موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
موسسه ثبت شرکت و برند ؛ انجام تغییرات شرکت

برای ورود به دنیای تجارت و رشد کسب و کار در مرحله اول نیاز به ثبت یک شرکت دارید تا کارهای و فعالیت خود را به‌صورت قانونی انجام دهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در قدم اول برای اقدام به ثبت شرکت کسب اطلاعات کافی در خصوص امور ثبتی است. اما مهم‌ترین مسئله این است که این اطلاعات را از چه منبعی دریافت کنید؟ اولین چیزی که به ذهن هر فردی می‌رسد جست‌و‌جو در اینترنت است و استفاده از وب‌سایت‌هایی که تبلیغات شرکت‌های ثبتی هستند؛ اما مسئله مهم‌تری در این بین وجود دارد که اکثر شرکت‌ها خیلی دوست ندارند اطلاعات کافی در اختیار کاربر قرار دهد. موسسه ثبتی و حقوقی ذهن ناب در وب‌سایت، اطلاعات کافی برای آگاهی متقاضیان ثبت شرکت ارائه کرده است. برای این کار می‌توانید به وب‌سایت ما سر بزنید و در مورد ثبت شرکت، ثبت برند و انجام تغییرات ثبتی و... مطالعه کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرد.

انواع شرکت‌ها در ایران

شرکت‌های تجاری در ایران به هفت قسم تقسیم می‌شوند (طبق ماده ۲۰ قانون تجارت):

  1. شرکت سهامی خاص
  2. شرکت مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

ثبت تغییرات شرکت

ثبت کردن شرکت اولین کار برای ورود قانونی به تجارت است؛ اما مسئله مهم دیگری وجود دارد و آن هم این است که همیشه برخی تغییرات در روند شرکتداری وجود دارد که با عنوان ثبت تغییرات شرکت یاد می‌شود. برخی از این تغییرات شامل موارد زیر است: 

انواع ثبت تغییرات شرکت

  1. تغییر آدرس شرکت
  2. تغییرات در اساسنامه شرکت یا در محتویات اساسنامه آن
  3. تغییر نام شرکت
  4. تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می‌تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد.
  5. تغییر موضوع فعالیت شرکت
  6. تغییر قالب ثبت شرکت: به‌عنوان مثال شرکت را در قالب مسئولیت محدود ثبت کرده‌اید و پس از مدتی به‌دلیل محدودیت‌هایی که این قالب ثبتی دارد می‌خواهید آن را به شرکت سهامی خاص یا هر چیز دیگری تغییر دهید.
  7. تغییر مدت زمان فعالیت شرکت یا تمدید آن یعنی زمانی که اعتبار مجوز شرکت در حال اتمام است به تمدید آن باید بپردازید یا اینکه می‌خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید.
  8. تغییر اعضای هیئت مدیره

باید توجه داشته باشید که برای هر نوع تغییر در شرکت باید جلسه‌ای برگزار شود که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت‌ها اعلام کنند تا این تغییر در آن اداره محترم، ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می‌تواند اداره مالیات، روزنامه رسمی، روزنامه کثیر الانتشار، بانک‌ها و… باشند.

ذهن ناب

برای هر نوع تغییرات در شرکت باید صورت‌جلسه‌ای تنظیم شود که تغییرات مورد نظر را در خود مشخص کند و بدون هیچ‌گونه اشتباه، کم و کاستی برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود.

بعد از تائید اداره ثبت شرکت‌ها تصمیم مورد نظر در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار جهت اطلاع‌رسانی افراد حقیقی و حقوقی اعلام می‌شود. تنظیم صورت‌جلسات تغییرات از مواردی است که کوچک‌ترین اشتباه در آن باعث رد صورت‌جلسات یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می‌شود. در نتیجه این تغییر مهم باید توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام شود.

انواع صورت‌جلسات تغییرات

در شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری صورت‌جلسات به‌طور کلی به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده
  • صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورت‌جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده
  • مجمع عمومی عادی سالانه
  • مجمع عمومی عادی
  • صورت‌جلسه هیئت مدیره
  • مجمع عمومی عادی شرکاء

جهت ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت و نیز کسب اطلاع از هزینه ثبت شرکت و تغییرات شرکت می‌توانید با مشاوران ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرید:

شماره تماس: 09122938218

مطالب مرتبط:

دیدگاه