چگونه در دوران دانشجویی ارزان تر سفر کنیم؟

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
چگونه در دوران دانشجویی ارزان تر سفر کنیم؟

سفرهای دانشجویی، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی هستند که هر کسی می‌تواند در زندگی‌اش داشته باشد. در این مقاله قصد داریم توصیه‌های یک سفر اقتصادی دانشجویی را برای شما شرح دهیم.

آیا دانشجو هستید و آرزوی سفرکردن دارید، اما نمی‌دانید چطور باید هزینه لازم آن را بپردازید؟ کجارو در این مقاله قصد دارد به شما نکاتی را بیاموزد تا بتوانید، سفر خود را کاملا مقرون‌به‌صرفه کنید. از شغل‌های نوشتن متون آکادمیک گرفته تا صرفه‌جویی در مکان‌های اقامتی و وسایل حمل‌و‌نقل، در ادامه اطلاعاتی که برای شروع یک سفر ارزان، پس از به اتمام رسیدن همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، به آن نیاز دارید را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

۱. یک برنامه جامع و همه‌جانبه بریزید

سفرهای بدون محدودیت و بدون برنامه‌ریزی، زمانی که زمان و پول کافی در اختیار دارید، بسیار خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی هستند، اما اگر یک گردشگر اقتصادی هستید، مهم‌ترین نکته، در نظر گرفتن یک استراتژی محتاطانه و همه‌جانبه است.

پیش‌بینی جزئیات به‌ظاهر ناچیز، خیلی مهم نیست، اما بهتر است که بدانید در هر شهر، چه مدت زمانی اقامت دارید و به چه ترتیبی می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید. دانستن مدت زمان سفر، به‌معنای صرفه‌جویی در محدودیت مالی شما است.

۲. در فصل‌های خلوت گردشگری سفر کنید

سفر دانشجویی

از سفر کردن در فصل‌های داغ گردشگری با هزینه‌های دوبرابری و گاه چند برابری، اکیدا خودداری کنید. بهترین دوره‌های فصلی هر شهر را کشف کرده و پس از آن در تاریخ‌های دیگری، بازدید خود از آن منطقه را رزرو کنید. نام این دوره طلایی سفر، «فصل میانه» (shoulder season)، یا دوره‌ای از سال، بین فصل رونق و رکود است؛ زمانی که آب‌و‌هوا به‌اندازه فصل داغ گردشگری، گرم نیست، اما سفر به همان اندازه، لذت‌بخش است.

هزینه میانگین بلیط‌ها و مکان‌های اقامتی در فصل خلوت گردشگری سال، معمولا کمتر هستند، برای همین، این زمان از سال هم، فرصتی مغتنم و عالی برای مسافران صرفه‌جو به شمار می‌آید.

۳. در هزینه‌های اقامتی صرفه‌جویی کنید

به‌جای هتل به خوابگاه بروید، یا حتی بهتر، به‌دنبال مکانی برای اقامت از طریق آپارتمان‌های اجاره ای «ایر بی‌ان‌بی» (Airbnb) و اپلیکیشن «کوچ‌سرفینگ» (Couchsurfing) بگردید. یکی از مزیت‌های این مدل اقامت این است که شما می‌توانید گزینه‌های شگفت‌انگیزی با قیمت‌های نسبتا پایین در آپارتمان‌ها پیدا کنید. یکی دیگر از فوایدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این است که علاوه بر بازدید از یک کشور و جاذبه‌های آن، این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا شهروندان و فرهنگ زندگی آن سرزمین را نیز بشناسید.

میزبان‌ها، معمولا به‌طرز استثنایی‌ای، مهمان‌نواز هستند و همیشه خوشحال می‌شوند تا شهر خود را به شما نشان دهند و راهنمایی‌تان کنند. در هر صورت، مراقب باشید! قبل از سفر، حتما نظرات و بازخوردهای سایت کوچ‌سرفینگ را بخوانید. میزبان‌هایی را انتخاب کنید که حداقل تاکنون ۲۰ مهمان داشته‌اند و به‌صورت منظم از سایت دیدن می‌کنند. زمان و تاریخ بازدید هر میزبان، در صفحه شخصی او در سایت، درج می‌شود.

۴. کل کمد لباس خود را به‌همراه نیاورید

فقط وسایل و لباس‌هایی که واقعا به آن‌ها احتیاج دارید را در چمدان بگذارید. این مساله به‌صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها کمک خواهد کرد. با این وجود، فراموش نکنید که حتما شلوار، یک سوئیشرت راحت و یک کت بارانی به‌همراه داشته باشید، زیرا به‌هیچ‌وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آب‌و‌هوا، چه‌زمانی تغییر می‌کند.

۵. بلیط‌های خود را زودتر بخرید

به یاد داشته باشید که حتما بلیط‌های خود را زودتر تهیه کنید، به‌خصوص بلیط برگشت را. به‌هیچ‌وجه نباید اجازه دهید که پول شما در سفر تمام شود، در حالی که بلیط بازگشت به خانه را هنوز نخریده‌اید. امکان خرید بلیط تقریبا تمام شرکت‌های هواپیمایی در هر زمانی در سال باز است و در روز پرواز، بسته می‌شود و همان طور که می‌دانید، هر چقدر به روز پرواز نزدیک شوید، قیمت بلیط بالاتر می‌رود.

۶. به بهترین زمان پرواز فکر کنید

بهترین زمان پرواز، پنجشنبه‌ها است. پروازهای وسط هفته نیز، ارزان‌ترین پروازها به شمار می‌آیند. به خاطر داشته باشید که قیمت بلیط‌ها در آخر هفته، بسیار گرا‌ن‌تر است. بعلاوه، همان طور که قطعا خودتان می‌دانید، باید با کلاس اقتصادی، پرواز کنید. لزومی ندارد که پول خود را برای خرید بلیط کلاس تجاری، هدر بدهید.

پولی که از خرید بلیط هواپیما صرفه‌جویی می‌کنید را می‌توانید برای غذا و مکان‌های اقامتی، خرج کنید. شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت، انتخابی عالی برای پروازهای کوتاه هستند و به‌صورت دائمی، طرح‌های تشویقی در اختیار مشتریان خود می‌گذارند.

۷. روش حمل‌و‌نقل در مقصد را هوشمندانه انتخاب کنید

هیچ هایکینگ

با کنار گذاشتن هواپیماها و قطارهای بین‌المللی، می‌توانید کلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. با کمک قطارهای محلی و اتوبوس‌ها، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان در مقصد، بلیط تهیه کرده و هزینه‌ها را کم کنید. اتوبوس‌ها و قطارها ارزان‌تر از هواپیماها هستند و محدودیت مالی شما را به‌طور قابل توجهی در نظر می‌گیرند.

اتوبوس‌ها و قطارها نه‌تنها گزینه‌های ارزان‌تری هستند، بلکه گذراندن یک شب در آن‌ها، این فرصت را به شما می‌دهد تا در هزینه یک شب در هتل یا خوابگاه، صرفه‌جویی کنید. «هیچ‌کایکینگ» یا رایگان‌سواری نیز، گزینه بدی نیست؛ در حقیقت، این روش حمل‌و‌نقل، راهی فوق‌العاده برای یک دانشجو به شمار می‌آید، زیرا هیچ هزینه‌ای برای آن، پرداخت نمیکند. فقط مراقب باشید که اگر راننده به نظر، قابل‌اعتماد نیامد، وارد ماشین او نشوید.

۸. برای غذا، زیاد هزینه نکنید

شما می‌توانید در یک رستوران معمولی، یک ناهار عالی بخورید یا خودتان آشپزی کنید. خوشبختانه، خوابگاه‌ها و آپاراتمان‌های اجاره‌ای، آشپزخانه دارند. در فروشگاه‌ها به‌دنبال مواد غذایی ارزان بگردید تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، با شهر بیشتر آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که «بیستروها»، یعنی جایی که مردم محلی در آن غذا می‌خورند، معمولا ارزان‌ترین مکان برای دلی از عزا درآوردن است.

۹. در حین سفر کردن، پول دربیاورید

هیچ‌کس، حتی در حال استراحت، دست رد به پول اضافه نمی‌زند. یک راه فوق‌العاده برای گرفتن حقوق اضافه، کار حق‌الزحمه‌ای است. شما می‌توانید با نوشتن متون، تایپ، ترجمه، وبلاگ‌نویسی و هزاران فرصت دیگر، حتی در سفر، پول دربیاورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه