دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
دلایلی که شما را برای سفر به تفلیس قانع می‌کند

تفلیس، در کنار جاهای دیدنی محبوب، گنجینه‌های منحصر‌به‌فرد و غذاهای خوشمزه‌، شهری ارزان محسوب می‌شود؛ موضوعی که آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگری تبدیل کرده‌ است.

تفلیس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر گرجستان، مملو از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و غذاهای خوشمزه است؛ پس اگر تابه‌حال به فکر سفر به تفلیس گرجستان نیفتاده‌اید، در این مقاله از کجارو، به مزایای سفر به این شهر آسیایی اشاره خواهیم کرد که بی‌شک شما را برای سفر به تفلیس قانع خواهد کرد.

اگر برای سفر به تفلیس برنامه‌ریزی می‌کنید، برای کاهش هزینه‌های سفر و انتخابی ارزان و آگاهانه، می‌توانید به کمک موتور جستجوی تور کجارو، ارزان‌ترین تور تفلیس را پیدا کرده و تور مدنظرتان را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مقصدی ارزان

تفلیس

فارغ از اینکه سفری ارزان یا لوکس را به تفلیس انتخاب کرده باشید، باید بدانید که اینجا مقصدی ارزان به حساب می‌آید؛ به‌خصوص که قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، حمل‌ونقل، غذا و حتی جاهای دیدنی تفلیس، گران نیستند.

از آن مهم‌تر اینکه، بازدید از بیشتر جاذبه‌های تاریخی، رایگان است. از نظر محل اقامت نیز هتل‌های بین‌المللی مختلفی نظیر شرایتون و ماریوت در تفلیس فعالیت می‌کنند؛ اما اگر به‌دنبال گزینه‌های ارزان‌تر مثل ایربی‌ان‌بی هستید، اجاره‌ی یک آپارتمان، حدودا شبی ۳۰ دلار هزینه خواهد داشت.

مسافران انفرادی نیز می‌توانند هاستل‌های ارزان و خوبی برای اقامت پیدا کنند.

تاریخ غنی

جاذبه های تاریخی تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید و از همین رو، جاذبه‌های تاریخی متعددی را در خود جای داده است. در دوران قرون‌وسطا، قدرت‌های خاورمیانه بر آن حکومت می‌کردند و بعدها به دست امپراتوری روسیه افتاد؛ در نتیجه، هنوز هم می‌توان در گوشه‌وکنار شهر، نشانه‌هایی از آن دوران را مشاهده کرد.

گنجینه‌ای از هنر نو

جاذبه های تفلیس

تفلیس در قرن نوزدهم به‌تدریج به شهری اروپایی تبدیل شد و هنر نو (Art Nouveau) در کنار نقوش گوتیک و موریش مورد استفاده قرار گرفت و سبک و سیاق خاصی به تزیینات معماری قرون‌وسطایی بخشید. وحدت سبک‌های متنوع و سنت‌ها، ظاهر منحصربه‌فردی را برای شهر به وجود آورده است.

یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این دوران، راهروهای ورودی نقاشی‌شده است که بیشتر در ورودی خانه‌های تجار و اشراف‌زاده‌ها به چشم می‌خورد. امروزه، این خانه‌ها همچنان مسکونی هستند و برخی نیز به‌عنوان مکان‌های میراث فرهنگی ثبت شده‌اند.

معماری متنوع

معماری تفلیس

در سفر به تفلیس می‌توانید نمونه‌های معماری دوران‌های مختلف را مشاهده کنید؛ از دیوارهای باستانی شهر تا بقایای شهر اولیه، معماری عصر شوروی و ساختمان‌های شیشه‌ای مدرن که همگی از تنوع معماری در این شهر حکایت دارند. تفلیس، این سبک‌های معماری را به‌خوبی با هم تلفیق کرده و از این جهت، مکانی منحصربه‌فرد برای گشت‌وگذار به شمار می‌رود.

بازارهای متعدد

بازارهای تفلیس

هنگام قدم‌زدن در خیابان‌های شهر، بازارهای کوچک و بزرگی را در گوشه‌وکنار شهر مشاهده خواهید کرد که کشاورزان یا فروشندگان وسایل دست‌دوم به فروش سبزیجات، میوه، سوغاتی و وسایل خانه مشغول هستند.

بیشتر اوقات، کالاهایی که در این بازارها فروخته می‌شود، در مقایسه با سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های دیگر، نسبتاً ارزان محسوب می‌شوند. با این حال، اگر علاقه‌ای به بازار میوه‌وتره‌باره ندارید، می‌توانید از بازار وسایل دست‌دوم در درای بریج (Dry Bridge) دیدن کرده و سوغاتی‌های خاص و بی‌نظیری برای عزیزانتان تهیه کنید.

جشنواره‌های موسیقی

جشنواره های تفلیس

آن دسته از گردشگرانی که عاشق حضور در جشنواره‌های موسیقی هستند، باید تفلیس را در برنامه‌های خود بگنجانند. در طول سال، جشنواره‌های متعددی در این منطقه برگزار می‌شود؛ هرچند که اکثر آن‌ها برای بهار، تابستان و پاییز برنامه‌ریزی می‌شوند.

تنوع غذایی

غذاهای تفلیس

اگرچه بیشتر رستوران‌های تفلیس، تمرکز خود را روی غذاهای گرجی معطوف کرده‌اند؛ اما برخی از رستوران‌ها هم با غذای کشورهای مختلف از مشتری‌های خود پذیرایی می‌کنند. در هر صورت تا در تفلیس هستید، انواع غذاهای محلی را بچشید که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: خینکالی که از کوفته‌های گوشت تشکیل می‌شود؛ خاچاپوری که نوعی پای پنیر است؛ کباب گرجستانی و سبزیجاتی که در سس گردو سرو می‌شوند.

موزه‌های ارزان‌قیمت

موزه های تفلیس

از آنجا که موزه‌های متعددی در تفلیس وجود دارد، گردشگران عاشق موزه می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنند. علاوه بر این، هزینه‌ی ورودی به این موزه‌ها ارزان است و از ۱٫۲۵ دلار شروع می‌شود. در این موزه‌ها با تاریخ تفلیس، دوران اشغالگری شوروی، گنجینه‌های باستان‌شناسی و سازهای بومی آشنا خواهید شد؛ ضمن اینکه امکان بازدید از گالری‌های هنری مختلف نیز وجود دارد.

هنرهای خیابانی

هنر خیابانی تفلیس

هنر نقاشی دیواری در تفلیس، به‌لطف هنرمندان جدیدی که هر روز پا به این عرصه می‌گذارند، دوران رشد و شکوفایی خود را طی می‌کند. با وجودی که شاید این گرافیتی‌ها یا دیوارنگاری‌ها به‌اندازه‌ی سایر بخش‌های دنیا، مدرن نباشند؛ اما تعدادی از هنرمندان تفلیس توانسته‌اند با نقاشی روی نماهای خاکستری ساختمان‌های مختلف شهر، آثار شگفت‌انگیزی خلق کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه