مرخصی بدون حقوق کارکنان ایرلاین امارات به‌خاطر شیوع کرونا

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
مرخصی بدون حقوق کارکنان ایرلاین امارات به‌خاطر شیوع کرونا

شرکت هواپیمایی امارات با اتخاذ سیاست جدید در برابر شیوع ویروس کرونا، از کارکنانش خواست یک ماه مرخصی بدون حقوق بگیرند.

به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی امارات در تاریخ سوم مارس از کارکنانش خواست که یک ماه مرخصی بدون حقوق بگیرند؛ زیرا شیوع سریع ویروس کرونا منجر به کنسل‌شدن تعداد زیادی از پروازها در سراسر جهان شده است.

ایرلاین امارات، پروازهای خود را به‌خاطر این ویروس به ایران، بحرین و بیشتر شهرهای چین متوقف کرده است و کشورهای سراسر جهان، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای ورود اتباع خارجی گذاشته‌اند.

عادل ال ردا (Adel al-Redha)، مدیر ارشد عملیاتی شرکت هواپیمایی امارات، در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت:

با وجود کنسلی پروازهای برخی مقاصد و کمتر‌شدن تعداد آن‌ها، همه‌چیز تحت کنترل است و ایرلاین ما بیش از آنچه نیاز داشته باشد، منابع دارد.

وی در ادامه گفت:

با توجه به دردسترس‌بودن منابع دیگر و این واقعیت که بسیاری از کارمندان ما می‌خواهند از مرخصی‌هایشان استفاده کنند، این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم که به مرخصی بروند یا به‌صورت داوطلبانه، برای مرخصی بدون حقوق تا یک ماه، درخواست دهند.

رویترز، روز یکشنبه با اشاره به یک ایمیل داخل شرکتی، گزارش داد، امارات گروپ به‌عنوان شرکت هلدینگ مالک این ایرلاین، از کارکنانش خواسته است که با حفظ آرامش، سیاست مرخصی‌های باحقوق و بدون حقوق را مدیریت یک رکود سنجیده و تحت کنترل در تجارت ببینند.

امارات گروپ در پایان مارس سال ۲۰۱۹ که آخر سال مالی آن‌ها محسوب می‌شود، بیش از ۱۰۰ هزار کارمند داشت که حدود ۲۱ هزار خدمه پرواز و چهار هزار خلبان می‌شدند.

امارات متحده عربی، یک مرکز ترانزیت هوایی است که قطب گردشگری و تجاری دبی را نیز در خود جای داده است؛ با این حال به‌علت شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در کشورهای حوزه خلیج فارس، کنسرت‌ها و رویدادهای مهم کنسل شده یا به تعویق افتاده‌اند.

یاتا، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، روز دوشنبه از دولت‌های کشورهای خاورمیانه درخواست کرد تا هم‌زمان با تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت تاثیرات شیوع این بیماری، پشتیبانی لازم را از آن‌ها به عمل آورند.

مطالب مرتبط:

منبع reuters

دیدگاه