پروازهای اروپایی ایران ایر مجدد برقرار می‌شود

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
پروازهای اروپایی ایران ایر مجدد برقرار می‌شود

به گفته مشاور رسانه‌ای مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای اروپایی ایران ایر از سر گرفته می‌شود.

آخرین خبرها حاکی از آن است که پروازهای هما به کشورهای اروپایی از فردا مجدد آغاز خواهد شد.

حسین جهانی، مشاور رسانه‌ای مدیرعامل هما در توییتی نوشت:

در پی اعمال محدودیت اتحادیه اروپا و پس از سه روز وقفه، با پیگیری کاپیتان زنگنه مدیرعامل هما پروازهای ایران ایر به اروپا مجددا برقرار شد.

سه روز پیش روابط عمومی هما با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که پروازهای ایران ایر به کشورهای اروپایی به حالت تعلیق درآمده است. در متن این بیانیه آمده بود:

به آگاهی مسافرین گرامی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به مقاصد اروپایی می‌رساند با توجه به محدودیت‌هایی که به‌دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پروازهای «هما» اعمال گردیده، تمامی پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

البته دلایل این محدودیت مربوط به مجوزهای TCO (Third Countries Operators) متعق به چند هواپیمای ایرباس ایران ایر بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران نیز در خبری جداگانه، از برقراری مجدد پروازهای اروپایی هما خبر داد. مقصود اسعدی سامانی اعلام کرد که با رایزنی‌های انجام‌شده داخلی و بین‌المللی، پروازهای هما به کشورهای اروپایی از چهارشنبه ۲۱ اسفند از سر گرفته می‌شود.

وی افزود:

در پی توقف پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی، رایزنی‌های متعددی از طریق وزارت امور خارجه و هواپیمایی جمهوری اسلامی صورت گرفت و مقرر شد کلیه پروازهای اروپایی هما از فردا مجددا از سر گرفته شود.

مطالب مرتبط:

منبع tinn تسنیم

دیدگاه