ممنوعیت تردد به دو استان مازندران و گیلان برای پیشگیری از کرونا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
ممنوعیت تردد به دو استان مازندران و گیلان برای پیشگیری از کرونا

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و متعاقب آن آغاز سفر هم‌وطنان به شهرهای شمالی باعث شد که تردد خودروها به دو استان مازندران و گیلان ممنوع شود.

در پی اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ایام عید نوروز، جمع زیادی از هم‌وطنان راهی مازندران شده‌اند که این وضعیت نگرانی مردم این استان را با توجه به شیوع کرونا و احتمال تشدید این بیماری در استان به‌دنبال داشته است.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، با اشاره به اعلام پلیس راه استان مازندران برابر تصمیم‌های استانی درباره شیوع بیماری کرونا گفت:

با توجه به وضعیت فعلی استان مازندران، برای کلیه خودروها، به‌جز خودروهای با پلاک بومی، سوختی و موادغذایی در مسیرهای ورودی به استان مازندران (محورهای هراز، کرج - چالوس و فیروزکوه) در ساعت ۱۲:۴۰ امروز جمعه ۱۶ اسفندماه تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرا شده است.

وی در ادامه تصریح کرد که برابر اعلام پلیس راه استان گیلان نیز در ساعت ۱۰:۳۰ امروز جمعه ۱۶ اسفندماه، کلیه خودروها به‌جز خودروهای با پلاک بومی در مسیرهای ورودی به استان گیلان (محورهای قزوین به رشت، اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر) تا اطلاع ثانوی ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.

طبق گزارش‌ رئیس پلیس راهور ناجا علاوه بر خطر شیوع کرونا خطر سقوط بهمن نیز در جاده چالوس وجود دارد. خودروهایی که وارد محورهای شمالی می‌شوند خودشان را به زحمت می‌اندازند و باید برگردند. در لحظه نگارش این خبر متاسفانه حجم عظیمی از خودروها در ابتدای جاده هراز متوقف شده‌اند. 

با توجه به خطر انتقال ویروس کرونا توسط گردشگران به نقاط مختلف کشور، به مردم شهرهای مختلف توصیه می‌شود که به‌جز موارد ضروری، اکیدا از سفرکردن پرهیز کنند تا به این ترتیب، هم سلامتی خود و خانواده‌ها به خطر نیفتد و هم به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری کمک شود. 

پیش از این بر اساس تصمیم‌گیری‌های ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، از ساعت ۱۸ پنجشنبه ۱۵ اسفندماه مسیر ورودی گیلان به رامسر، در غربی‌ترین نقطه استان مازندران هم به روی مسافران بسته شده بود.

فرماندار سوادکوه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که ورودی این شهرستان از تهران به‌شدت کنترل می‌شود و مسافران اجازه ورود به استان را ندارند.

ورودی‌های اردبیل از سمت گیلان با دستور قضایی مسدود شد. ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

در راستای مدیریت صحیح مبارزه با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در سطح استان اردبیل، محدودیت‌های تردد به استان اردبیل از ناحیه استان گیلان اعمال می‌شود.

استاندار گلستان نیز با اشاره به آخرین اقدامات در مقابله با ویروس کرونا گفته است:

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، استان گلستان برای نوروز امسال به‌هیچ‌وجه پذیرش گردشگر ندارد و به تمامی هتل‌ها و متل‌ها ابلاغ شده است تا از پذیرش گردشگر خودداری کنند.

ورودی استان گلستان از مازندران است و با بسته شدن ورودی جاده و راه استان مازندران، در حقیقت ورودی راه استان گلستان بسته شده و رفت‌وآمدها محدود می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع isna isna

دیدگاه