نوروز امسال به اصفهان سفر نکنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
نوروز امسال به اصفهان سفر نکنید

با توجه به تعطیلی مکان‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان با فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹ و همین طور تعطیلی مراکز اقامتی، سفر نوروزی به اصفهان را به زمان دیگری موکول کنید.

فریدون الله یاری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ضمن اعلام خبر تعطیلی مکان‌های تاریخی و گردشگری این استان گفت:

با توجه به مصوبه‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ رسمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، بیش از ۵۰۰ مجموعه تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل در ۲۴ شهرستان استان اصفهان در نوروز ۱۳۹۹ تعطیل هستند. گردشگران می‌توانند پس از پایان ایام تعطیلات نوروز و با اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا و وزارت میراث فرهنگی، از این مجموعه‌های تاریخی و گردشگری بازدید به عمل آورند.

به‌گفته اله یاری، کلیه برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه، ویژه نوروز ۱۳۹۹ لغو شد. در واقع بیش از دو هزار برنامه در قالب رویدادهای فرهنگی نظیر آیین‌های نوروزی، برگزاری روز فرهنگی شهرستان‌ها، مسابقه‌های ایران‌شناسی و معرفی صنایع‌دستی، موسیقی، پوشاک در ۲۴ شهرستان استان تدارک دیده شده بود که با توجه به مصوبه‌های ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، اجرای این برنامه‌ها به سال ۱۳۹۹ موکول شد.

سیدعلی صالح درخشان، معاون گردشگری استان اصفهان، نیز اعلام کرد که فعالیت تمام هتل‌ها در اصفهان منتفی است و به‌هیچ‌وجه مسافر نمی‌پذیرند. وی در ادامه افزود:

با توجه به افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا و اهمیتی که مسئولان استان به سلامت عموم جامعه می‌دهند، از مردم خواهش می‌کنیم تا اطلاع ثانوی هیچ‌کس به اصفهان سفر نکند. ضمن آنکه در حال حاضر هیچ‌گونه شرایط پذیرایی و اقامت در اصفهان فراهم نیست.

مطالب مرتبط:

منبع ilna ilna

دیدگاه