به دستور وزیر گردشگری بخشنامه فعالیت نوروزی موزه ها لغو شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۶
به دستور وزیر گردشگری بخشنامه فعالیت نوروزی موزه ها لغو شد

وزیر میراث‌ فرهنگی به‌علت شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌ تقویم کاری موزه‌ها در نوروز ۹۹ را لغو کرد.

روز ۱۷ هفدهم اسفند محمدحسن طالبیان، معاونت میراث فرهنگی، در نامه‌ای با عنوان «تقویم کاری ایام نوروزی موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی تحت پوشش وزارتخانه» به روسای چهار موزه بزرگ تهران آن‌ها را موظف کرد تا با وجود شیوع ویروس کرونا، مکان‌های تاریخی تحت مدیریت خود را در نوروز ۹۹ فعال نگه دارند.

وی در این نامه از مسئولان موزه‌های «ملی ایران»، «نیاوران»، «سعدآباد»، «موزه ملی قرآن کریم» درخواست کرد تا از ۲۷ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به فعالیت خود ادامه دهند.

با انتشار این خبر در ۱۹ اسفند توسط رسانه‌ها، علی‌اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - در اقدامی متفاوت، بخشنامه‌ معاون خود را به نفع موزه‌های کشور لغو کرد. در دستور کوتاهی که مونسان نوشته، آمده است:

بازگشت به بخشنامه شماره ۸۱۵۱۴/۹۸۳۵۰۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۹ آن معاونت با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور، هرگونه افزایش ساعت کار یا روزهای کار برای موزه‌ها و اماکن تاریخی ممنوع و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است، بدیهی است بخشنامه صدرالذکر لغو می‌شود.

البته از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران و با وجود نگرانی‌ها در این رابطه، موزه‌ها تا به امروز همچنان فعالیت خود ادامه می‌دهند و طبق گفته مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی دو ساعت از زمان فعالیت روزانه کم شده و موزه‌ها تا ساعت ۱۵ دایر هستند.

به‌روزرسانی تاریخ ۲۰ اسفند ساعت ۱۵:۰۰

طبق دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل شدند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه