هتل "داد" یزد؛ اقامت تاریخی در سرزمین بادگیرها

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
هتل "داد" یزد؛ اقامت تاریخی در سرزمین بادگیرها

بدون شک سفر به شهری تاریخی مثل یزد که کوچه پس کوچه‌های آن هنوز بوی گذشته می‌دهند، یک سفر متفاوت خواهد بود.

به‌ویژه اگر اقامت در هتلی مثل هتل داد یزد را که "اقامتگاهی رو به تاریخ" است، به سفرمان اضافه کنیم. هتل چهارستاره داد یزد تمام  هرآنچه را که لازم است؛ از رنگ، معماری و دکور تا امکانات امروزی با هم درآمیخته تا مهمان‌نوازی اصیل ایرانی را تجربه کنید. با جااینجاس برای سفری کوچک به دل اتاق‌های هتل داد یزد همراه شوید.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل داد یزد

هتل داد ۸۸ باب اتاق و سوئیت دارد که از معماری سنتی یزد و امکانات رفاهی به روز بهره برده‌اند. در مطلب‌ هتل "داد" یزد؛ اقامت تاریخی در سرزمین بادگیرها  نگاهی به واحدهای اقامتی هتل انداخته‌ایم.

اتاق یک تخته

اتاق یک تخته هتل داد یزد از یک تختخواب سینگل تشکیل شده است. اگر تنهایی به یزد سفر کرده‌اید، سراغ این اتاق بروید. بهتر است بدانید که امکاناتی مثل تلویزیون، تلفن، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت، حمام مجهز به لوازم بهداشتی، سشوار و سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق وجود دارد. پس خیالتان بابت امکانات رفاهی راحت باشد.

اتاق دوتخته دبل

همان طور که پیدا است، اتاق‌های دوتخته به درد یک اقامت دونفره می‌خورند. تختخواب این اتاق‌ها دونفره کوئین است. مثل واحدهای دیگر همه تسهیلات رفاهی و سرگرمی از جمله سیستم گرمایش و سرمایش، تلویزیون، اینترنت، یخچال، چای ساز، تلفن، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی برای این اتاق هم مهیا شده است. پنجره‌های اتاق دوتخته به حیاط هتل با گلدان‌ها و حوض نوستالژیک آن باز می‌شوند و رنگ آرامش بخش فیروزه‌ای در همه جای اتاق خودنمایی می‌کند.

32

اتاق دوتخته توئین

در اتاق دوتخته توئین هتل داد با فضای متفاوتی روبه‌رو می‌شوید. دو تختخواب یک نفره که هرکدام یک آباژور کنار خود دارند، در اتاق واقع شده‌اند. کاشی سرامیک‌های فیروزه‌ای به قوت خود باقی هستند، اما از پرده‌ها و روتختی‌های فیروزه‌ای خبری نیست. در این اتاق‌ها حس بودن در یک خانه اصیل یزدی را تجربه می‌کنید که سادگی و صمیمیت در آن‌ها حرف اول را می‌زند. دو صندلی کلاسیک، یک کمد، تلویزیون، سیستم گرمایشی و سرمایشی و میز آرایش، حمام مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی در آن به چشم می‌خورد.

اتاق سه تخته دبل

این اتاق‌های سه نفره هتل داد برای اقامت یک خانواده سه نفره گزینه خوبی هستند. یک تختخواب دونفره و یک تخت یک نفره در کنار هم قرار گرفته‌اند و آباژوری ضمن اینکه یک آشپزخانه کوچک در کنج اتاق، میز آرایش، کمد، سیستم گرمایش و سرمایش، یخچال و تلویزیون هم در اتاق تعبیه شده است.

اتاق سه تخته توئین

سه تخت یک نفره در اتاقی که کف آن با کاشی سرامیک‌های فیروزه‌ای فرش شده، در کنار هم قرار گرفته‌اند. آباژورهای سقفی نیز به همین رنگ بر بالای هر تخت نورافشانی می‌کند. کاشی‌کاری زیر روی دیوار در نور اتاق جلوه خاصی پیدا کرده‌اند. البته پنجره های لوزی  بر دیوار طاقی شکل اتاق که نور را به داخل می‌تابانند، نباید نادیده گرفت. یخچال، تلویزیون، میز آرایش، سیستم گرمایش و سرمایش، اینترنت، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام هم در اتاق در دسترس مهمانان قرار گرفته است.

اتاق چهارتخته

اتاق‌های چهارتخته هتل داد یزد از دو تختخواب یک نفره و یک تخت دونفره تشکیل شده‌اند. تختخواب دونفره در یک اتاق و تخت‌های یک نفره هم در اتاق دیگری قرار گرفته‌اند. کاشی سرامیک‌های کف اتاق فیروزه‌ای رنگ هستند که با گلیم فرش طرح خشتی، روتختی و پرده‌ها هارمونی زیبایی ایجاد کرده؛ در نور ملایم اتاق آرامش خاصی به فضا بخشیده‌اند. کمد، تلویزیون، میز آرایش، سیستم گرمایش و سرمایش، چای ساز و سرویس چای در هر دو اتاق وجود دارد. البته یخچال، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی را هم به این امکانات اضافه کنید.

سوئیت ماه عسل

سوئیت ماه عسل هتل داد یزد را می‌توان در لیست بهترین هتل‌های ایران برای ماه عسل جای داد. یک تختخواب دو نفره در سوئیت قرار گرفته و پنجره چوبی آن هم رو به بادگیرهای یزد باز می‌شود. چنین نمای زیبایی در سوئیتی که کف آن با کاشی سرامیک‌های فیروزه‌ای فرش شده، با امکانات روز در هم آمیخته است. یعنی قرار است در دل بافت تاریخی یزد و سوئیت ویژه ماه عسل که همه جای آن از دیوارها تا آباژورهای سقفی تاریخ یزد را بر خود دارد، اقامت مدرنی هم داشته باشید. تلویزیون، سیستم گرمایش و سرمایش، میز آرایش، اینترنت، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی بخشی از ابزارهای اقامت مدرن شما هستند.

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های هتل داد یزد

پذیرایی در هتل داد با رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های شیک و منوهایی غذایی متنوع کامل می‌شود. رستوران آینه که نام خود را از آینه‌کاری‌هایی با نقش‌های رنگارنگ در داخل رستوران گرفته؛ یک فضای بزرگ، دل‌باز و مجلل است. کاشی‌های فیروزه‌ای زیر پنجره‌ها با صندلی‌های فیروزه‌ای رنگ و نورپردازی ملایم پیوند خورده‌اند و در این فضا همه چیز برای صرف یک غذای خوشمزه فراهم است؛ چه غذای ایرانی باشد، چه غذای بین‌المللی و چه غذای محلی یزد.

پنجره‌های رنگی طاقی شکل و میز و صندلی‌های چوبی فیروزه‌ای در رستوران بام هتل داد یزد میزبان مسافران هستند. برای چشیدن طعم غذاهای گریل و غذاهای سنتی گیاهی می‌توانید این رستوران را که در و دیوارهایش معماری اصیل ایرانی را بر خود دارند، انتخاب کنید. به‌ویژه اینکه، رستوران بر بام هتل قرار گرفته و بدون شک نمای فوق‌العاده‌ای از شهر و بادگیرهایش خواهید داشت.

به احتمال زیاد یک بخش لذت‌بخش و خوشمزه اقامت در هتل داد یزد، در کافی‌شاپ حیاط مرکزی رقم بخورد. در این حیاط که به سبک حیاط خانه‌های یزدی ساخته شده و درونش مملو است از گل و درختچه و پله‌های آجری، میز و صندلی‌هایی چیده شده است. می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و در حالی که از تماشای نمای هتل بهره‌مند شوید؛ یک فنجان نوشیدنی سرد یا گرم به‌همراه کیک و دسر موردعلاقه خود را سفارش دهید.

یک فضای متفاوت دیگر هم برای پذیرایی در هتل داد یزد وجود دارد و آن کافه گالری نیلوفر است. در این کافه دنج که جان می‌دهد برای قرارهای دوستانه و صمیمی، دیوارها پر شده از هنرِ دست هنرمندان. یک اسنک، یک لیوان گلاب زعفران یا حتی سالاد میوه سفارش دهید؛ آثار هنری خود را با دست خود روی دیوار نصب کنید و در حالی که غرق تماشای آن می‌شوید؛ طعم سفارش خوشمزه خود را هم بچشید.

12

رزرو هتل داد یزد در جااینجاس

یزد از جمله شهرهای توریستی محبوب بین گردشگران داخلی و خارجی است. تعجبی ندارد که تعداد هتل‌های یزد بیشتر از حد انتظار ما باشد؛ آن هم هتل‌های سنتی که در بافت تاریخی شهر قرار و از آن الهام گرفته‌اند. مثلا هتل داد یزد یک هتل سنتی با امکانات لوکس و مدرن است که تنها نگاهی به فضای حیاط آن، خیلی‌ها را به رزرو آن وسوسه می‌کند. اگر اوایل بهار، اواسط پاییز تا زمستان که هوای شهر مطبوع است، به آن سفر می‌کنید؛ برای رزرو هتل داد یزد به جااینجاس مراجعه کنید. نام هتل را وارد فیلد جست‌و‌جو کرده؛ تصاویر، امکانات، قوانین و جزئیات قیمت را ببینید و روی دکمه رزر هتل جااینجاس  کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه