رفتارهایی که در دبی باعث بازداشت‌تان می‌شود

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
رفتارهایی که در دبی باعث بازداشت‌تان می‌شود

شهروندان و گرداشگران دبی ملزم به رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌ای هستند که تخلف از آن‌ها موجب دستگیری و در برخی از موارد حبس یا اخراج از شهر می‌شود.  

تردیدی نیست که دبی در‌ حال‌ حاضر یکی از قطب‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود؛ اما قوانین غیرمعمولی نیز در این شهر وجود دارد که نقض آن‌ها، به برخورد پلیس دبی و در نتیجه بازداشت‌، حبس یا حتی اخراج از شهر منجر می‌شود. در این مقاله از کجارو قصد داریم شما را با قوانینی آشنا کنیم که در سفر به دبی ملزم به رعایت آن‌ها هستید.

اگر دوست دارید سفری بی‌دغدغه به دبی داشته باشید، بهترین و ارزان‌ترین تور دبی را با کمک کجارو جستجو و خریداری کنید. در کجارو، مجموعه‌ای از بهترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری گرد هم آمده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

۱. پوشیدن لباس جنس مخالف

مبدل‌پوشی یا پوشیدن لباس جنس مخالف در اماکن عمومی دبی، عملی غیرقانونی محسوب می‌شود و در صورت انجام چنین کاری بازداشت یا حتی حبس می‌شوید؛ زیرا این اقدام از نظر بسیاری از شهروندان و دولت امارات، عمل ناپسندی به حساب می‌آید. به‌طور کلی در دبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای درمورد لباس‌پوشیدن وضع شده است و اگر می‌خواهید لباس غیرمعمول بپوشید، حتما این کار را در فضایی خصوصی انجام دهید.

۲. رقص و پایکویی

اگرچه در دبی‌ کلوپ‌های شبانه‌ی زیادی وجود دارد؛ اما این کلوپ‌ها، خصوصی محسوب می‌شوند و تحت قوانین خاصی فعالیت‌ می‌کنند. رقصیدن در دبی عمل شنیعی است و اخلال در نظم عمومی به‌ شمار‌ می‌رود.

۳. دشنام، سخنان یا اعمال وقیحانه و حرکت‌ گستاخانه در فضای عمومی

بیان سخنان رکیک و انجام کارهای گستاخانه در دبی می‌تواند شما را با دردسر بزرگی مواجه کند. تاکنون گردشگران و شهروندان زیادی به‌دلیل نشان‌دادن انگشت وسط دست‌شان در حین بحث‌های جنجالی یا حوادث راهنمایی‌و‌رانندگی، دستگیر شده‌اند؛ چراکه کار ناپسندی تلقی می‌شود. در ضمن اگر عمل یا سخن‌تان شدیدا زننده و نامتعارف باشد، احتمال اخراجتان از شهر نیز وجود دارد.

۴. ارتباط صمیمانه با جنس مخالف در ملأعام

داشتن ارتباط صمیمانه با جنس مخالفی که همسرتان نیست، باعث بازداشت‌تان می‌شود؛ بنابراین، در صورت حضور با جنس مخالف در مکان‌های عمومی، حریم بین دو نفر باید کاملا حفظ شده و از بوسیدن و حتی گرفتن دست یکدیگر جدا خودداری شود.

دبی

۵.هم‌‌‌اتاق بودن یا حتی زندگی با فردی که همسرتان نیست

اگر قصد دارید با فردی که همسرتان نیست، به دبی سفر کنید، در هتل با او هم‌اتاق نشوید یا حتی از زندگی با او خودداری کنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است مسئولان امر به محل اقامت‌تان مراجعه و شما را بازداشت کنند؛ هرچند در برخی هتل‌ها، انجام چنین کاری اصلا امکان‌پذیر نیست.

۶. شرب خمر در مکان‌های غیرقانونی

شرب خمر در دبی تنها در رستوران و بارهای تأییدشده، مجاز است و در مکان‌های خصوصی نیز در‌ صورت تهیه‌ی مشروب از مکان‌های مجاز، مانعی ندارد؛ اما حضور در مکان‌های عمومی پس از شرب خمر، جرم است و بازداشت یا حتی حبس کوتاه‌مدت را به‌ دنبال دارد.

۷. واردات، فروش و استفاده از مواد مخدر

واردات، فروش و استفاده از مواد مخدر در دبی، جرمی نابخشودنی است و به بازداشت، حبس و به احتمال زیاد اخراج فرد متخلف منجر می‌شود. حتی به‌همراه‌داشتن مقدار کمی از این مواد نیز حداقل چهار سال زندان به‌همراه دارد. در صورتی که فرد خاطی، محکوم به قاچاق مواد مخدر شود، با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.

۸. ترویج فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از گردشگران خارجی، جرم‌بودن ترویج فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه در شبکه‌های اجتماعی را به‌سختی باور می‌کنند؛ اما در صورتی که این کار را بدون کسب مجوز قانونی از دولت انجام دهید، باید برای بازداشت‌ یا حتی حبس‌ آماده شوید. حتی در برخی از موارد، ساکنانی که فعالیت‌های خیریه‌‌شان را ناخواسته در شبکه‌های اجتماعی ترویج کرده‌اند، از کشور اخراج شده‌اند؛ بنابراین در مورد این موضوع با احتیاط کامل عمل کنید.

۹. انتشار هرگونه محتوا علیه امارات متحده‌ عربی یا دولت در شبکه‌های اجتماعی

انتشار هرگونه محتوا علیه امارات متحده‌ عربی یا دولت این کشور، جرم است و تنها مختص به دبی نیست و در اکثر نقاط دنیا اجرا می‌شود. هنگام حضور در دبی، چنانچه محتوایی در جهت حمایت از قطر (این قانون از زمان تحریم قطر توسط کشورهای عربی منطقه اعمال شده است) یا ضد امارات متحده عربی منتشر کنید، دستگیر و حبس می‌شوید.

سفر به دبی

۱۰. شرکت در اعتراض‌های عمومی

سازماندهی، رهبری و حتی شرکت در اعتراض‌های عمومی جهت ابزار خشم و نارضایی از دولت‌مردان و خاندان سلطنتی، موجب دستگیری و اخراج از دبی یا حتی کل کشور می‌شود.

اعتراضات عمومی در دبی

برای اطلاع از جزئیات و شرایط دریافت ویزای دبی و نیز آخرین تغییرات در صدور ویزای دبی، مقاله مربوط به آن را در کجارو دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه