بهترین سواحل امارات متحده عربی برای موج سواری

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین سواحل امارات متحده عربی برای موج سواری

در سفر به امارات متحده عربی و شهرهایی نظیر دبی، شارجه و فجیره می‌توانید سواحل مناسبی برای موج‌سواری پیدا کنید و از این ورزش‌ آبی محبوب نهایت لذت را ببرید.

شاید امارات متحده عربی، اولین مقصد انتخابی شما برای موج‌سواری نباشد؛ اما بهتر است بدانید که امارات با وجود خط ساحلی در کرانه اقیانوس هند، با امواج بسیار در انتظار شما است. هر کسی از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌تواند از امواجی که از شمال یا جنوب شرقی به‌سمت امارات می‌آیند، نهایت استفاده را ببرد.

بهترین راه برای گشت‌و‌گذار و اطمینان از وجود امواج، هماهنگی با کارکنان شرکت سرف هاوس (Surf House) است؛ جایی که می‌توانید تخته موج‌سواری و ابزار لازم را اجاره کنید، از آخرین پیش‌بینی‌های امواج باخبر شوید و بومیان منطقه را ملاقات کنید. پس اگر به امارات رفتید و از گردش در پاساژهای مجلل و بزرگ خوشتان نیامد، به این سواحل سری بزنید و به استقبال امواج بروید. در ادامه کجارو شما را با سواحلی آشنا خواهد کرد که امکان موج‌سواری در آن‌ها وجود دارد.

۱. ساحل سانست (Sunset Beach)

بهترین سواحل موج سواری امارات متحده عربی

ساحل سانست، در قلب جمیره قرار دارد و به‌لطف سرف هاوس و سرف کافه (Surf Café) در مجاورت آن، یکی از نزدیک‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل دبی است. در طول ماه‌های زمستان که بهترین زمان رفتن به سواحل امارات متحده عربی محسوب می‌شود، امواج ثابت هستند و اگرچه ممکن است گاهی کوچک باشند؛ اما همیشه جمعیت زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

از جمعیت زیاد دوستداران ساحل و گردشگران دلسرد نشوید؛ چراکه به‌خاطر امواج قوی، بخشی از ساحل تنها به موج‌سواران اختصاص دارد. این ساحل، یک مقصد گردشگری محبوب برای موج‌سواری است؛ به‌خصوص که فرصت فوق‌العاده‌ای برای شناکردن و موج‌سواری با پس‌زمینه از برج العرب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس: Sunset Beach, Jumeirah, Dubai, United Arab Emirates

فراموش نکنید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای تور دبی را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.

۲. ساحل شمالی (North Beach)

بهترین سواحل موج سواری امارات متحده عربی

ساحل شمالی، یکی دیگر از سواحل محبوب بومیان در شمال شهر دبی، به‌سمت شارجه واقع شده است. این ساحل به‌صورت رسمی تا زمان پایان ساخت‌و‌ساز مجتمع اقامتی مروارید دبی (Pearl Dubai Residences) که در اطراف آن جریان دارد، افتتاح نخواهد شد؛ اما اینجا، بهشت موج‌سواران است. در اینجا خبری از گردشگران یا دوستداران ساحل نیست، فقط موج‌سواران به این محل می‌آیند. جمعیت حاضر در ساحل شمالی را اغلب موج‌سواران حرفه‌ای تشکیل می‌دهند؛ زیرا در فصل مناسب، امواج بسیار بلند هستند.

۳. ساحل ال خان (Al Khan Beach)

بهترین توفقگاه شارجه، ساحل کوچک و تمیزی به نام ساحل ال خان است که محیطی فوق‌العاده برای مبتدیان فراهم می‌کند. در اینجا می‌توانید مدرسه موج‌سواری شارجه را پیدا کنید؛ زیرا این منطقه، محلی عالی برای آموزش است. موج‌سواران حرفه‌ای، اغلب به این ساحل نمی‌آیند؛ اما امواج کوچک می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند. پس اگر در شارجه بودید، حتما سری به ساحل ال خان بزنید.

  • آدرس: Al Khan Beach, Al Khan St, Sharjah, United Arab Emirates

۴. ساحل تیمز ریف (Tim’s Reef)

بهترین سواحل موج سواری امارات متحده عربی

بهترین توقفگاه موج‌سواری فجیره، در قسمت شرقی امارات متحده عربی واقع شده است. ساحل تیمز ریف در کرانه اقیانوس هند، تنها جایی است که صخره‌های دریایی امارات متحده عربی را می‌توان مشاهده کرد. موج‌‌های مناسب، زمانی تشکیل می‌شوند که موج بزرگی از اقیانوس هند در اثر طوفان به وجود آمده باشد؛ بنابراین بهترین زمان رفتن به این ساحل، معمولا در ماه‌های تابستان است. فجیره به‌اندازه یک‌ ساعت رانندگی با دبی فاصله دارد؛ پس برای گشتی یک‌روزه و دیدن امواج بلند، خود را آماده کنید.

  • آدرس: Tim’s Reef, Fujairah, United Arab Emirates

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه