تفریح‌های متفاوتی که می‌توانید در کوالالامپور تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
تفریح‌های متفاوتی که می‌توانید در کوالالامپور تجربه کنید

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی، یکی از مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود که گردشگران علاوه بر جاذبه‌های معروف و متداول آن می‌توانند تفریح‌های متفاوتی را نیز تجربه کنند.

شهر پیشرفته‌ی کوالالامپور به‌عنوان معروف‌ترین شهر مالزی، مقصد سفر گردشگران زیادی در دنیا است؛ شهری که روزگاری تنها فقط برای استخراج زغال‌سنگ استفاده می‌شد و این روزها به مرکز توریستی، تجاری و فرهنگی کشور مالزی تبدیل شده است.

بسیاری از مسافران در سفر به نقاط مختلف دنیا ترجیح می‌دهند تفریح‌های متفاوت و مهیج را نیز امتحان کنند. به همین دلیل در این مقاله از کجارو قصد داریم تعدادی از تفریح‌های کوالالامپور را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این خطه از دنیا، آن‌ها را در برنامه‌ی خود بگنجانید.

از محله‌های معروف کوالالامپور دیدن کنید

محله های معروف کوالالامپور

محله‌ی چینی‌ها (Chinatown) در جالان پتالینگ و حوالی آن، هندوستان کوچک (Little India) در بریکفیلدز و خیابان عرب (Arab Street) در جالان برانگان، از جمله محله‌های معروف و دیدنی کوالالامپور هستند.

خیابان عرب تقریبا جدیدالتاسیس است و با هدف جذب گردشگران خاورمیانه ساخته شد؛ هرچند دو منطقه‌ی دیگر از دیرباز در این شهر بوده‌اند. بهتر است ترجیحا پس از غروب آفتاب به دیدن این مناطق بروید؛ زمانی که هوا گرم نیست تا ضمن گردش در میان جاذبه‌های تاریخی و مغازه‌ها، شام لذیذی نیز نوش جان کنید.

محله‌ی چینی‌ها، از دیدنی‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌های خرید در کوالالامپور است که در مرکز شهر قرار دارد و انواع جنس‌های بدلی بسیاری از اجناس برند و معروف جهان با قیمت ارزان در آن یافت می‌شود. ساعت‌های مچی، پوشاک، کیف، کفش و لوازم تزیینی از جمله اجناس عرضه شده در این بازار هستند. در این منطقه از کوالالامپور می‌توان فرهنگ شرقی را مشاهده کرد و از تماشای میراث فرهنگی و تاریخی و خانه‌های زیبای چینی و معابد بودایی لذت برد.

هندوستان کوچک، با دیگر مناطق کوالالامپور تفاوت‌های زیادی دارد. ساکنان این منطقه اصالتا هندی هستند و فروشگاه‌ها و مغازه‌های این منطقه، اجناس و کالاهای هندی را عرضه می‌کنند. رستوران‌های هندی زیادی نیز در اینجا وجود دارد که انواع غذاهای هندی را سرو می‌کنند و از همین رو حال‌وهوای هندوستان را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی خواهد کرد.

به یک تور غذایی بروید

غذاهای کوالالامپور

بهترین راه برای دیدن مکان‌های جدید و خوردن غذاهای لذیذ در کوالالامپور این است که تور غذایی خود را تدارک ببینید. فقط کافی است چهار یا پنج مکان مختلف را انتخاب و مشخص کنید که چطور با استفاده از شبکه‌ی ریلی گسترده‌ی کوالالامپور از یک مکان به مکان دیگر بروید و سپس غذاهای خوشمزه‌ی هر محل را امتحان کنید. در اینجا به چند ایده برای شروع این تور غذایی اشاره می‌کنیم. در ابتدا می‌توانید به خیابان «جالان سلطان» بروید؛ جایی که «رستوران هان کی» (Restoran Han Kee) قرار دارد و غذای «باک کوت ته» (Bah Kut Teh) را نوش جان کنید.

بهترین راه برای دیدن مکان‌های جدید و خوردن غذاهای لذیذ کوالالامپور، تور شکم‌گردی است

برای امتحان غذای لذیذ «ساتای» در فضای باز، راهی رستوران «فت برادر ساتای» (Fat Brother Satay) در خیابان «جالان آلور» شوید. برای چشیدن طعم اشتهابرانگیر «ناسی لماک»، به رستوران «Warung Nasi Lemak Pak Ayob» در منطقه‌ی «شاه عالم» سر بزنید. علاقه‌مندان برای خوردن غذای مالزیایی «هوکن می» (Hokkien Mee) می‌توانند به مقصد بعدی خود یعنی «رستوران کیم لیان لی» (Kim Lian Lee) در خیابان جالان پتالینگ بروند.

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر را از دست ندهید

برجایا تایمز اسکوئر

مرکز خرید «برجایا تایمز اسکوئر» (Berjaya Times Square)، بزرگ‌ترین مرکز خرید در منطقه‌ی بوکیت بینتانگ و نهمین مرکز خرید بزرگ در دنیا است که دو برج ۴۸ طبقه با بخش‌های مختلفی مثل هتل و مراکز تفریحی و اداری دارد. در اینجا می‌توانید به تعداد زیادی برند محلی دسترسی داشته باشید که اجناس باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و به این ترتیب خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهید داشت؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی مالزی را در خود جای داده است. در طبقه‌ی پنجم هم تعدادی دستگاه هیجان‌انگیز در بخش «گلکسی استیشن» (Galaxy Station) وجود دارد. در طبقه هفتم نیز وسایلی برای بازی کودکان مهیا شده است.

  • آدرس: Berjaya Times Square, 1, Jalan Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

از غار تاریک بازدید کنید

غار تاریک

همه‌ی گردشگرانی که به کوالالامپور سفر می‌کنند، بازدید از غارهای باتو را در برنامه‌ی خود می‌گنجانند؛ اما اکثر آن‌ها از تماشای غار تاریک غافل می‌شوند. هنگام قدم‌زدن در بخش‌های امن‌تر غار که شامل شبکه‌ای دو کیلومتری از غارها است، علاوه بر مشاهده‌ی شکل‌های صخره‌ای فوق‌العاده زیبا، موجودات خزنده‌ی ساکن غار را خواهید دید و برای اولین بار تاریکی مطلق را تجربه می‌کنید.

غار تاریک یکی از غارهای گرمسیری دنیا به شمار می‌رود که پژوهش‌های زیادی روی آن انجام شده و اکوسیستم حساس این میراث طبیعی میزبان حیات‌وحشی بوده است که برای ۱۰۰ میلیون سال در این کره‌ی خاکی زندگی کرده‌اند.

  • آدرس: Sri Subramaniam Temple, Jalan Batu Caves, Batu Caves, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

به مرکز خرید پابلیکا سر بزنید

مرکز خرید پابلیکا

برخی از چشم‌گیرترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیا را می‌توان در کوالالامپور پیدا کرد. اگر از علاقه‌مندان به خرید هستید و دل‌تان برای خرج‌کردن پول تنگ شده است، به مرکز خرید پابلیکا بروید؛ به‌خصوص که اخیرا به جمع مراکز خرید کوالالامپور پیوسته است. در این مرکز، انواع بوتیک‌های مستقل، گالری‌های هنری کوچک و رستوران‌های شیک و جذاب به چشم می‌خورد.

حتی افراد سخت‌پسند نیز عاشق مرکز خرید پابلیکا می‌شوند؛ جایی که یک بخش کامل مختص لباس دارد و با غذای لهستانی و رستورانی با موسیقی زنده و... پذیرای بازدیدکنندگان است.

  • آدرس: Publika Mall, 1 Jalan Dutamas 1, Solaris Dutamas, KL., Solaris Dutamas, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

شنا کنید

سفر به کوالالامپور

آن دسته از گردشگرانی که به گشت‌وگذار در شهری پرجمعیت مثل کوالالامپور، آن هم در دمای ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد عادت ندارند، پس از چند روز به‌شدت دل‌شان برای شناکردن تنگ می‌شود.

اگر بودجه‌ی سفرتان به‌اندازه‌ی اقامت در هتلی با استخر بی‌نهایت نیست یا حتی امکان اقامت در مهمان‌خانه‌ای با وانی در فضای باز را ندارید، می‌توانید به یکی از استخرهای عمومی شهر بروید. به‌عنوان مثال استخر «چین وو استادیوم» (Chin Woo Stadium) را امتحان کنید که در نزدیکی محله‌ی چینی‌ها قرار دارد و بسیار بزرگ است. در این استخر، یک کافه و محوطه‌ای برای آفتاب‌گرفتن وجود دارد و می‌توانید یک روز کامل را به استراحت بپردازید.

  • آدرس: Chin Woo Stadium, Jalan Stadium, 50150 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

به خودتان برسید

اسپاهای کوالالامپور

فرقی نمی‌کند که پس از پروازی طولانی به کوالالامپور رسیده‌اید، تازه ماجراجویی خود را در این شهر آغاز کرده‌اید یا در میانه‌ی سفرتان هستید؛ کوالالامپور شهری فوق‌العاده برای رسیدن به خودتان است. آرایشگاه «Number76» در بنگسار را به‌خاطر سبک‌های فوق‌العاده شیک و وسوسه‌کننده‌اش می‌شناسند. علاوه بر این، می‌توانید سالن زیبایی «هیرپلی» (Hairplay) در مرکز خرید پابلیکا را امتحان کنید که گران و در عین حال بسیار شیک است. آرایشگاه «A Cut Above» گزینه‌ی دیگری پیش روی شما است که در «مرکز خرید بنگسار» (Bangsar Shopping Center) قرار دارد و کم‌هزینه‌تر تمام می‌شود.

وقتی سروسامانی به موهای خود دادید، راهی یکی از اسپاهای کوالالامپور شوید و خستگی را از بدن‌تان بیرون کنید. «دونا اسپا» (Donna Spa) در گالری استارهیل واقع در بوکیت بیتانگ، «ایراوان ولنس» (Erawan Wellness) در خیابان جالان آمپانگ و «سواسانا اسپا» (Swasana Spa) واقع در «هتل ایمپیانا کی‌ال‌سی‌سی» (Impiana KLCC Hotel) جزو بهترین اسپاهای شهر به حساب می‌آیند که باید امتحان کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه