بهترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین جاهای دیدنی اوساکا؛ شهر آشپزی ملل در ژاپن

برای یک تجربه فراموش‌نشدنی به اوساکا ژاپن بروید و از جاذبه‌های دیدنی آن نظیر پارک موضوعی یونیورسال استودیوز، پارک گوزن‌ها و منطقه دوتونبوری دیدن کنید.

ممکن است کمی زمان برده باشد؛ اما بالاخره اوساکا در منطقه کانسای ژاپن توانسته است خود را از زیر سایه توکیو بیرون آورد.

امروزه سومین شهر بزرگ ژاپن، یکی از برترین مقاصد سفر شهری در جهان محسوب می‌شود و این عنوان کاملا حق آن است. اوساکا، شهری پر جنب‌و‌جوش، مملو از غذاهای منحصربه‌فرد، تجربه‌های فرهنگی و شگفت‌انگیزی است که در هیچ‌جای دیگر ژاپن آن‌ها را نخواهید یافت.

اوساکا برای اولین بار در ماه ژوئن ۲۰۱۹، میزبان یک رویداد جهانی یعنی چهاردهمین اجلاس گروه ۲۰ (G20) بود. طبق آمار رسمی بیش از ۳۰ هزار نفر در این ماه به آن سفر کردند.

گروه ۲۰ یا بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا است که درمجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را در اختیار دارند. 

کجارو در این مقاله قصد دارد تا لیستی از برترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی اوساکا را در اختیار شما قرار دهد تا اگر برای بار اول به این شهر زیبای ژاپنی سفر کردید، راهنمای مسیر شما باشد.

گردشگر درون خودتان را در منطقه دوتونبوری (Dotonbori) بیدار کنید

اوساکا

خیابان‌های سرزنده در امتداد کانال دوتونبوری، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اوساکا هستند

دوتونبوری یک مکان توریستی باورنکردنی است و با سر‌و‌صدا و رنگ‌و‌بوی زیاد، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند و شما هم به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

  • ساعت فعالیت: ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۶ ۶۲۱۱ ۴۵۴۲ ۸۱+
  • آدرس:  1 Chome-9 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

منطقه تاریخی دوتونبوری واقع در منطقه مینامی اوساکا، جایی است که با تابلوی نئون مشهور گلیکو (Glico) و همچنین دیگر نمادهای اوساکا نظیر خرچنگ غول‌پیکر و چرخ‌و‌فلک دوتونبوری موسوم به برج ابیسو (Ebisu Tower) روبه‌رو خواهید شد.

  • ساعت فعالیت برج ابیسو: هر روز از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • تلفن: ۶ ۶۲۱۴ ۶۵۱۱ ۸۱+
  • آدرس: 7 Souemoncho, Chuo-ku, Osaka, 542-0084, Japan

تابلوی نئون مشهور گلیکو با نقش یک مرد دونده، بیش از ۸۰ سال است که منطقه تفریحی و خرید اوساکا را روشن می‌کند. این مرد دونده، تبلیغی از کارخانه گلیکو، یکی از مشهورترین کارخانه‌های آسیا است. از محصولات این کارخانه غذایی که در بیش از ۳۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند، می‌توان به انواع شیرینی، محصولات لبنی، شیر خشک، بستنی و غذاهای فرآوری‌شده اشاره کرد.

  • ساعت فعالیت تابلوی نئون گلیکو: ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۱۲۰ ۹۱۷ ۱۱۱ ۸۱+
  • آدرس: 1 Chome-10-2 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

بیشتر مراکز تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌های اوساکا در اطراف کانال دوتونبوری قرار دارند. تورهای قایق‌سواری نیز به‌عنوان یک پیشنهاد هیجان‌انگیز در اختیار شما هستند.

از دیگر دیدنی‌های برجسته نزدیک به کانال دوتونبوری می‌توان به هوژنژی یوکوچو (Hozenji-Yokocho) اشاره کرد که کوچه‌ای تماشایی و مملو از ده‌ها رستوران و کافه کوچک بوده و یکی از مورد احترام‌ترین معابد بودایی اوساکا را در خود جای داده است.

