بهترین کارهایی که می‌توانید در شهر رم انجام دهید

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین کارهایی که می‌توانید در شهر رم انجام دهید

رم، پایتخت باستانی کشور ایتالیا، از آن دسته شهرهایی است که در فهرست آرزوی هر گردشگری قرار دارد تا با تماشای جاذبه‌های این شهر افسانه‌ای، خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود بسازد.

رم بهترین مقصد گردشگری برای افرادی است که به تاریخ و غذا علاقه فراوانی دارند. این شهر ایتالیایی، مملو از مکان‌های تاریخی، رستوران‌های پرهیاهو و موزه‌های شگفت‌انگیز است و در نتیجه برای بازدید از رم و اکتشاف در آن، حداقل به چند روز زمان احتیاج دارید.

چه در حال گرفتن سلفی در کولسئوم باشید و چه در حال مزه‌کردن یک نوشیدنی خنک در کافه‌های پرجنب‌و‌جوش شهر، مطمئن باشید که رم شما را ناامید نخواهد کرد. در ادامه، کجارو شما را با بهترین فعالیت‌های گردشگری در شهر رم آشنا خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای ??? ??????? را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر با خیالی آسوده خریداری کنید.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۱. در هتل جذاب روما، واقع در خیابان‌ کناری منطقه تاریخی ریگولا (Regola)، اتاق رزرو کنید.

۲. برای اقامتی مجلل‌تر، به هتل لوکس پنج‌ستاره دلا ویله (Hotel de la Ville) بروید که در نزدیکی تعدادی از جاهای دیدنی رم قرار دارد.

۳. به‌عنوان اولین جاذبه سفرتان، از کولسئوم دیدن کنید؛ آمفی‌تئاتری دیدنی که قدمت آن به ۷۰ تا ۸۰ سال پس از میلاد برمی‌گردد.

۴. اگر به ویرانه‌های رومی علاقه دارید، می‌توانید بازدید از فروم رومی با قدمتی از ۵۰۰ سال قبل از میلاد را در برنامه خود بگنجانید.

۵. پانتئون، معبد سابق رومی‌ها، هم‌اکنون تبدیل به یک کلیسا شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند معماری و آثار تاریخی را بدون هزینه ورودی، تماشا کنند.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۶. به موزه‌های واتیکان در کشور واتیکان بروید و از تماشای آثار هنری بی‌نظیر و ساختمان‌های شگفت‌انگیز لذت ببرید.

۷. تا در واتیکان هستید، گشت‌وگذاری هم در کلیسای مسحورکننده سیستین داشته باشید.

۸. در ادامه، به بالای گنبد کلیسای سنت‌ پیتر بروید و به تماشای چشم‌اندازهای پاناروما و بی‌همتای شهر بپردازید.

۹. بالارفتن از پله‌های اسپانیایی رم با ۱۳۵ پله که میدان دی اسپاگنا و ترینیتا دی مونتی (Piazza Trinita dei Monti) را به هم متصل می‌کنند، در فهرست فعالیت‌هایی هستند که به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید.

۱۰. از کاتاکومب‌های سنت‌ کالیکستوس (St. Callixtus) دیدن کنید؛ جایی که ۵۰۰ هزار نفر از جمله ۱۶ پاپ، در قرن سوم پس از میلاد در آنجا به خاک سپرده شدند. با توجه به صف‌های طولانی بازدیدکنندگان، کمی زودتر بلیط بخرید و صبح زود راهی این گوردخمه شوید.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۱۱. به دیدن شاهکارهای هنری گالری بورگزه بروید که شامل آثار رافائل، روبنس، تیتان و کاراواجو می‌شود.

۱۲. موزه‌های کاپیتولین که قدمت آن‌ها به سال ۱۷۳۴ برمی‌گردد، قدیمی‌ترین موزه‌های عمومی در جهان هستند و از همین جهت، ارزش دیدن دارند.

۱۳. با اینکه شهر رم را به‌خاطر موزه‌های تاریخی‌ می‌شناسند؛ اما علاقه‌مندان به هنر مدرن می‌توانند سری به MAXXI بزنند که موزه ملی هنر قرن بیست‌و‌یکم است. این موزه که توسط زاها حدید طراحی شد، بر هنر و معماری معاصر تمرکز دارد.

۱۴. آثار هنری مدرن بیشتر را می‌توان در گالری ملی هنر مدرن و معاصر پیدا کرد که به آثار هنری قرن نوزدهم تا بیست‌و‌یکم اختصاص دارد.

۱۵. دست خود را به داخل دهان حقیقت (Bocca della Verità) ببرید؛ مجسمه یک صورت که گفته می‌شود اگر دروغ بگویید، انگشتان شما را گاز می‌گیرد. علاقه‌‌مندان به فیلم، این مجسمه را از صحنه مشهوری در فیلم تعطیلات رمی به یاد دارند.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۱۶. از خانه کیتس-شلی (Keats-Shelley House) بازدید کنید؛ موزه‌ای که به اشعار عاشقانه جان کیتس و پرسی بیشه شلی اختصاص دارد.

۱۷. در اورتو بوتانیکا دی روما (Orto Botanico di Roma)، به گشت‌و‌گذار بپردازید؛ مجموعه‌ای تاثیرگذار از باغهای گیاه‌شناسی که با هزینه‌ای اندک در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

۱۸. منطقه تراستوره (Trastevere) با بام‌های شیب‌دار، ارزش بازدید را دارد؛ به‌خصوص برای مسافرانی که به‌دنبال بوتیک‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش‌ پرپیچ‌و‌خم هستند.

۱۹. یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده گردش در رم، استفاده از تور وسپا است. شرکت تور اکوتروما را امتحان کنید که تورهای سنتی و تورهای غذا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۲۰. هزاران خیابان هنری رنگارنگ در رم وجود دارد؛ البته اگر بدانید که کجا را بگردید. بهترین راه برای دیدن هنر خیابانی، رزرو‌کردن یک تور با راهنمای محلی است.

۲۱. برای خرید، به‌سراغ مغازه‌های گالریا آلبرتو سوردی (Galleria Alberto Sordi) بروید که شامل مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ساختمانی پرنقش‌و‌نگار متعلق به سال ۱۹۲۲ می‌شود.

۲۲. برای بازدید از برندهای مد مشهور مانند پرادا و فندی، راهی ریناشنته (Rinascente) شوید؛ فروشگاه چندمنظوره مجللی که دارای یک قنات باستانی در زیرزمین و یک سالن غذای خارق‌العاده است.

۲۳. دوستداران کتاب، فضای دنج موردعلاقه خود و کتاب‌های انگلیسی بسیاری را در فروشگاه کتاب آلموست کرنر (Almost Corner Bookshop)، پیدا خواهند کرد.

۲۴. در میدان پیاتزا ناوونا، به یاد فیلم «بخور عبادت‌کن عشق بورز» از جولیا رابرتز، چند عکس بگیرید. این میدان، در پوستر فیلم به چشم می‌خورد.

۲۵. طعم‌های مختلف دسر ایتالیایی جلاتو را در جیولیتی (Giolitti) امتحان کنید که در سال ۱۹۰۰ تاسیس شده است.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۲۶. مدل‌های مدرن‌تر جلاتو را می‌توانید در اوتالگ (Otaleg) پیدا کنید که طعم‌های منحصربه‌فردی چون گورگونزولا (نوعی پنیر آبی و رگه‌دار) و گلابی خاردار را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

۲۷. یک فنجان قهوه در لا کاسا دل کفه تاتزا دورو (La Casa Del Caffè Tazza D'oro) میل کنید؛ کافه‌ای شلوغ و پرجمعیت که در اینستاگرام، عکس‌های زیادی از آن وجود دارد.

۲۸. بازدید از ایتالیا بدون چشیدن نوشیدنی‌های معروف آن کامل نمی‌شود و برای این منظور، چه جایی بهتر از کافه استراوینسکی که در هتل د روسی (Hotel de Russie) قرار دارد.

۲۹. خودتان را به یک نوشیدنی در سالوتو ۴۲ (Salotto 42) مهمان کنید که چشم‌اندازهایی زیبا از معبد هادریان و مجموعه‌ای از غذاهای متناسب با نوشیدنی‌تان را به شما ارائه می‌دهد.

۳۰. رفتن به رستوران اسپریتو دی وینو (Spirito DiVino) را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید و حتما از قبل، جا رزرو کنید.

