تعطیلی خودخواسته هتل‌ های یزد در پی شیوع کرونا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
تعطیلی خودخواسته هتل‌ های یزد در پی شیوع کرونا

هتل‌های یزد به‌دنبال شیوع بیماری کرونا با صدور بیانیه‌ای به‌طور خودخواسته و بدون دریافت هیچ ابلاغیه‌ای نسبت به تعطیلی واحدهای اقامتی و حتی بوم‌گردی خود اقدام کرده‌اند.

با وجودی که این روزها استفاده از ظرفیت تعداد محدود گردشگران ضروری است، اما هتل‌های یزد به‌طور خودجوش و بدون هیچ ابلاغیه‌ای تصمیم به تعطیلی هتل‌ها و واحدهای اقامتی خود گرفته‌ و هدف از این اقدام را تلاش برای حفظ سلامت مردم اعلام کرده‌اند.

سید امیر ناصر طباطبایی، رییس جامعه هتلداران استان یزد و مسئول یکی از هتل‌های استان، در این رابطه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان اشاره و اظهار کرد:

این اقدام صرفاً با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از سفر به یزد انجام شده است.

با توجه به تعطیلی مراکز اقامتی، گردشگرانی که مقصد یزد را در نظر گرفته‌اند، کاهش خواهند یافت؛ در ضمن در این بازه زمانی ضدعفونی واحدها و آموزش هرچه بیشتر کارکنان نیز انجام می‌شود.

علی داد، مدیر یکی دیگر از هتل‌های یزد، هم در رابطه با تعطیلی یک هفته‌ای هتل‌های این شهر تصریح کرد:

با اینکه ضریب اشغال هتل‎ها کاهش چشمگیری داشته و همین میزان محدود گردشگر نیز برای اقتصاد هتل‎ها ضروری است؛ اما سلامت مردم و کارکنان هتل‌ها نسبت به مسائل اقتصادی و گردشگری اولویت دارد. با وجود تاکیدهایی که بر سفر نکردن شده بود، همچنان شاهد سفر به استان‌مان از مقاصد متعدد بوده‌ایم و این نگرانی وجود داشت که حضور این گردشگران زمینه شیوع ویروس کرونا در یزد را فراهم کند؛ لذا در هفته جاری از پذیرش گردشگران خودداری می‌کنیم. در این فرصت یک هفته‌ای، ضدعفونی هتل‌ها و مراکز اقامتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تداوم این تعطیلی در هفته‌های آتی هنوز مشخص نیست، افزود:

هفته جاری از سوی وزارت بهداشت، هفته‌ای حاد اعلام شده است؛ ولی وضعیت در روزها و هفته‌های آتی هنوز مشخص نیست؛ به همین دلیل تصمیم‌گیری دراین‌باره متعاقباً اخذ خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه