ورود گردشگر به جنگل‌ ابر به‌خاطر مقابله با کرونا ممنوع شد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
ورود گردشگر به جنگل‌ ابر به‌خاطر مقابله با کرونا ممنوع شد

در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران به جنگل ابر و روستای آن تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

محمدرضا اسلامی، دهیار روستای ابر، از ممنوعیت ورود گردشگر به این روستای هدف گردشگری خبر داد و گفت:

ورود گردشگر به محدوده روستا و جنگل ابر تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است و از پذیرش مهمانان معذوریم. به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌تبع آن در استان سمنان و شهرستان شاهرود، استانداری سمنان و مسئولان شهرستان و همچنین بخشداری بسطام طی ابلاغیه‌ای هرگونه پذیرش مهمان در مراکز اقامتی را ممنوع کردند. بنابراین دهیاری ابر نیز در همین راستا ضمن اعلام به مراکز اقامتی و بوم‌گردی‌ها، از مراکز اقامتی سطح روستا بازدید کرده و از آن‌ها خواسته است که تا عبور از شرایط فعلی، خدماتی ارائه ندهند.

وی از ضدعفونی تمامی معابر، مراکز عرضه، نانوایی‌ها و خیابان‌ها و معابر داخلی روستا خبر داد و افزود:

خوشبختانه به‌طور مرتبط این ضدعفونی انجام و هر ۷۲ ساعت یک بار تکرار می‌شود؛ بلکه تا حد امکان از شیوع آن در روستا جلوگیری شود.

محمدرضا اسلامی در ادامه گفت تا زمانی که وزارت بهداشت یا مسئولان استان و شهرستان اعلام نکنند، خطر شیوع پایان یافته است، این ممنوعیت ادامه دارد و ما نیز کنترل لازم را در خصوص منع ورود به جنگل ابر و دیگر مناطق روستا اعمال خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص ابتلای احتمالی روستاییان ابر به کروناویروس اظهار کرد:

تاکنون ابتلای قطعی در روستا نداشتیم؛ اما مواردی به‌عنوان مشکوک به ابتلا به کروناویروس وجود دارد که نمونه‌گیری از آن‌ها از سوی مسئولان حوزه سلامت انجام و برای تهران ارسال شده است.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه