تفریح‌های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
تفریح‌های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید

از خوردن سوشی‌های تازه‌ در تویوسو تا قدم زدن در شب‌های رنگارنگ آکیهابارا و شیبویا را می‌توانید در سفر به توکیو تجربه کنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود بسازید.

ژاپن از آن کشورهایی است که در قرن ۲۱ توانست رشد اقتصادی بی‌نهایت خوبی را تجربه کند و ضمن اینکه به‌ یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین نقاط شرق آسیا تبدیل شده، در دنیا نیز وضعیت بسیار خوبی برای خود دست‌وپا کرده است.

رشد کشور ژاپن تنها به مقوله‌های سیاسی و اقتصادی خلاصه نمی‌شود؛ چراکه سرزمین آفتاب طی سالیان اخیر، به‌حدی در ابعاد مختلف پیشرفت کرده که سفر به‌‌ آن از آرزوهای هر گردشگری است. آداب‌ورسوم و تاریخ غنی ژاپن در کنار پیشرفت تکنولوژی، این سرزمین را به‌ یکی از خواستنی‌ترین و جذاب‌ترین مناطق جهان برای توریست‌ها تبدیل کرده‌اند.

از مناطقی مثل کیوتو و کوبه و توهوکو گرفته تا هیروشیما، چه از لحاظ طبیعی و چه اقتصادی دارای جاذبه‌های خاص خودشان هستند؛ اما این شهر توکیو است که آن‌قدر ویژگی چشم‌گیر و توریست‌پسند در آن جمع شده که تمامی تمرکز صنعت توریسم ژاپن، روی این شهر همیشه بیدار و رنگارنگ منعطف شده است. به همین دلیل، کجارو تصمیم دارد در این مقاله به‌ بررسی ۲۰ تفریح عالی در توکیو بپردازد. 

بازار ماهی تویوشی

خوردن سوشی تازه در بازار ماهی تویوسو

سوشی از غذاهای معروف ژاپنی است و می‌توان گفت حالا دیگر تمام دنیا با این غذا آشنایی دارند. یکی از دلایل معروفیت زیاد توکیو، سوشی‌های لذیذ و جذاب است و چه چیزی بهتر از اینکه هنگام سفر به‌ این شهر، سوشی‌های خوش‌طعمش را هم میل کنید؟

بازار ماهی تسوکیجی از معروف‌ترین مکان‌های فروش ماهی در توکیو است و با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸ میلادی به‌محله‌ی تویوسو نقل مکان کرد؛ اما هنوز رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های محله‌ی تسوکیجی به‌ فروش سوشی می‌پردازند و با مراجعه به‌ آن‌ها، می‌توانید طعم لذیذ سوشی‌های توکیو را بچشید!

محله آساکوسا توکیو

تماشای معبد باستانی سنسوجی در محله آساکوسا

مگر می‌شود کسی به‌ ژاپن سفر کند و از معبدهای سنتی این کشور دیدن نکند؟ محله‌ی آساکوسا که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های توکیو است و ژاپن کلاسیک را برای مردم یادآوری می‌کند، معبدی قدیمی و به‌شدت معروف با نام سنسوجی را در خود جای داده است. این معبد کلاسیک با فانوس‌های قرمزی که دارد، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری توکیو به شمار می‌رود و هر توریست باید از آن دیدن کند.

در کنار این معبد، خیابان ناکامیسه در محله‌ی آساکوسا قرار دارد و پس از بازدید از معبد سنسوجی می‌توانید به‌‌ این خیابان سر بزنید و از حال‌وهوای ژاپن در سالیان گذشته باخبر شوید. پارک هانایاشیکی از دیگر جاذبه‌های گردشگری محله‌ی آساکوسا است که قدیمی‌ترین شهربازی ژاپن محسوب می‌شود و بازدید از‌ آن خالی از لطف نخواهد بود.

بازار یاناکا گینزا توکیو

بازدید از بازارهای قدیمی یاناکا گینزا

شتاماچی (Shitamachi) به‌معنی شهر زیرزمینی یا شهر پایینی، یکی از مناطق کلاسیک و تاریخی توکیو به حساب می‌آید که تا به‌ امروز، تغییرات خاصی در ساختارش اعمال نشده است و همان رنگ‌وبوی قدیمی را دارد.

مرکز خرید یاناکا گینزا و راه‌پله‌‌ی یویاکه‌داندان از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه‌ هستند که بافت قدیمی آن‌ها باعث می‌شود تا هر گردشگری که به‌ آنجا می‌رود از جای‌جای‌ آن عکاسی کند. گفتنی است که گربه‌های بسیار زیادی هم در این منطقه زندگی می‌کنند و افرادی که به‌ گربه‌ها علاقه دارند، قطعا اوقات جالبی را در این منطقه سپری خواهند کرد.

مد و لباس در توکیو

رفتن به مراکز مد و لباس در هاراجوکو، اوموتِساندو و آئویاما

گردشگران توکیو می‌توانند در طول یک روز به‌ مناطق هاراجوکو، اوموتِساندو و آئویاما سر بزنند و از جاذبه‌های توریستی آن‌ها بازدید کنند. حالا سوال اینجا است که این سه منطقه چه جاذبه‌ی توریستی درخشانی را در خودش جای داده‌اند؟

گردشگران در سفر به‌ توکیو می‌توانند به‌ این مناطق و منطقه‌ی تاکاشتا-دوری بروند و از فستیوال‌های مد و لباس خاصی که در آنجا برگزار می‌شود، دیدن کنند و اگر از این لباس‌های خاص خوششان آمد، آن‌ها را خریداری کنند؛ لباس‌هایی مثل پوشش کاراکترهای کمیک، کارتونی و... در این منطقه به‌ نمایش درمی‌آید که قطعا جذابیت‌های خاص خود را دارند. علاوه بر این موارد، نوع معماری و جلوه‌های دیداری این منطقه آن‌قدر زیبا و جذاب به نظر می‌رسند که به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده‌اند.

محله‌ آکیهابارا در توکیو

رونق صنایع سرگرمی‌محور ژاپنی از دیگر دلایلی بودند که به‌ پیشرفت سیاسی و اقتصادی این کشور کمک بسیار بزرگی کردند. ژاپن طی ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته، در صنایعی همچون سینما، انیمیشن‌سازی و بازی‌های ویدیویی به‌حدی پیشرفت کرده است که حالا در میان بزرگ‌ترین قطب‌های این صنایع قرار می‌گیرد، پابه‌پای رقیبان غربی خود پیش می‌رود و بارها شده است که از آن‌ها جلو هم بزند.

آکیهابارا یکی از محله‌های به‌شدت درخشان و پررونق توکیو است که سالانه توریست‌های بسیار زیادی را به‌ خود جذب می‌کند. در این منطقه که به‌آن «محله‌ی الکتریکی» هم گفته می‌شود، از انیمه و مانگاه گرفته تا کتاب‌های کمیک و بازی‌های ویدیویی متنوعی را می‌توانید پیدا و کلکسیون خودتان را تکمیل کنید! این محصولات در فروشگاه‌ها و ساختمان‌هایی واقعا زیبا و رنگارنگ به‌ خریداران عرضه می‌شود. به‌اندازه‌ای نورپردازی این محله، زیبا است که اگر حتی به‌ سرگرمی‌هایی مثل ویدیوگیم یا انیمیشن علاقه نداشته باشید، صرفا با قدم‌زدن در آن، از شدت زیبایی بصری، هوش از سرتان می‌رود. اگر به‌ توکیو رفتید، حتما به‌ آکیهابارا سر بزنید.

کشتی سومو

در محله ریوگوکو، کُشتی سومو را تجربه کنید

کشتی سومو یکی از ورزش‌های بومی ژاپنی محسوب می‌شود که همانند آی‌کی‌دو، از بخش‌های علوم و فنون رزمی است. این رشته ورزشی، آداب‌ورسوم خاص خود را دارد و از آنجایی که شرکت‌کنندگانش باید‌ آمادگی بدنی خاصی داشته باشند، امروزه به‌ یکی از جاذبه‌های ژاپن تبدیل شده است.

در محله‌ی یوگوکو که از آن به‌عنوان پایتخت کشتی سومود در ژاپن یاد می‌شود، می‌توانید این رشته‌ را فرابگیرد. موزه‌های سومو، رستوران‌هایی با حال‌وهوای سومو و فروشگاه‌هایی که لباس‌های این رشته‌ی ورزشی را می‌فروشند، همگی در محله‌ی ریوگوکو واقع‌ شده‌اند و توریست‌های شهر توکیو هرگز نباید بازدید از آن را از دست بدهند.

پارک اوئنو توکیو

پارک اوئنو

پارک اوئنو در توکیو، به‌اندازه‌ای بزرگ و زیبا است که می‌توانید کل روز خود را به‌گشت‌وگذار در داخل آن سپری کنید و خسته هم نشوید.

در داخل این پارک می‌توانید موزه‌ی ملی توکیو را هم پیدا کنید که معروف‌ترین موزه‌ی هنری ژاپن است؛ علاوه بر این، موزه‌ی ملی هنرهای غربی، موزه‌ی هنرهای متروپولیتان ژاپن و موزه‌ی شیتاماچی را هم در همین پارک واقع‌ شده‌اند. در طول مدتی که در پارک اوئنو هستید،‌ می‌توانید از تمامی این موزه‌ها دیدن کنید و ساعاتی خوش را برای خودتان رقم بزنید.

محله شیبویا توکیو

شب‌های محله‌ شیبویا

محله‌ی شیبویا، یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر توکیو است که شاید هرگز رنگ خواب را به‌ خودش نبیند؛ چراکه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در خود جای داده است، مرکز اداری و تجاری شهر نیز به‌ حساب می‌آید و در صبحگاه، جولانگاه کارکنان و کارمندان ادارات یا افراد محصل است و در طول شب، این گردشگران هستند که در شیبویا به چشم می‌خورند.

علاوه بر اینکه پایان ساعت کاری باعث می‌شود تا شب‌ها به‌ زمان مناسب‌تری برای عبورومرور گردشگران تبدیل شود؛ ساختمان‌های بزرگ و رنگارنگ این منطقه با نورهای خاصی که از خودشان تولید می‌کنند، شب‌های شیبویا را به‌ یکی از خاطره‌انگیز‌ترین و جادویی‌ترین لحظه‌هایی تبدیل می‌کنند که یک گردشگر می‌تواند در توکیو داشته باشد.

برج اسکای تری توکیو

تماشای شهر از برج توکیو (اسکای‌ تری)

برج اسکای‌تری توکیو یا همان برج توکیو، یکی از مهم‌ترین بناهای کشور ژاپن و دنیا است که اگر شخصی به توکیو سفر کند و به بازدید از این برج معروف نرود، سفرش کامل نخواهد شد. با صعود به‌ بالاترین نقطه از این برج ۶۳۴ متری می‌توانید یک نمای فوق‌العاده زیبا و نفس‌گیر از شهر توکیو را تماشا کنید که حالا دقیقا در زیر پای شما قرار دارد.

در داخل این برج، مراکز خرید و تفریحی مختلفی هم قرار داده شده است که به‌لطف آن‌ها می‌توانید در ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح زمین، خودتان را سرگرم کنید و برای عزیزان‌تان سوغاتی بگیرید. پس از خروج از برج، وارد محله‌ی اسکای‌تری تاون شوید و از مراکز خرید متنوع آن دیدن کنید.

کوچه‌ اومویده یوکوچو

بازدید از کوچه‌ی اومویده یوکوچو در محله‌ی شینجوکو

کوچه‌ی اومویده یوکوچو (Omoide Yokocho)، یکی از مناطق تاریخی و کلاسیک توکیو به شمار می‌رود. واژه‌ی اومویده یوکوچو که به‌معنی راهروی خاطرها است نیز این موضوع را بیشتر نشان می‌دهد.

در کوچه اومویده یوکوچو که در منطقه‌ی شینجوکوی توکیو واقع شده است، علاوه بر اینکه می‌توانید از بافت قدیمی دیدن و عکس‌های مختلفی ثبت کنید، سری هم به‌ رستوران‌های متنوع آن بزنید و از خوردن غذاهای ژاپنی، به‌خصوص غذاها و نوشیدنی‌های کلاسیک این منطقه لذت ببرید.

محله ناکامگرو توکیو

بازدید از محله‌های ناکامگرو و دایکانایما

ناکامگرو و دایکانایما، از محله‌های زیبا و دیدنی توکیو هستند که قرار گرفتن آن‌ها در کنار زیبایی‌های طبیعی شهر مثل رودخانه‌ها و موارد این‌چنینی، براهمیت آن‌ها افزوده است. علاوه بر محیط‌های زیبای این مناطق، می‌توانید به‌رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید این مناطق نیز سر بزنید و سرگرم شوید.

تماشای رقص کابوکی در برج کابوکی‌زا

رقص کابوکی، از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رسوم مردم ژاپن بوده و هست. در این رقص، افراد با پوشیدن لباس‌های مخصوص و انجام یک گریم ویژه، به‌ اجرای رقص می‌پردازند. برج کابوکی‌زا جزو بناهای اصلی و توریستی محله‌ی گینزای توکیو است که رقص کابوکی‌ در سالن‌های بزرگ و مجهز آمفی‌تئاتری آن انجام می‌شود و افراد با استقرار در این سالن‌ها می‌توانند برنامه‌های کابوکی را بهتر از همیشه تماشا کنند. به‌همین دلایل، برج کابوکی‌زا از جمله مناطق تورسیتی اصلی توکیو به حساب می‌آید و گردشگران از بازدید آن پشیمان نخواهند شد.

قصر سلطنتی توکیو

بازدید از باغ‌ و قصر سلطنتی

خاندان سلطنتی ژاپن، قدیمی‌ترین و باقدمت‌ترین خاندان سلطنتی و موروثی جهان هستند که در توکیو زندگی می‌کنند، مرکز این شهر را برای زندگی و امرار معاش انتخاب کرده‌اند و تمامی ساختمان‌های، قصر و باغ‌های مربوط به‌ خاندان سلطنتی ژاپن در مرکز شهر توکیو بنا شده‌اند. طراحی این بناها به‌قدری زیبا و چشم‌نواز است که حالا یکی از جاهای دیدنی توکیو به شمار می‌روند.

با وجود اینکه برای بازدید از قصر و قلعه‌ی سلطنتی باید مراحل مختلفی نظیر رزرو بلیط و... را انجام داد؛ اما ورود به ضلع غربی این مناطق همیشه برای عموم آزاد بوده است. در نتیجه مسافران و گردشگران توکیو هر زمانی که دلشان بخواهد می‌توانند به‌باغ‌ها و مناطق به‌خصوصی از قصر سلطنتی سر بزنند و از زیبایی آن لذت ببرند؛ به‌ویژه زمانی که فصل رویش شکوفه‌های گیلاس می‌رسد.

معبد میجی در توکیو

بازدید از معبد میجی

تاریخ ژاپن به‌لطف پادشاهان مختلفی که این سرزمین را اداره می‌کردند، از دوره‌های مختلفی تشکیل شده است. دوران میجی (Meiji Jidai)، از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخی ژاپن محسوب می‌شود که رخدادهای مهمی از تاریخ این ممکلت در همین دوران رقم خوردند و به‌ سرنوشت این کشور جهت دادند.

پادشاه میجی در دوران حکومتش، یک معبد را برای همسر خود یعنی ملکه شوکِن می‌سازد. این معبد امروزه به‌ یکی از ارکان‌های مهم صنعت توریسم ژاپن و توکیو بدل شده است. البته که در توکیو معابد شینتو در تعداد بسیار بالایی وجود دارند؛ اما پیشینه‌ی قدرتمند تاریخی که در پس معبد میجی نهفته، مزید بر علت شده است.

محله‌ شیبویا

حضور در ازدحام صبحگاهی شیبویا

همان طور که پیش‌تر گفتیم، محله‌ی شیبویا از نمادهای اصلی زندگی مدرن و شهری در ژاپن و به‌خصوص شهر توکیو است. این منطقه در اوقات صبحگاهی و با شروع ساعت کاری، جولانگاه کارمندان اداره‌ها و افراد محصل می‌شود و ازدحام خاص و عجیبی در آن رخ می‌دهد؛ یک شلوغی بزرگ که شرکت در آن قطعا می‌تواند برای یک توریست حاضر در توکیو، جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

تماشای مسابقه‌های بیسبال در استادیوم توکیو دام

بیسبال در کنار ورزش‌هایی مثل فوتبال، از رشته‌های پرطرف‌دار و محبوب ورزشی در ژاپن به حساب می‌آید. پرطرف‌دار بودن این رشته باعث شده است تا برگزاری مسابقه‌های بیسبال در ژاپن و به‌خصوص توکیو، با شورونشاط فراوانی انجام شود. پس اگر روزی به‌ توکیو سفر کردید، تماشای مسابقه‌های بیسبال در استادیوم توکیو دام می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌های ممکن برای شما باشد.

آب گرم اونسن در توکیو

آب‌تنی در آبگرم اوئدو اونسن

آب‌تنی و حمام کردن در برکه‌های کوچک آب داغ که در ژاپن به‌ آن‌ها «اونسن» می‌گویند، از سنت‌های کهن و کلاسیک ژاپنی‌ها است. مردم ژاپن حالا این سنت را در دنیای مدرن خود بازسازی کرده‌اند؛ به‌طوری که می‌توانید در آبگرم‌هایی با همان شکل‌وشمایل قدیمی، تنی به‌ آب بزنید و لذت ببرید.

آبگرم اوئدو اونسن، جزو مکان‌های معروف توکیو محسوب می‌شود. در این مرکز می‌توانید با اونسن‌های ژاپنی آشنا شوید و تنی هم به‌ آب بزنید، سپس لباس‌های سنتی یوکاتا را بپوشید و عکس‌هایی خاطره‌انگیز ثبت کنید.

شرکت در مراسم چای

ژاپنی‌ها با آداب‌ورسوم خاص خودشان به‌ تهیه‌ی چای می‌پردازند و از همین رو، همیشه جایگاهی ویژه در میان مردم ژاپن و دنیا داشته است و از جاذبه‌های توریسیتی این کشور محسوب می‌شود.

باغ‌های هاماریکو اونشی تی‌ان که در دوره‌ی حکومت قوم توکوگاوا از آن با عنوان شکارگاه حاکم یاد می‌شد، حالا یک جاذبه‌ی مهم در توکیو است و با گرفتن یک تاکسی در محله‌ی آساکوسا، خیلی سریع می‌توانید به آنجا برسید. در این باغچه، مراسم چای بسیار جذابی برگزار می‌شود و اگر روزی به‌ توکیو سفر کردید، شرکت در این مراسم چای می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند.

محله گلدن گای در توکیو

گشت‌وگذار در محله‌ی گلدن گای در شینجوکو

پیش‌تر درباره‌ی محله‌ی شینجوکو و دیدنی‌های پرتعدادش صحبت کردیم. یکی دیگر از محله‌های جذاب شینجوکو، محله‌ی گلدن گای است که علاوه بر بافت کلاسیک، زیبا و جذابش، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند گردشگران را سرگرم کند و شب‌های بسیار جذابی را برای آن‌ها رقم بزند.

بازدید از محله‌های گلدن گای و کوچه‌ی اومویده یوکوچو در منطقه‌ی شینجوکوی توکیو، از تفریح‌های بسیار سرگرم‌کننده‌ای است که گردشگران توکیو انجام‌ می‌دهند.

کوه میتاکه در توکیو

کوهپیمایی و صعود به‌ قله میتاکه

در جای‌جای کشور ژاپن، کوه‌های مرتفع و معروفی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها یعنی کوه فوجی، سالانه گردشگران زیادی را به‌ خود جذب می‌کند. کوه میتاکه، هم از جاذبه‌های گردشگری شهر توکیو است و علاوه بر مراکز خرید مختلفی که در کوهپایه‌ی آن قرار دارد، تا قبل از صعود به‌ قله‌ می‌توان در معبدهای شینتو و غذاخوری‌های طول راه، سرگرم شد.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به توکیو داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور توکیو را با کمک کجارو جستجو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع TheCultureTrip

دیدگاه