۳۱. پاستا یکی از اجزای جدانشدنی رم است و با شرکت در کلاس‌های شرکت ایت اند واک ایتالی (Eat & Walk Italy) می‌توانید پاستای خودتان را درست کنید.

۳۲. به‌جای درست‌کردن پاستا، می‌توانید غذاهای خوشمزه رم را امتحان کنید؛ پس با حضور در تورهای سیکرت فود، اسنک‌های محلی و وعده‌های لذیذ غذایی رم را بچشید.

۳۳. برای خوردن اسنک، به له لیوا روما (Le Levain Roma) بروید که از بهترین قنادی‌های شهر به شمار می‌آید.

۳۴. حداقل در یکی از وعده‌های غذایی، پیتزا بخورید. این خمیرهای نازک و ترد را می‌توانید در مغازه «اِما» (Emma) واقع در مرکز شهر امتحان کنید.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۳۵. برای میل‌کردن غذایی لوکس، یک میز در سن‌لورنزو (Il Sanlorenzo) رزرو کنید؛ رستورانی مدرن که غذاهای دریایی سرو می‌کند. این رستوران کمی گران است؛ اما مطمئن باشید که این ولخرجی ارزشش را دارد.

۳۶. سخت‌پسندها می‌تواند رستوران لا پرگولا (La Pergola) را انتخاب کنند که سه‌ ستاره میشلین و فضایی واقعا باشکوه و مجلل دارد.

۳۷. نونا بتا (Nonna Betta) نیز مکانی عالی برای امتحان‌کردن غذاهای کوشر ایتالیایی (رژیم خاص یهودیان) است. فراموش نکنید که تره‌فرنگی سرخ‌شده اینجا را حتما سفارش دهید.

۳۸. اگر به‌دنبال فضایی خودمانی‌تر هستید، از غرفه‌های غذایی مرکاتو دی تستاچو (Mercato di Testaccio) خرید کنید که بازاری با سقف شیشه‌ای است.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۳۹. تمام لحظه‌های سفر را به خوردن غذا یا دیدن جاذبه‌های گردشگری نگذرانید. در اسپای ناردی (Nardi DaySpa)، با یک ماساژ آرامش‌بخش، برای چند ساعتی استراحت کنید.

۴۰. برای ولخرجی بیشتر به اسپای ویکتوریا ری جنریشن (Victoria Regeneration Spa) سر بزنید؛ مکانی مجلل که در کنار دریا واقع شده است.

۴۱. لباس‌های شیک خود را بپوشید و به یک اپرا یا باله در خانه اپرای رم (Teatro dell'Opera di Roma) بروید. اگر هم از اتفاق‌های روی صحنه سردرنمی‌آورید، محیط و فضای این مکان می‌تواند به‌اندازه کافی برای شما جذابیت داشته باشد.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۴۲. اگر از طرفداران موسیقی راک‌اند‌رول هستید، به کلوپ له مورا (Le Mura) بروید که میزبان رویدادهای هفتگی و نمایش‌های محلی است.

۴۳. شاری واری پلی‌هاوس (Shari Vari Playhouse) نیز رستوران و کلوپ فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید حسابی خوش بگذرانید.

گشت و گذار در شهر افسانه ای رم

۴۴. شاید رم را به‌عنوان یک شهر ساحلی در نظر نگیرید؛ اما در نزدیکی شهر، چندین ساحل وجود دارد که با قطار در دسترس هستند. به ساحل سانتا مارینلا (Santa Marinella) بروید تا از کلوپ‌های ساحلی فوق‌العاده و خط ساحلی گسترده لذت ببرید.

۴۵. شما می‌توانید به‌جای رفتن به ساحل، سفری یک‌ روزه به اسکله باستانی آستیا آنتیکا (Ostia Antica) داشته باشید؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند ویرانه‌های باستانی را تماشا کنند و در موزه باستان‌شناسی، از تاریخ این منطقه بیشتر بیاموزند.

۴۶. سفری هم به کستل گندولفو (Castel Gandolfo) داشته باشید؛ شهری در جنوب رم و کرانه دریاچه آلبانو (Albano) که با قطار، تنها ۴۰ دقیقه با رم فاصله دارد.

۴۷. قبل از پرواز به خانه، یک سکه در فواره تروی بیندازید تا مطمئن باشید که دوباره به رم بازمی‌شد.

مطالب مرتبط:

منبع purewow

دیدگاه