کلیه پارک ها و بوستان های تهران تعطیل شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۵
کلیه پارک ها و بوستان های تهران تعطیل شد

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از تعطیلی بوستان‌های پایتخت خبر داد.

غلامحسین محمدی، ‏‏‏‏مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، در صفحه شخصی خود در توئیتر از تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به‌منظور کمک به چرخه قطع شیوع ویروس کرونا خبر داد. متن پیام وی به این شرح است:

با تایید دولت، دستورالعمل تعطیلی بوستان‌های تهران برای مناطق شهرداری ارسال شد. این یک تصمیم ضروری برای مبارزه با كرونا است. درب‌های ورود و پارکینگ کلیه بوستان‌های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت شهرداری با همکاری شهروندان تا حد ممکن از ورود ممانعت می‌کنند.

عصر دیروز شهردار منطقه یک از انسداد مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های شمال تهران از جمله دارآباد، کلکچال، دربند و درکه، به‌دلیل حضور مردم در این منطقه و بی‌توجهی به هشدارها خبر داده بود. همچنین، ظهر امروز نیز شهردار منطقه ۲۲ از تعطیلی پارک جنگلی چیتگر، لتمال کن، آبشار و جوانمردان از تاریخ ۷ فروردین تا اطلاع ثانوی را اعلام کرد.

به‌روزرسانی: پنجشنبه ۷ فروردین، ساعت ۱۳:۳۰

شرکت نوسازی عباس آباد نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

هم‌زمان با توصیه های مکرر وزارت بهداشت به‌عنوان جهادگران سلامت کشور برای قطع زنجیره انسانی ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، پل طبیعت، بوستان آب و آتش، دریاچه هنر، پارک طالقانی و بوستان نوروز و گنبد مینا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

مرتضی احمدی، مدیرعامل دریاچه چیتگر، نیز اعلام کرد که از روز هفتم فروردین مجموعه دریاچه چیتگر به‌طور کامل تعطیل و از ورود مراجعان جلوگیری خواهد شد. وی در ادامه افزود:

از شهروندان درخواست می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از مراجعه به دریاچه خودداری کنند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد:

از صبح امروز هرگونه تجمع انسانی و تردد بنا به هر دلیل در پارک پردیسان تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه