جذاب‌ترین جاهای دیدنی اروپا که هنوز ناشناخته مانده‌اند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
جذاب‌ترین جاهای دیدنی اروپا که هنوز ناشناخته مانده‌اند

اروپا همواره برای علاقه‌مندان به سفر، شگفتانه‌های زیادی دارد و در میان این شگفتی‌ها، مکان‌ها و جاهای دیدنی فوق‌العاده زیبایی به چشم می‌خورد که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اروپا، قاره‌ای مملو از جادوی زیبایی‌ها است و از جزایر نروژ در مدار شمالگان گرفته تا کوه‌های پوشیده از جنگل رومانی، سواحل ماسه‌ای بادخیز در ولز و دریاچه‌های یخی بالکان، همگی از تنوع این زیبایی‌ها خبر می‌دهند. این شهرهای باستانی قاره کهن اروپا و سواحل مدیترانه‌ای آن، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند؛ اما گاهی وقت‌ها بهترین مقاصد گردشگری، گوشه‌های دورافتاده این قاره‌ به‌شمار می‌آیند که عمدتا جز برای بومیان یا مسافران بی‌باک ناشناخته‌ مانده‌اند. در این مقاله‌ی کجارو ۲۰ مکان چشم‌نواز در اروپا به شما معرفی می‌شود که می‌تواند الهام‌بخش سفرهای شما برای بازدید از جاهای دیدنی اروپا باشند.

۱. دریاچه ایناری (Inari)، فنلاند

دریاچه ایناری

دریاچه ایناری که در مدار شمالگان و حوالی مرز فنلاند و روسیه قرار دارد، در چهار فصل سال به‌مانند بهشتی دل‌انگیز است. زمستان‌های تاریک و برفی، این مکان را برای لذت بردن از شفق‌های قطب شمال ایده‌آل می‌سازد. ساحل پردرخت آن در پاییز به‌رنگ نارنجی تیره تغییر می‌کند که بسیار دیدنی است و در تابستان می‌توانید در خنکای اعماق این دریاچه از آب‌تنی لذت ببرید. مرکز بومی - فرهنگی «سامی» (Sami) عهده‌دار امور این منطقه برای گردشگرانی است که به فنلاند سفر می‌کنند.

۲. جزایر لوفوتن (Lofoten)، نروژ

جزایر لوفوتن که از قله‌های مرتفع، آ‌ب‌دره‌های عمیق و روستاهای بی‌نظیر تشکیل شده، به‌خاطر چشم‌اندازهای رویایی‌اش از دوردست، شهرت یافته است. این مجمع‌الجزایر که شامل هفت جزیره اصلی می‌شود، طبیعتی فوق‌العاده دارد که با پرواز عقاب‌های دریایی در اوج آسمان پیوند خورده است. به‌لطف جریان آب معتدل خلیج، جزایر لوفوتن در تابستان به‌شکل دل‌انگیزی گرم می‌شوند و این در حالی است که به‌دلیل واقع‌شدن در مناطق قطبی، خورشید هیچ‌گاه در این منطقه غروب نمی‌کند.

۳. آنست (Unst)، جزایر شتلند (Shetland)، اسکاتلند

آنست

آنست، شمالی‌ترین جزیره بریتانیا است که موج‌های دریا به‌شکلی رویایی به صخره‌های «ماکل فلوگا» (Muckle Flugga) برخورد می‌کنند. کمی عقب‌تر، آشیانه مرغان دریایی به چشم می‌خورد که برای فصل جفت‌گیری آن‌ها تعبیه شده است و پرنده‌نگاران قادرند از دیدن مرغان دریایی و قاپوها در این مکان لذت ببرند. باستان‌شناسان با بهره‌گیری از تاریخ وایکینگ‌ها، خانه‌های قدیمی و گورستان‌هایی را کشف کرده‌اند که تاریخ منطقه اسکاندیناوی را نشان می‌دهند.

۴. زاگوری (Zagori)، یونان

در حالی که جزایر کشور یونان به‌خاطر زیبایی بی‌بدیل خود ستایش می‌شوند، جاذبه‌های سرزمین اصلی به‌راحتی نادیده گرفته شده‌اند؛ اما به‌واقع یکی از زیباترین رشته‌کوه‌های اروپا یعنی اپیروس، در منطقه زاگوری یونان نهفته است. گلوگاه ویکوس (Vikos) با شیب تند خود، مناسب یک گردش روزانه است و تماشای قله پوشیده از برف کوه آستراکا نشان می‌دهد که یونان چیزی فراتر از یک منطقه تابستانی است. هنگام بازدید از زاگوری، نیم‌نگاهی به پل‌های سنگی آن به‌ویژه سه‌طاقیِ «کالیگاریو» در نزدیک روستای کیپی داشته باشید.

۵. ماهورهای یورکشر (Yorkshire)، انگلستان

ماهورهای یورکشر در انگلستان، به‌زیبایی یک خیال و رویا هستند. مسیرهای ورودی آن با سنگ‌های سخت پوشانده‌ شده است و دوچرخه‌سواران ماجراجو را به خود فرامی‌خواند. در حالی که پستی و بلندی تپه‌های آن بدون توجه به اینکه چه آب‌وهوایی بر منطقه حاکم است، مردم را برای پیاده‌روی به خود جلب می‌کند. جاذبه‌های زمین‌شناسی نظیر «خور مالهم» و «شکاف گوردیل»، این منطقه را به زیباترین نقطه از انگلستان مبدل کرده است. قسمت عمده زمین‌های این منطقه به پارک ملی یورکشر تعلق دارند و بهترین راه برای تماشای آن، سفر با قطار در مسیر «ستل» به «کارلایل» است که از فراز پل «ریبلهد» (Ribblehead Viaduct) عبور می‌کند.

۶. کوه‌های آپوسنی (Apusani)، رومانی

آپوسنی به‌عنوان ناحیه‌ای از رشته‌کوه‌های کارپات، مرموزترین بخش اروپای شرقی به حساب می‌آید. این کوه‌ها دورافتاده هستند و جنگل‌های باستانی و غارهای‌ آهکی آن، از هر سو به یک رودخانه زیرزمینی ختم می‌شوند. زمان اینجا متوقف شده است و هیچ کار دیگری برای انجام‌دادن نیست، جز تنفس از هوای مملو از عطر کاج و چشم‌دوختن به گونه‌های متعدد جانوری نظیر گرگ‌هایی که لابه‌لای درختان پرسه می‌زنند و عقاب‌هایی که بر فراز آن پرواز می‌کنند.

۷. دره لوئار (Loire)، فرانسه

دره لوئار

دژهای مجلل دره لوئار، همان چیزی است که به مناطق مرکزی فرانسه شکوه و عظمت بخشیده‌اند. «کاخ چمبورد» و «کاخ شنونسو» دو کاخ مشهور این ناحیه‌ محسوب می‌شوند که با مناره‌های کلاسیک، برج‌های دیده‌بانی، باغ‌های سنتی و دریاچه‌های قایق‌رانی، چشم‌اندازی کامل را پدید آورده‌اند.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به فرانسه داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور فرانسه را با کمک کجارو جستجو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

۸. بام اروپا (Picos De Europa)، اسپانیا

شاید در قیاس با رشته‌کوه «پیرنه»، از بام اروپا در اسپانیا استقبال چندانی به عمل نیاید؛ اما این رشته‌کوه نیز برای کوهنوردان، علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کسانی که از شگفتی قله‌های بلند لذت می‌برند، بسیار جذاب است. بام اروپا که به «دولومیت‌های اسپانیا» نیز شهرت دارد، از سواحل شمالی اسپانیا به‌اندازه ۲۰ کیلومتر به داخل این کشور کشیده شده است. گردشگران با استفاده از مجموعه پناهگاه‌های کوهستانی قادرند از منظره زیبای طلوع خورشید بر فراز قله‌ها لذت ببرند.

۹. آدلبودن (Adelboden)، سوئیس

با وجود معروفیت آدلبودن، بسیاری از جذابیت‌های آن مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. بر فراز دره، خانه بسیاری از یخ‌نوردان کوه‌های آلپ قرار دارد. همچنین کسانی‌ که به‌دنبال ماجراجویی کمتر هستند، می‌توانند با پوشیدن پوتین‌های زمستانی، در جنگل‌های کاج و نهر‌های منجمد به گشت‌وگذار بپردازند. همچنین شب‌هنگام، آسمان بالای پیست سرشار از آرامش ستارگان می‌شود.

۱۰. هن‌استراند (Henne Strand)، یوتلند غربی، دانمارک

هن‌استراند با چشم‌اندازی از ریگ‌های روان در سواحل غربی یوتلند واقع شده است. منطقه‌ای بادخیز با سرپناه‌های تابستانی که مکانی برای تعطیلات دانمارکی‌ها است. هن‌استراند با زمین‌های وسیع ماسه‌ای خود و کمترین میزان گردشگر، این اطمینان را به شما خواهد داد که هر گوشه از آن را بدون ازدحام جمعیت و به‌راحتی مشاهده کنید. در نزدیکی منطقه «فیلسو»، دریاچه‌ای بازسازی‌شده قرار دارد که محل تجمع پرندگان است و با وجود برج‌های دیده‌بانی، این فرصت در اختیار پرنده‌شناسان تازه‌کار قرار می‌گیرد تا از دیدن پرستو‌های دریایی، حواصیل‌ها و مرغ‌های ماهی‌خوار بهره ببرند.

۱۱. پارک جنگلی باواریا (Bavarian National Park)، آلمان

بی‌تردید جنگل‌های باواریا، به‌عنوان اولین پارک ملی آلمان، پاداش کسانی خواهد بود که در جستجوی اکتشاف‌های جدید هستند. ۳۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و ۲۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، این پارک جنگلی را به پارک جنگلی «سوموا» در مرز جمهوری چک متصل می‌کند.

دریاچه «راشلسی» (Rachelsee) که در قلب این جنگل‌ها قرار دارد، با درختان کاج احاطه شده‌ است. این دریاچه که بیش از ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، با سطح شفاف خود به خلق شگفت‌انگیزشدن عکس‌ها کمک می‌کند. بر اساس یک افسانه‌، نام «راشلسی» از مادربزرگ شیطان گرفته شده است.

۱۲. پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe)، هلند

پارک ملی هوژ ولو

هوخه ویلوه با تپه‌های مواج ماسه‌ای، خلنگزار و جنگل‌هایش، زیست‌گاه جانوران گوناگون است. این مکان نخستین‌ بار در سال ۱۹۰۳ در قالب یک پارک خصوصی تاسیس و در دهه ۱۹۳۰ به‌عنوان پارک ملی معرفی شد. امروزه این محل به‌دلیل وجود جمعیت گوزن‌ها، میش‌ها، گاوهای وحشی، گرازها و همچنین دارکوب‌ها و شب‌پره‌هایی شهرت دارد که شبانه‌روز در آسمان پرسه می‌زنند.

۱۳. یونیون‌هال (Union Hall)، ایرلند

یونیون‌هال یک دهکده ماهی‌گیری تماما ایرلندی‌نشین است که در بندر «گلندور» و در غرب شهرستان «کورک» واقع شده است. تپه‌های سرسبز اطراف آن و انعکاسشان در آب، منظره وسیعی را شامل می‌شود که قادر است روح انسان‌ را تسخیر کند. این منطقه با ویرانه‌هایی از قلعه‌های قرون‌وسطایی و کوشک‌های باستانی احاطه شده است. همچنین «دایره سنگی درومبگ» که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد، در نزدیکی این محل قرار دارد.

۱۴. برموت (Barmouth)، ولز

برموت با منظره‌ای از کوه‌های «اسنودانیا»،‌ مانند نگینی باستانی در خلیج «کاردیگان» قرار دارد. بهترین راه رسیدن به این منطقه، قطاری است که مسیر خط‌آهن چوبی و ۶۹۹ متری را طی می‌کند تا به ساحلی زیبا و چهارفصل برسد. قدمت این خط‌آهن به سال ۱۸۶۷ میلادی باز‌می‌گردد. اگرچه رفت‌وآمدها به این منطقه در تابستان زیاد می‌شود؛ اما به‌محض رسیدن پاییز و وزش باد، به‌‌شکل یک گردشگاه بی‌نظیر درمی‌آید. در صورت آرام بودن آب می‌توان از کایاک‌سواری و موج‌سواری نیز لذت برد.

۱۵. دریاچه بوینج (Bohinj)، اسلوونی

کشورهای اروپایی

دریاچه بوینج اغلب به‌خاطر محبوبیت بالای دریاچه «بلد» (Beld) نادیده گرفته می‌شود؛ اما بوینج که به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه اسلوونی در پارک جنگلی باشکوه «تریگلاو» واقع شده است، چیزی کمتر از دریاچه «بلد» ندارد. گردشگران قادرند با کرایه دوچرخه یا پیاده‌روی، در مسیرهای متصل به آبشار زیبای «ساویکا» یا دهکده فوق‌العاده «استارا فوزینا» به گشت‌وگذار بپردازند. همچنین در صورت مساعد بودن هوا، کوهنوردان قادرند تا مسیر فتح قله «تریکلاو» را انتخاب کنند.

۱۶. سوساک (Susak)، کرواسی

سوساک در سواحل شمالی دریای «آدریاتیک» کرواسی واقع شده و جایگزینی مناسب برای گردشگرانی است که از شلوغی جزیره‌های «ویس» و «خوار» خسته شده‌اند. این ناحیه که سرشار از سواحل ماسه‌ای و آب‌های کم‌عمق است، مکان مناسبی برای استراحت و فراغت از کار به شمار می‌رود. از آنجا که دسترسی به سوساک دشوار است و هیچ جاده‌ای به چشم نمی‌خورد، اینجا به مکانی ایده‌آل برای فرار از روزمرگی‌های زندگی تبدیل شده است.

۱۷. پارک ملی هورتوبادی (Hortobagy)، مجارستان

هورتوبادی به‌عنوان نخستین پارک ملی مجارستان در سال ۱۹۹۹ توسط یونسکو به ثبت جهانی رسید. این پارک در دشتی به وسعت ۸۰۰ کیلومتر مربع واقع شده و به‌دلیل وجود پلی ۹ طاقی و جانورانی مانند بوفالو‌های آبی، مرغان ماهی‌خوار و درناهای هوبره مشهور است. به‌واسطه نبود ازدحام جمعیت و آلودگی نوری، رؤیت ستاره‌ها در این مکان بسیار دل‌نشین است، تا جایی که این پارک را به‌عنوان پارک بین‌المللی «آسمان تاریک» می‌شناسند.

۱۸. پارک ملی بیاوویسکا (Bialowieza)، لهستان

پارک ملی بیاوویسکا

پارک ملی بیاوویسکا که بخش مرکزی جنگل‌های بیاوویسکا را تشکیل داده است، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین پارک‌های جنگلی و جاهای دیدنی اروپا به شمار می‌آید و حافظ آخرین جنگل معتدل این قاره است. این پارک که با کشور بلاروس نیز مرز مشترک دارد، بیشترین جمعیت گاوهای «بیزون» را در خود جای داده است. جنگل‌های سبز پارک، در تصویری نادر به ما نشان می‌دهند که در هزاران سال قبل، اروپا چه ظاهری داشته است.

۱۹. ساحل صخره‌ای جورکلین (Jurklane)، لتونی

پرتگاه ساحلی جورکلین که برای ورزش‌های بادی چون پاراگلایدر شهرت دارد، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به دریا است. دریای بالتیک سالانه چند متری از صخره‌های زمخت و در حال فرسایش این پرتگاه کم می‌کند؛ ساحلی که هنور توسط هجوم گردشگران آسیب ندیده و صخره‌های آن محل لذت بردن از طلوع آفتاب در تابستان است.

۲۰. دریاچه واترن (Vattern)، سوئد

دریاچه واترن با طول ۱۳۵ کیلومتر به‌عنوان کهن‌ترین دریاچه منطقه اسکاندیناوی شناخته می‌شود. بهترین راه برای آشنایی با این دریاچه که ششمین دریاچه بزرگ اروپا به حساب می‌آید، طی کردن سواحل آن است. از جمله دیدنی‌های این ناحیه می‌توان به کلیسای چوبی شهر «هابو» و شهر‌های کوچک «یوا» و «تیویدن» اشاره کرد. شما در تابستان می‌توانید از شنا و قایق‌سواری در آب‌های خنک این منطقه لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه