کرونا باعث لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB برلین شد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کرونا باعث لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB برلین شد

آلمان به‌منظور جلوگیری از شیوغ ویروس کرونا، نمایشگاه ITB برلین، مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری دنیا را لغو کرد.

نمایشگاه ITB برلین قرار بود از چهارشنبه، ۱۴ اسفندماه، در برلین برگزار شود. پیش‌بینی‌ها از حضور بیش از ۱۸۰ کشور و ۱۰ هزار شرکت‌کننده در این رویداد خبر می‌داد. سال گذشته ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. ایران نیز بیش از یک دهه است که در این نمایشگاه حضور دارد.

ITB برلین را به‌عنوان بورس نمایشگاه‌های گردشگری دنیا می‌شناسند. برآورد شده بود این نمایشگاه امسال حدود ۷ بیلیون یورو درآمد کسب کند.

برخی مسئولان دولت آلمان طی هفته گذشته به مسئولان برگزاری نمایشگاه در رابطه با خطر شیوع ویروس کرونا هشدارهایی داده بودند و درخواست کرده بودند که برگزاری نمایشگاه امسال به زمان دیگری موکول شود. در نهایت تصمیم وزارتخانه‌های بهداشت و اقتصاد دولت آلمان بر این شد که این نمایشگاه لغو شود و تاریخ آن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتد.

نمایشگاه گردشگری آلمان پیش‌تر شهرهای آلوده به ویروس کرونا در چین، ایران و کره جنوبی را مشخص کرده بود و از شرکت‌کنندگان خواسته بود برای حضور در نمایشگاه برگه سلامت تهیه کنند. همچنین در صورت سفر به یکی از شهرهای ووهان چین، قم در ایران یا شهرهای آلوده کره جنوبی و ایتالیا، اجازه حضور در نمایشگاه برلین داده نمی‌شد.

مسئولان بهداشت برلین از برگزارکنندگان نمایشگاه خواسته بودند تا اثبات کنند شرکت‌کنندگان از شهرهای آلوده به کرونا ویروس در نمایشگاه حضور پیدا نمی‌کنند. همچنین کنترل شدیدی روی این موضوع داشته باشند.

سرانجام مرکز نمایشگاه برلین با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که قادر به اجرای چنین تدابیری نیست و نمایشگاه را با هدف حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان و شهروندان و به توصیه مقام‌های بهداشتی لغو می‌کند.

به گفته یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه ITB در ۵۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

تاکنون حدود ۳۰ نفر از شهروندان آلمانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع isna

دیدگاه