محدودیت های ایرفلوت روسیه برای صدور بلیط

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
محدودیت های ایرفلوت روسیه برای صدور بلیط

ایرفلوت، شرکت هواپیمایی روسیه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ۱۳ اسفندماه برای ایرانیان با ویزای توریستی بلیط هواپیما صادر نمی‌کند.

ایرفلوت، شرکت هواپیمایی روسیه در بخش‌نامه و اطلاعیه‌ای در تاریخ ۱۳ اسفندماه، به آژانس‌های مسافرتی اعلام کرد که با توجه به دستور دفتر مرکزی این شرکت مستقر در مسکو، این ایرلاین تا اطلاع ثانوی برای مسافرانی که گذرنامه جمهوری اسلامی ایران با ویزای توریستی دارند، بلیط صادر نمی‌کند. این محدودیت تا اطلاع ثانوی برقرار است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که ایرفلوت امکان جابه‌جایی مسافران با پاسپورت چین در هیچ مسیری را نخواهد داشت و از پروازشان جلوگیری می‌کند. ایرفلوت از آژانس‌های مسافرتی خواسته تا برای این افراد بلیط هواپیما صادر نکنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که مسافران با هر گذرنامه و ملیتی، اجازه سفر از جمهوری اسلامی ایران به مقصد چین و هنگ کنگ را ندارند.

به این ترتیب تمام بلیط‌های صادرشده برای مسافران این دو مقصد که نوع ویزای آن‌ها اجازه ورود به روسیه را نداشته باشد، قابلیت استرداد بدون جریمه را دارند.

همچنین با توجه به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با ممنوعیت فروش بلیط غیرقابل‌استرداد، بلیط‌های غیرقابل‌استرداد با محاسبه ۴۲ دلار جریمه و در صورت NOSHOW شدن مسافر، با ۸۶ دلار جریمه استرداد می‌شوند.

هفته گذشته معاون نخست‌وزیر و رییس ستاد هشداردهی کرونا در روسیه، طی نشستی خبری در مسکو اعلام کرده بود که از تاریخ جمعه ۹ اسفند، صدور ویزای توریستی برای اتباع ایرانی متوقف می‌شود. صدور روادید سفر برای پروازهای ترانزیتی از ایران نیز از طریق مسکو منع شده بود.

در اطلاعیه جدید آمده است آژانس‌ها برای ویزاهای تجاری و غیره، تصویر ویزا را جهت تایید به دفتر نمایندگی ایرفلوت ارسال کنند.

گفتنی است، شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون، پروازهای بسیاری را از / به ایران لغو کرده است.

متن اطلاعیه ایرفلوت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

اطلاعیه ایروفلوت
اطلاعیه ایروفلوت

مطالب مرتبط:

منبع airc

دیدگاه