بازدید از خانه تئاتر شوچیکوزای (Shochikuza Theatre) نیز ارزش زمانی را که می‌گذارید، خواهد داشت. این خانه تئاتر، اجراهای سنتی و مدرن متنوعی را به نمایش می‌گذارد؛ اگرچه شهرت اصلی آن به‌ نمایش‌های کابوکی برمی‌گردد. کابوکی، نام گونه‌ای از تئاتر سنتی ژاپنی است که برای سبک درام و نوع لباس زینتی بازیگرانش شهرت دارد.

  • تلفن: ۶ ۶۲۱۴ ۲۲۱۱ ۸۱+
  • آدرس: 1 Chome-9-19 Dotonbori, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

در انتها قصد داریم تا یکی از جالب‌ترین گیم‌نت‌های ژاپن و شاید جهان را به شما معرفی کنیم. با کمی پیاده‌روی از کانال دوتونبوری به سیلور بال پلنت (Silver Ball Planet) می‌رسید، یک فضای هیجان‌انگیز مملو از ده‌ها بازی ویدئویی مدرن و قدیمی.

  • ساعت فعالیت: یکشنبه تا جمعه: ۱۱ صبح تا هشت شب؛ شنبه: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • تلفن: ۶ ۶۲۵۸ ۵۰۰۰ ۸۱+
  • آدرس: 1 Chome-6-14 Nishishinsaibashi, Chuo Ward, Osaka, 542-0086, Japan

استن‌کاکو (Tsutenkaku)، برج ایفل اوساکا را از دست ندهید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

منطقه رنگارنگ شینسکای، مکانی فوق‌العاده برای گرفتن عکس از برج استن‌کاکوی درخشان پس از تاریکی است

برج استن‌کاکوی اوساکا با ارتفاع ۱۰۳ متر، بلندترین ساختمان اوساکا نیست. این برج حتی در لیست ۱۰ ساختمان بلند این شهر ژاپنی نیز جایی ندارد؛ اما این تکه نمادین از تاریخ اوساکا، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از خط افق شهر و ماورای آن را به شما پیشنهاد می‌کند.

برج استن‌کاکوی اصلی در سال ۱۹۱۲ با ارتفاع ۶۴ متر ساخته شد و در آن زمان، عنوان بلندترین ساختمان منطقه را به خود اختصاص داد و حتی آن را با برج ایفل پاریس مقایسه می‌کردند؛ اما متاسفانه در طی یک آتش‌سوزی در سال ۱۹۴۳، آسیب‌های شدیدی به این برج وارد شد و متعاقبا از بین رفت.

سازه اخیر در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است و شامل چندین سکوی داخلی برای تماشای مناظر و همچنین یک سکوی مشاهده خارجی در طبقه پنجم در ارتفاع ۹۴ متر می‌شود. طبقه‌های پایین‌تر برج نیز مملو از تفریح‌های جالب و هیجان‌انگیزی چون نمایش گلیکو با نگاهی به تاریخچه شکلات‌های پوکی (Pocky) هستند.

توصیه می‌شود که حتما از محله شینسکای (Shinsekai) در نزدیکی استن‌کاکو دیدن کنید. این محله با دارا بودن رستوران‌ها و کافه‌های فراوان، از مشهورترین مکان‌ها برای امتحان‌کردن فوگو به شمار می‌رود. این محله همچنین مکانی عالی برای گرفتن عکس از برج استن‌کاکوی درخشان پس از تاریکی هوا است.

فوگو، نوعی خوراک تهیه‌شده از بادکنک ماهی است و با عنوان ساشی‌می و چیرینابه (نوعی سوپ داغ) پخته می‌شود. این غذای مشهور به‌دلیل داشتن تترو دوتوکسین، زهرآگین است و برای همین در پخت آن باید بسیار دقیق بود و بخش‌های مسموم را جدا کرد تا گوشت را آلوده نکند. رستوران‌های خاصی این غذای سنتی را در ژاپن سرو می‌کنند و آماده‌سازی خانگی این ماهی معمولا منجر به مرگ افراد می‌شود.

  • ساعت فعالیت: هر روز از ۹ صبح تا ۹ شب
  • تلفن: ۶ ۶۶۴۱ ۹۵۵۵ ۸۱+
  • آدرس: 1 Chome-18-6 Ebisuhigashi, Naniwa Ward, Osaka, 556-0002, Japan

در دندن تاون (Denden Town) بگردید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

طرف‌داران انیمه و منگا به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از دندن تاون را از دست بدهند

دندن تاون که اغلب با محله مشهور آکیهابارای (Akihabara) توکیو مقایسه می‌شود؛ مکانی متعلق به جهان انیمه و منگا (نشریه‌های کارتونی) است. این شهرک کوچک واقع در میان ایستگاه نیپون باشی (Nipponbashi) و ابیسوچو (Ebisucho)، پر از گیم‌نت‌ها، کافه‌های خدمتکار (نوعی کافه ژاپنی که گارسون‌ها مانند خدمتکارها لباس می‌پوشند) و فروشگاه‌هایی است که اسباب‌بازی، بازی‌های ویدئویی، مجسمه‌های کارتونی و کارت‌های شخصیت‌های معروف انیمه‌ها را می‌فروشند. ماشین‌های بازی مشهور کپسول گاشاپون (gashapon) نیز در اینجا فراوان هستند.

  • ساعت فعالیت: ۲۴ ساعته
  • تلفن: ۶ ۶۶۵۵ ۱۷۱۷ ۸۱+
  • آدرس: 4 Chome-12 Nipponbashi, Naniwa Ward, Osaka, 556-0005, Japan

 روز خود را با غذا خوردن در آشپزخانه ژاپن تکمیل کنید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

یکی از مشهورترین دستورهای آشپزی اوساکا، اوکونومیاکی، یک پنکیک غیر شیرین است. عکس از دیوید پرس هاوس (David Pursehouse)

نام مستعار اوساکا، «تنکا نو دایدوکوری» (Tenka no Daidokori) به معنی آشپزخانه ملل است و این لقبی نیست که ژاپنی‌ها به‌سادگی به یک شهر بدهند.

از رستوران‌های دارای ستاره میشلین تا غذاهای خیابانی لذیذ را می‌توان در اوساکا پیدا کرد. گوشت تازه گوساله با کلاس جهانی از شهر کوبه در نزدیکی اوساکا و سوشی تازه از خلیج اوساکا به این شهر آورده می‌شود.

چندین غذای محلی ویژه نیز در اینجا وجود دارد. اسنک خیابانی اصلی اوساکا، تاکویاکی است. در این اسنک کریسپی ژاپنی، تکه‌های هشت‌پا و پیازچه در داخل خمیر آبکی آرد گندم ریخته شده و توسط قالبی ویژه و به‌شکل کُره پخته و با ترشی زنجبیل سرو می‌شود. پس از سرخ‌شدن، تاکویاکی‌ها را با یک سس شیرین آغشته و روی آن را با جلبک نوری تزئین می‌کنند.

اوساکا همچنین برای اوکونومیاکی (okonomiyaki)، یک پنکیک غیر شیرین ژاپنی نیز مشهور است. شما می‌توانید مواد پنکیک خود را از میان گزینه‌هایی چون گوشت، غذای دریایی و حتی نودل انتخاب کنید.

برای مزه‌کردن گنج‌های آشپزی اوساکا به یک تور غذای محلی بروید. تورهای غذایی آریجاتو (Arigato Food Tours) با پیشنهاد تجارب متعدد غذایی اوساکا که مناطق متعدد و بازار مشهور کورومون ایچیبا (Kuromon Ichiba market) را پوشش می‌دهند، یک انتخاب عالی هستند.

در قلعه اوساکا با تاریخ این منطقه آشنا شوید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

برای دیدن چشم‌اندازهایی مانند شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار به قلعه اوساکا بیایید

قلعه اوساکا، یکی دیگر از نمادهای تاریخی شهر در اواخر دهه ۱۵۰۰ توسط تویوتومی هیده‌یوشی، ناپلئون ژاپن ساخته شد. وی یکی از جنگجویان قدرتمند و دایمیوهای (زمینداران و ارباب‌های) ژاپن در دوران آشوب‌زده سنگوکو بود که میان جناح‌های سیاسی کشور هم‌بستگی ایجاد کرد و به جنگ داخلی پایان داد.

