ممنوعیت سفر نوروزی به اصفهان برای جلوگیری از شیوع کرونا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
ممنوعیت سفر نوروزی به اصفهان برای جلوگیری از شیوع کرونا

استاندار اصفهان به‌منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، خبر ممنوع‌شدن سفر به اصفهان در ایام عید را اعلام کرد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان، در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:

امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. این اقدام در راستای حفظ سلامت هم‌استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به‌عنوان یک رسالت ملی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد که بر اساس تصمیم‌های امشب مقرر شد تعدادی ترمواسکن در ورودی فرودگاه و همچنین زندان مرکزی اصفهان نصب شود تا مسافرانی که از طریق فرودگاه وارد اصفهان یا از آن خارج می‌شوند و همچنین افرادی که در زندان اصفهان هستند، مورد پایش و غربالگری قرار بگیرند.

در استان اصفهان، جز مناطق کاشان و آران و بیدگل، ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وضعیت گردشگری اصفهان در پی شیوع کرونا

کرونا رعشه بر تن گردشگری ایران و شهرهای توریستی‌اش انداخته است. اصفهان در راس هرم وارونه گردشگری ایران، روزهای سختی پیش‌رو خواهد داشت. هنوز اعلام رسمی‌ای از برآورد خسارت‌ها در عرصه گردشگری اصفهان نشده است؛ اما همه شواهد و سخنان جامعه هتلداران و اتحادیه آژانس‌داران اصفهان نشان می‌دهد آژانس‌ها، هتل‌ها و مراکز خدمات توریستی اصفهان، زنجیروار در حال ورشکستگی‌اند.

در حال حاضر هتل‌های اصفهان خالی هستند؛ ساعات کار آژانس‌های مسافرتی این شهر کم شده و بیشتر کارکنان آن‌ها ترخیص شده‌اند. رییس جامعه هتلداران اصفهان از دست‌اندرکارانی که در تصمیم گیری‌های استانی و کشوری نقش دارند، خواسته است کمیته‌هایی برای مساعدت هتل‌ها تشکیل دهند و در زمینه مالیات، بیمه پرسنل و هزینه‌های انرژی به آن‌ها مساعدت کنند تا از معضل شدید در صنعت گردشگری جلوگیری شود.

محسن روناسی، رییس اتحادیه آژانس‎داران اصفهان از خسارت‌های سنگینی گفت که کابوس بزرگ فعالان گردشگری شده است. برآورد روناسی با توجه به آمارهای ضمنی‌ که از همکارانش در این رابطه دریافت کرد، مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان می‌شود؛ این حداقل خسارتی است که کرونا روی دست گردشگری اصفهان گذاشته است.

به گفته روناسی بزرگ‌ترین آژانس گردشگری اصفهان با توجه به نبود مشتری و هزینه‌هایی که نمی‌تواند پاسخگو باشد، ساعت کاری‌اش را به سه ساعت کاهش داده و ۵۰ درصد از کارمندانش را مرخصی بدون حقوق داده‌ است.

فعالان حوزه گردشگری اصفهان تاکید دارند با حضور مسئولان استانداری و میراث‌فرهنگی هرچه زودتر نشستی برگزار و برای رفع مشکلات فراروی این صنعت تاثیرگذار، تدابیری اتخاذ شود.

مطالب مرتبط:

منبع fararu irna

دیدگاه