برای نوشیدن قهوه، استراحت و حتی کارکردن به حساب می‌آیند. در این مقاله از کجارو قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین کافی‌شاپ‌های بالی آشنا کنیم.

کافه استودیو سنیمان

کافه استودیو سنیمان

«کافه استودیو سنیمان» (Seniman Coffee Studio) از جمله کافه‌های مطرح بالی است. «سِنیمان» در زبان اندونزیایی به‌معنای «هنرمند» است که نامی مناسب برای این کافی‌شاپ هنری به شمار می‌رود. دانه‌های قهوه در داخل همین کافه بو داده می‌شود؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و غذاهای متنوعی با الهام از آشپزی متفاوت اندونزیای در منوی آن به چشم می‌خورد.

افراد عاشق قهوه به‌خاطر قهوه‌های درجه یک این کافی‌شاپ که از اندونزی، آفریقا و آمریکا تهیه می‌شوند و همین طور فضای دوست‌داشتنی آن، پای ثابت این محل هستند.

  • آدرس: No. 5 Jalan Sri Wedari, Bali, 80561, Indonesia

ریوالور اسپرسو

برخی از گردشگران تور بالی، «ریوالور اسپرسو» (Revolver Espresso) را به‌عنوان بهترین کافی‌شاپ در سمینیاک می‌دانند؛ بی‌دلیل نیست که نقدهای بسیار خوبی راجع به آن شنیده می‌شود. مردم محلی و گردشگران خارجی عاشق قهوه، قهوه‌های فوق‌العاده‌ی این کافی‌شاپ را به‌شدت می‌پسندند؛ چه قهوه‌هایی که در اینجا ترکیب می‌شوند و چه قهوه‌های اصیل. این محل برای اینکه یک سروگردن از سایر کافی‌شاپ‌های سمینیاک بالاتر باشد، دکوراسیون جذابی دارد که شامل نقاشی‌های دیواری و نورپردازی‌های دیدنی می‌شود.

  • آدرس: Gang 51 Jalan Kayu Aya, Bali, 80361, Indonesia

هانگری برد

هانگری برد

«هانگری برد» (Hungry Bird) بین عاشقان قهوه و «خانه‌به‌دوشان دیجیتال» (digital nomads) بسیار محبوب است. خانه‌به‌دوشان دیجیتال معمولا در سفر هستند، به‌صورت آزاد و از راه دور کار می‌کنند، به کمک تکنولوژی ارتزاق کرده و به شیوه‌ی کوچ‌نشینان زندگی می‌کنند. در این کافه‌ی دنج، دانه‌های با کیفیت قهوه‌ از اقصی‌نقاط مالزی تهیه و در محیطی دنج و آرام سرو می‌شود؛ به‌طوری که اکثر مشتریان دوست دارند تمام روزشان را در اینجا سپری کنند. این کافه که در ساحل کانگو واقع شده است، حس‌وحالی جوان‌پسند و شاد و فضایی مدرن دارد. در این کافی‌شاپ به‌غیر از قهوه و نوشیدنی، غذاهای خوشمزه‌ای نیز برای وعده‌ی صبحانه و ناهار تهیه می‌شود.

  • آدرس: No.86 Jalan Segara Perancak, Bali, 80361, Indonesia

آنومالی کافی

مجموعه‌ی زنجیره‌ای «آنومالی کافی» (Anomali Coffee) در هر جا که کافی‌شاپی را افتتاح کرده، فارغ از اینکه در جاکارتا، اوبود یا کوتا بوده، به شهرت و محبوبیت رسیده است. این کافی‌شاپ، قهوه‌های درجه یکی برای مشتریان خود سرو می‌کند که از مناطق مختلف اندونزی تهیه شده‌اند.

  • آدرس: Jalan Dewi Sri, Bali, 80361, Indonesia

کرنر هاوس

کرنر هاوس

«کرنر هاوس» (Corner House)، کافی‌شاپی دنج و جذاب در خیابانی پرجنب‌وجوش در سمینیاک است که محلی فوق‌العاده برای استراحت، صرف یک صبحانه‌ی دل‌چسب و نوشیدن قهوه‌ای عالی به حساب می‌آید. در اینجا علاوه بر نوشیدنی‌هایی که بر پایه‌ی قهوه هستند، گلچینی فوق‌العاده از چای و غذاهای اصلی نیز سرو می‌شود. برای مشتریان امکان نشستن در فضای باز نیز مهیا شده است تا بتوانند در زیر نور خورشید بالی، آفتاب بگیرند.

  • آدرس: Bali, 80361, Indonesia

کافه موس اکسپرسو

علاوه بر بوی قوی قهوه‌ی بوداده که در «کافه موس اکسپرسو» (Moose Espresso) به مشام می‌رسد، فضای سرزنده‌ی آن باعث جذب جوانان زیادی می‌شود که برای استراحت و تفریح، این محل دنج را انتخاب می‌کنند. این کافه را به‌خاطر اسپرسوهایش می‌شناسند؛ اما، این همه‌ی ماجرا نیست و دکوراسیون جالب و هنر شگفت‌انگیز لاته (تزیین قهوه) نیز در شهرت این کافی‌شاپ بی‌تأثیر نبوده‌اند.

  • آدرس: 8A Jalan Batu Belig, Bali, 80361, Indonesia

سوکا اسپرسو

سوکا اسپرسو

«سوکا اسپرسو»‌ (Suka Espresso) از جمله کافی‌شاپ‌های معروف بالی است که به‌خاطر قهوه‌های معرکه، خدمات عالی و کارکنان خوش‌برخورد، طرفداران زیادی بین مردم بومی و گردشگران خارجی دارد. قهوه‌های اینجا به‌معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و در کنار وعده‌های غذایی لذیذ سرو می‌شوند.

سوکا اسپرسو که در منطقه‌ی ساحلی «اولواتو» (Uluwatu) قرار دارد، از محیطی ساده و دنج و آرام‌بخش برخوردار است و از همین رو هنگام گشت‌وگذار در ساحل می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای استرحت باشد.

  • آدرس: No.10 Jalan Labuansait, Bali, 80361, Indonesia

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه