چطور سفری دو روزه به بالی را برنامه‌ریزی کنیم؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چطور سفری دو روزه به بالی را برنامه‌ریزی کنیم؟

با اینکه سفری دو روزه به بالی، بسیار کوتاه به نظر می‌رسد؛ اما با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانید هم تعطیلات لذت‌بخشی داشته باشید و هم از جاهای دیدنی بالی بازدید کنید.

بالی، به‌عنوان یک مقصد گردشگری فوق‌العاده‌، هر نوع تفریح و جاذبه‌ای که فکرش را کنید، در خود جای داده است؛ به همین دلیل با یک بار سفر به این جزیره نمی‌توانید از همه‌ی جاهای دیدنی بالی بازدید کنید و بی‌شک دوباره بر خواهید گشت.

گشت‌وگذار در بالی و کشف فرهنگ غنی، معنویت و زیبایی طبیعی آن، با سفری کوتاه امکان‌پذیر نخواهد بود؛ با این حال، برای اینکه بهترین استفاده را از سفرتان ببرید، در این مقاله از کجارو، برنامه‌ی سفر دو روزه به بالی را پیشکش شما خواهیم کرد.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به بالی در کشور اندونزی داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور بالی را با کمک کجارو جستجو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

روز اول

صبح

ساحل کوتا بالی

وقتی قدم به بالی گذاشتید، راهی ساحل معروف کوتا شوید که فقط چند دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. از آنجا که این ساحل در طول شب، شلوغ و پرجنب‌وجوش می‌شود، بهتر است صبح را به بازدید از آن اختصاص دهید؛ به‌خصوص که تعداد گردشگران بسیار کمی در حال قدم‌زدن یا استراحت روی شن‌های سفید آن هستند.

علاوه بر این، می‌توانید از سایر ساحل‌های بالی نظیر لگیان و سمینیاک نیز دیدن کنید. پیداکردن صبحانه‌ای خوشمزه در امتداد خیابان کوتا، کار دشواری نیست و می‌توانید از غذاهای اصیل بالی تا غذاهای غربی را سفارش دهید.

ظهر

جاهای دیدنی بالی

در فاصله کوتاهی از ساحل کوتا، سواحل سمینیاک و پتیتنگت قرار دارند که با رستوران‌ها و بوتیک‌هایی در کلاس جهانی، از گردشگران استقبال می‌کنند. بی‌شک خرید اجناسی از طراحان سرشناس دنیا لذت‌بخش است؛ ضمن اینکه می‌توان در رستوران‌های این منطقه دلی از عزا درآورد و بهترین غذاهای بالی را نوش جان کرد. اگر هم به‌دنبال صرف یک وعده غذای لذیذ در کنار ساحل هستید، رستوران La Lucciola را امتحان کنید، یا برای چشیدن غذاهای دریایی تازه، راهی رستوران ساردین شوید.

بعدازظهر

سفر به بالی

پس از چشیدن غذاهای خوشمزه بالی، برای اینکه بهترین ورزش‌های آبی جزیره را تجربه کنید، به منطقه تفریحی نوسا دوا بروید. سواری با قایق موزی‌شکل و قایق دوناتی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسیلینگ (آب‌چترسواری) و... تنها بخشی از تفریح‌های آبی این منطقه به شمار می‌روند.

برای تجربه بهترین ورزش‌های آبی جزیره، به منطقه نوسا دوا بروید

گردشگران شجاع هم می‌توانند پیاده‌روی در دریا را امتحان کنند و همان طور که از نامش پیدا است، شامل پیاده‌روی در بستر دریا بدون استفاده از مخزن‌های بزرگ اکسیژن می‌شود. برای لذت‌بردن از این تفریح اصلا لزومی ندارد که شناگر یا غواص باشید.

برای گردشگرانی که به‌دنبال بعدازظهری آرام با چشم‌اندازی خیره‌کننده از ساحل هستند، اقامت در هتل‌ها و تفرجگاه‌های لوکس نوسا دوا را پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، با خرید کارت گردشگری یک‌روزه یا نوشیدنی از رستوران‌های آن می‌توانید از امکانات مجللی نظیر تختخواب، چتر، استخرهای بی‌نهایت و... نهایت لذت را ببرید.

عصر

معبد اولواتو بالی

ساحل اولواتو، بی‌شک بهترین محل برای تماشای غروب خورشید در بالی است. معبد اولواتو، نه‌تنها به‌خاطر چشم‌اندازی وسیع به اقیانوس شهرت زیادی بین گردشگران دارد، بلکه از نظر ارزش فرهنگی نیز حائز اهمیت است. علاوه بر این، اجراهای رقص سنتی نیز اغلب در همین زمان برگزار می‌شود.

شب

جاذبه های بالی

برای صرف یک وعده شام لذیذ، راهی خلیج جیمباران شوید و در رستوران‌های رو به دریا، بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید. از آنجا که صندلی‌های رستوران روی شن‌های ساحل قرار دارند، می‌توانید در حالی که پاهایتان را در شن‌ها فرو برده‌اید، در کنار نور شمع‌های روی میز از غذای خود نهایت لذت را ببرید. مزیت دیگر این منطقه، اجراهای رقص سنتی و موسیقی زنده است که شبی فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

در ادامه شب می‌توانید از زندگی شبانه جزیره لذت ببرید؛ به‌خصوص در ساحل کوتا و سمینیاک که بسیار پرجنب‌وجوش می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید آخر شب خود را در اوبود سپری کنید.

روز دوم

صبح

اوبود بالی

صبح روز بعد، به اوبود بروید و از قدم‌زدن یا دوچرخه‌سواری در روستاها و مزارع برنج لذت ببرید؛ به‌خصوص که تراس‌های برنج با شهرت جهانی، زیبایی منطقه را دوچندان کرده‌اند.

اوبود، قطب فرهنگی و آموزشی بالی به شمار می‌رود؛ پس نهایت استفاده را از آن ببرید. کلاس‌ها یا کارگاه‌های آموزشی متعددی از کلاس‌های هنری تا آموزش آشپزی، برای گردشگران در نظر گرفته شده است. در این میان، کلاس‌های سرامیک که توسط استودیوی سرامیک ساری آپی (Sari Api Ceramics Studio) برگزار می‌شود و کلاس‌های آشپزی کاسا لونا، از همه معروف‌تر هستند.

ظهر

رستوران های بالی

با رسیدن ظهر، به‌راحتی می‌توانید رستورانی عالی در بالی پیدا کنید. اگر به‌دنبال غذایی سالم با چشم‌اندازی از مزارع فوق‌العاده‌ی برنج هستید، سری به رستوران ساری ارگانیک (Sari Organik restaurant) بزنید که همه محصولات غذایی خود را به‌صورت تازه از مزارع اطراف تهیه می‌کند. لذت غذاخوردن در این رستوران، به‌لطف چشم‌انداز زیبای اطراف، دوچندان می‌شود.

بعدازظهر

موزه های بالی

برای تماشای بهترین آثار هنری بالی باید از موزه‌های جزیره دیدن کنید. اگر به آثار هنری و رویدادهای سنتی و معاصر علاقه‌مند هستید، از موزه هنر آگونگ رای (Agung Rai Museum of Art) و موزه هنر نکا (Neka Art Museum) بازدید کنید که آثاری از هنرمندان اروپایی و اندونزیایی را در محیطی دوست‌داشتنی در معرض نمایش گذاشته‌اند و فضای داخلی بومی و باغ‌ها، زینت‌بخش آن شده‌اند. برای تماشای آثاری به سبک باروک اروپایی که با هنر سنتی بالی آمیخته شده‌اند، راهی موزه بلانکو (Blanco Museum) شوید که آثاری از هنرمند فقید، آنتونیو بلانکو (Antonio Blanco)، را در عمارتش نمایش می‌دهد.

عصر

جنگل میمون های اوبود

هنگام غروب، لحظاتی جادویی را در جنگل میمون‌های اوبود، تجربه کنید. این جنگل علاوه بر اینکه ذخیره‌گاهی طبیعی به حساب می‌آید، معبدی مقدس را نیز در خود جای داده است و از همین رو، محلی فرهنگی و طبیعی محسوب می‌شود.

لحظاتی جادویی را در جنگل میمون‌های اوبود، تجربه کنید

بسیاری از گردشگران با ورود به جنگل، شاهد صدها میمون خواهند بود و همین موضوع را بهترین ویژگی این محل می‌دانند؛ در حالی که به نظر برخی دیگر از گردشگران، معبد هندو یا بیش از ۱۰۰ گونه‌ی درخت موجود در جنگل باعث شده‌اند که به محلی ایده‌آل برای گردشگری تبدیل شود. در هر صورت، اینجا محلی غنی از نظر معنوی، فرهنگی و آموزشی است.

شب

جاهای دیدنی بالی

قبل از ترک اوبود، حداقل یکی از رقص‌های سنتی یا اجراهای موسیقی را تماشا کنید. کاخ سلطنتی اوبود، بی‌شک مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه به شمار می‌رود؛ جایی که گردشگران برای تماشای بهترین اجراهای فرهنگی در آن جمع می‌شوند و از رقص سنتی و موسیقی گاملان در محیطی زیبا لذت می‌برند. گاملان یا گَمِلَن، به موسیقی سنتی گروه‌نوازی بالی اندونزی گفته می‌شود که اساس کارش بر سازهای کوبه‌ای است. از آنجا که این کاخ خیلی زود مملو از جمعیت می‌شود، پس زودتر از موعد خود را به آن برسانید تا جای خوبی نصیب‌تان شود.

آن دسته از گردشگرانی که هنوز انرژی دارند، نباید زندگی شبانه بالی را از دست بدهند و چه جایی بهتر از بار بودای خندان (Laughing Buddha Bar) در اوبود که با جنب‌وجوش جوانان و موسیقی و رقص، شب شما را تکمیل خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه