پروازهای هواپیمایی هما به سوئد کنسل شد

فرید کریمی
فرید کریمی جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
پروازهای هواپیمایی هما به سوئد کنسل شد

آژانس حمل‌ونقل سوئد اعلام کرد که پروازهای هواپیمایی هما در مسیر دو شهر استکهلم و گوتنبرگ در سوئد، موقتا به‌حالت تعلیق درآمده‌ است.

آژانس حمل‌ونقل سوئد اعلام کرد که به‌صورت موقت پروازهای شرکت هواپیمایی هما را از مبدأ ایران به سوئد و بالعکس به حالت تعلیق در می‌آورد. این تصمیم مقامات سوئدی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این کشور انجام گرفته است. شرکت هواپیمایی هما در هفته دو پرواز مستقیم به مقصد شهرهای استکهلم و گوتنبرگ در سوئد دارد.

روابط عمومی هما نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، آژانس حمل‌ونقل کشور سوئد طی بخش‌نامه‌ای، تمامی پروازها از ایران به این کشور را به حالت تعلیق در آورده است. به این ترتیب، پروازهای مستقیم بین ایران و سوئد متوقف شدند. آژانس حمل‌ونقل سوئد قبلا در پی سانحه دل‌خراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در ایران، پروازهای شرکت هواپیمایی هما را به‌مدت سه هفته تعلیق کرده بود. آژانس بهداشت عمومی سوئد، روز دوشنبه وضعیت کنترل بیماری کرونا در ایران را «اسفبار» توصیف کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۶ نفر از ۲۴ نفری که تاکنون در سوئد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، به ایران سفر کرده بودند. تا لحظه نگارش این خبر، ابتلای قطعی ۳,۵۱۳ نفر از هم‌وطنان به بیماری کرونا تأیید شده است و متأسفانه بیش از ۱۰۷ نفر فوت کرده‌اند.

در همین حال، روابط عمومی هما اعلام کرد که مسئولان شعبه اسکاندیناوی این شرکت هواپیمایی، با ارسال نامه‌ای از آژانس حمل‌ونقل سوئد درخواست کردند تا با انجام چند پرواز فوق‌العاده برای بازگرداندن شهروندان ایرانی به کشور موافقت کنند. تاکنون، هنوز پاسخی به درخواست هما داده نشده است.

منبع عکس کاور: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع tinn reuters iranair

دیدگاه