آخرین نبردی که در قلعه اوساکا رخ داد مربوط به حمله نیروی هوایی آمریکا در جنگ جهانی دوم است

قلعه اوساکا، یک ساختمان پنج طبقه در احاطه یک خندق بزرگ است که در طول سال‌ها به‌علت وقوع جنگ‌های بی‌شمار و آتش‌سوزی‌هایی که بخش‌های متعددی از آن را ویران کردند، بارها و بارها بازسازی شده است. آخرین نبردی که در قلعه اوساکا رخ داد، حمله نیروی هوایی آمریکا در جنگ جهانی دوم بود.

بازدیدکنندگان قلعه می‌توانند از یک موزه پر از اشیای باستانی متعلق به تاریخ اوساکا و خود قلعه دیدن کنند. پارک دور قلعه نیز بسیار زیبا است؛ به‌خصوص در فصل ساکورا یا شکوفه‌های گیلاس و البته در پاییز، زمانی که برگ‌ها با تغییر رنگ به نارنجی و قرمز، پارک را تبدیل به محیطی جادویی می‌کنند.

  • ساعت فعالیت: هر روز از ۹ صبح تا پنج عصر
  • آدرس: 1-1 Osakajo, Chuo Ward, Osaka, 540-0002, Japan

در نامبا (Namba) خرید کنید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

نامبا پارکس، یک مرکز خرید چند‌طبقه با بوتیک‌های باشکوه است

نامبا که خیلی از دندن تاون و دوتونبوری فاصله ندارد، مرکز خریدی بسیار مشهور و قطب حمل‌و‌نقل اوساکا به حساب می‌آید.

بهتر است از خرید در بازار سرپوشیده و بسیار شلوغ شین سایباشی (Shinsaibashi Arcade) اجتناب کنید. برای خرید از برندهای مدرن و به‌روز در خیابان سه‌بانده میدوسوجی (Midosuji) به‌سمت غرب بروید تا به امریکا مورا (Amerika-Mura) یا دهکده آمریکایی برسید. این مرکز خرید برای فروشگاه‌های شیک و مجلل مشهور است.

  • ساعت فعالیت: دوشنبه تا شنبه: ۱:۳۰ ظهر تا هشت شب؛ یکشنبه: ۱۱ صبح تا هفت عصر
  • آدرس: 1 Chome-2-4 Nishishinsaibashi, Chuo Ward, Osaka, 542-0086, Japan

رفتن به نامبا پارکس (Namba Parks) را حتما در برنامه خود بگذارید. این مرکز خرید با باغ چند‌ طبقه در فضای آزاد، این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در حین خرید و گذر از طبقه‌های مختلف از میان آبشارها و برگ‌های درخت‌ها عبور کنند.

نامبا پارکس توسط یک معمار آمریکایی به نام جان جرده طراحی شد و ساخت آن در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید. این مرکز خرید به ایستگاه بزرگ نامبا متصل است که به فروشگاه بزرگ تاکاشیمایا راه دارد. پس مراقب باشید که در اینجا گم نشوید.

  • ساعت فعالیت: هر روز از ۱۱ صبح تا ۹ شب
  • تلفن: ۶ ۶۶۴۴ ۷۱۰۰ ۸۱+
  • آدرس: 2 Chome-10-70 Nanbanaka, Naniwa Ward, Osaka, 556-0011, Japan

در بالای ساختمان اومدا اسکای (Umeda Sky Building) شناور شوید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

ساختمان اومدا اسکای اوساکا دارای یک سکوی مشاهده باغ معلق است

ساختمان اومدا اسکای اوساکا که توسط معماری به نام هیروشی هارا طراحی شده است، عمدتا یک ساختمان اداری به شمار می‌‌آید؛ اما پشت‌بام این برج‌های دوقلوی ۴۰ طبقه، پیشنهادی خاص برای ارائه‌کردن به شما دارد: یک سکوی مشاهده باغ معلق در داخل گنبدی شیشه‌ای که بین دو ساختمان معلق است.

در طبقه‌های زیر همکف، یک خیابان غذا وجود دارد که با فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی به سبک دهه ۱۹۲۰ شهرهای ژاپنی، شما را به سفری در گذشته می‌برد.

  • ساعت فعالیت: هر روز از ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • آدرس: 1 Chome-1-88 Oyodonaka, Kita Ward, Osaka, 531-6023, Japan

به پارک موضوعی یونیورسال استودیوز ژاپن (Universal Studios Japan) سر بزنید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

بازدیدکنندگان در داخل مدرسه جادو و جادوگری هاگوارتز با دنیای قسمت هری پاتر و سفر ممنوعه روبه‌رو می‌شوند

اگرچه برای بازدید از پارک‌های موضوعی دیزنی ژاپن باید به توکیو سفر کنید؛ اما جالب است بدانید که پارک موضوعی یونیورسال استودیوز ژاپن در اوساکا قرار دارد؛ هرچند که این جاذبه گردشگری در طول سال، بدون توجه به فصل، بسیار شلوغ است. برای همین می‌توانید با پرداخت پول بیشتر و خرید بلیط اکسپرس پاس (Express Pass) از ساعت‌ها انتظار در صف و تلف‌شدن وقتتان اجتناب کنید.

در هاگزمید از فروشگاه‌های دنیای هری پاتر خرید کنید

دنیای جادوگری هری پاتر در اینجا مانند همتایان آمریکایی‌اش، ستاره واقعی صحنه است. این جاذبه گردشگری که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، دارای دیدنی‌های مشابهی چون مدرسه جادو و جادوگری هاگوارتز است که بازدیدکنندگان در آن با دنیای قسمت «هری پاتر و سفر ممنوعه» روبه‌رو می‌شوند.

در هاگزمید، دهکده هاگوارتز که دانش‌آموزان برای خوردن نوشیدنی کره‌ای و خرید آب‌نبات‌های عجیب‌و‌غریب به آن می‌روند، چندین فروشگاه درست شبیه کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر وجود دارد.

دیگر جاذبه‌های این مجموعه شامل منطقه هلو کیتی، مینیون‌ها، بازی‌هایی با موضوع پارک ژوراسیک، دنیای مفرح سسمی استریت (یک سریال کمدی کودکان) و بازی کلاسیک آرواره‌ها (Jaws) می‌شود که در سال ۲۰۱۲ از پارک دیزنی فلوریدا حذف شد.

  • ساعت فعالیت: هر روز از ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب
  • تلفن: ۵۷۰ ۲۰۰ ۶۰۶ ۸۱+
  • آدرس: 2 Chome-1 Sakurajima, Konohana Ward, Osaka, 554-0031, Japan

به سفری یک‌‌روزه بروید

برترین جاذبه های گردشگری اوساکا، شهر آشپزی ملل در ژاپن

نارا و پارک مشهور گوزن‌هایش با اوساکا تنها به‌اندازه یک ساعت قطارسواری فاصله دارد

اوساکا با توجه به موقعیت استراتژیکش، یک پایگاه عالی برای دیدن سایر جاذبه‌های منطقه کانسای در سفرهای یک‌روزه است.

منطقه تاریخی کیوتو تنها ۱۵ دقیقه با قطار تندرو از اوساکا فاصله دارد. با ۴۵ دقیقه سفر با قطار همچنین می‌توانید به شهر باستانی نارا (Nara)، یک میراث جهانی یونسکو برسید. نارا برای وجود هزار گوزن خاصی مشهور است که یادگرفته‌اند برای غذا زانو بزنند.

شهر کوبه (Kobe) با چاینا‌تاون و استیک گوساله مشهور جهانی‌اش تنها ۳۰ دقیقه با قطار از ایستگاه نامبا فاصله دارد.

مسافران بلندپروازی که مشکلی با زود از خوب بیدارشدن و دیر برگشتن ندارند، می‌توانند در سفری یک‌روزه به هیروشیما بروند که با قطار تندرو، به‌اندازه ۲٫۵ ساعت از اوساکا فاصله دارد.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه