لوفت‌هانزا تعلیق پروازهایش به ایران را تمدید کرد

فرید کریمی
فرید کریمی شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
لوفت‌هانزا تعلیق پروازهایش به ایران را تمدید کرد

هواپیمایی لوفت‌هانزا، اتریشی و امارات اعلام کردند که تعلیق پروازهایشان به ایران را به‌دلیل گسترش شیوع کرونا، تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید می‌کنند.

گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد که لغو و تعلیق پرواز هواپیماهایش به ایران و چین را تمدید کرده است. این گروه هواپیمایی آلمانی پروازهایش به ایران را تا تاریخ ۳۰ آوریل و پروازهایش به چین را تا ۲۴ آوریل به‌حالت تعلیق درآورد.

لوفت‌هانزا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمنی مسافران و کارمندان، اولویت اصلی این گروه هواپیمایی است و پس از ارزیابی دقیق کلیه اطلاعات مربوط به بیماری کرونا تصمیم گرفت تا پروازهایش بین آلمان، سوئیس، اتریش و چین را تا تاریخ ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به‌حال تعلیق درآورد. در همین حال، تعلیق پروازهای این گروه هواپیمایی آلمانی به تهران نیز تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید شد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا چند روز قبل نیز اعلام کرده بود که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، پرواز ۲۰ درصد هواپیماهایش را متوقف کرده است. پیش‌ از این زیرمجموعه‌های لوفت‌هانزا، از جمله یورو وینگز، سوئیس ایرلاینز و اتریش ایرلاینز نیز به‌دلیل شیوع این بیماری مجبور به کاهش چشمگیر پروازهای خود شده بودند.

شرکت هواپیمایی اتریشی و امارات نیز همین تصمیم را اتخاذ و لغو پروازهای خود به ایران را تا ۳۰ آوریل تمدید کردند.

شمار مبتلایان به کرونا به‌تازگی از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت و آمارهای نگران‌کننده از برخی کشورها از جمله کشورمان، کره جنوبی و ایتالیا نشان می‌دهد که شمار افراد آلوده به ویروس کرونا به‌سرعت در حال افزایش است. علاوه بر این، پس از ایتالیا که آلوده‌ترین کشور اروپایی از این حیث به شمار می‌رود، ۶۷۰ مورد ابتلا به کرونا در آلمان گزارش شده است تا این کشور پس از ایتالیا، رتبه دوم را در میان کشورهای اروپایی داشته باشد. بر اساس آمارهای رسمی از سوی وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به کرونا در ایران نیز به ۵,۸۲۳ نفر رسیده است و متأسفانه ۱۴۵ نفر نیز فوت کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه