ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

شیوه و اهداف سفر در سال ۲۰۲۰، با تغییرات درخورتوجهی در دنیا روبه‌رو خواهد شد؛ به‌خصوص که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند در سال جدید، سفر پایدارتر و سبزتری داشته باشند.

بسیاری از ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰، ترندهای دوستدار طبیعت، پایدار و کربن خنثی هستند. با توجه به تغییر در نحوه سفر کردن، این رویه تعجبی هم ندارد.

ما در حال حرکت به‌سمت زمانه‌ای هستیم که علاقه‌مندان به سفر ترجیح می‌دهند رفتار مناسبی با طبیعت داشته باشند، حتی اگر این موضوع باعث تغییر در شیوه سفرشان شود. امسال پیش‌بینی می‌شود که گردشگران، کیفیت را به کمیت ترجیح دهند. سفر جاده‌ای با خودروهای الکتریکی، ماجراجویی‌های هدفمند و کشف مقصدهایی که سفر به آن‌ها تاثیر مثبتی بر آن مقصدها دارد، ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰ هستند.

چطور می‌توان از این روندهای جدید سفر استقبال کرد؟ چگونه آن‌ها را در سفرهای بعدی بگنجانیم؟ خبر خوب اینکه هواپیمایی‌ها، هتل‌ها و برگزارکنندگان تورهای مسافرتی، در حال تغییر رویه به‌سمت گردشگری سبز هستند. به‌واسطه این تلاش‌ها نیازی به کاهش نیست، بلکه باید درست سفر کنید. در ادامه این مقاله از کجارو، با تعدادی از ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰ آشنا می‌شوید.

ترندهای سفر در تعطیلات سال ۲۰۲۰

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های افراد در آغاز سال جدید، سفرهای بیشتر است. در دهه اخیر، شاهد بوده‌ایم که مردم، سفر را در اولویت قرار داده‌اند تا به بهترین شکل از زندگی لذت ببرند، رشد را تجربه کنند، بیشتر برای خود وقت بگذارند و از طریق سفر با استرس‌های ناشی از کار مقابله کنند. به همین دلیل ما بیشتر از قبل سفر می‌کنیم و در عین حال دوست داریم از این سفرها لذت مضاعفی ببریم.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

انتخاب مقصدهای جایگزین

به‌دنبال آسیب‌ها و ویرانی‌های ناشی از اورتوریسم یا افزایش بی‌رویه تعداد توریست‌ها در یک مقصد، اخیرا این فرصت برای گردشگران به وجود آمده است تا مقصدهای جایگزین را برای سفر انتخاب کنند. تقریبا نیمی از علاقه‌مندان به سفر اعلام کرده‌اند که با رضایت کامل حاضر‌ند مقصد جایگزینی را در کشور موردنظرشان انتخاب کنند تا سفرشان، تاثیر کمتری بر محیط‌زیست داشته باشد. سال ۲۰۲۰، سال سفر به شهرها و مقصدهای جایگزین است.

سفرهای آهسته‌تر

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

مسافران در سال جدید، سرعتی را برای سفرشان انتخاب می‌کنند که تاثیرهای زیست‌محیطی سفر را کاهش دهد و لذت بیشتری از ماجراجویی را نصیب آن‌ها کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید سفر با خودروهای الکتریکی، قایق‌سواری یا دوچرخه‌سواری را در نظر بگیرید. ایده خوبی است که برای تعطیلات خود عجله نداشته باشید و سفرتان را به یک ماجراجویی آرام تبدیل کنید.

تجربه‌های بومی با کمک فناوری

در سال ۲۰۲۰، پیداکردن تجربه‌های بومی بسیار راحت‌تر شده است. شرکت‌های مرتبط با فناوری، شما را با اقامتگاه‌ها، مردم محلی، تورها و تجربه‌هایی آشنا می‌کنند که به‌طور طبیعی در سفر برایتان پیش نمی‌آید. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند که سفر پایدارتر و بومی‌تری داشته باشید.

تجربه‌های کوچک و کوتاه، به‌جای تجربه‌های بزرگ

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

مسافران برای سفر در سال جدید، به فکر کره زمین هستند و می‌دانند که پروازهای طولانی چه آسیب‌هایی برای طبیعت دارند. به همین دلیل، سفرهای کوتاه و تجربه‌های کوچک‌تر را جایگزین ماجراجویی‌های بزرگ می‌کنند؛ به‌عبارتی، سفرهایی را انتخاب می‌کنند که نیاز به پروازهای طولانی یا اصلا نیاز به پرواز نداشته باشد. پیش از این، مسافرت به‌معنای خرید بلیط هواپیما، سوارشدن به هواپیما و رفتن به کشوری دوردست بود؛ ولی امروزه سفررفتن، بیش از اینکه طی کردن مسیر و دیدن جاذبه‌های بیشتر باشد، به نحوه گذراندن زمان سفر بستگی دارد.

مسافران امروزی، سفرهای بدون جت لگ را ترجیح می‌دهند و به مقصدهایی می‌روند که به خانه‌شان نزدیک‌تر است و نیازی به ساعت‌ها پرواز نیست. این دسته از گردشگران حتی اگر مرتب به سفر بروند، آسیبی به محیط‌زیست نخواهند زد.

مسیر سفر، بخشی از تجربه خوب تعطیلات

وقتی مسافران از پرواز اجتناب کرده و سفرهای زمینی را انتخاب کنند، وسایل حمل‌ونقل زمینی مثل قطار و اتوبوس برای جابه‌جایی بین مقصدها، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. از سال ۲۰۲۰ به بعد، تجربه‌های لذت‌بخش سفر فقط در مقصدها اتفاق نمی‌افتد و از همان ابتدای مسیر آغاز می‌شود. در واقع خود مسیر هم بخش مهمی از سفر و خو‌ش‌گذرانی را تشکیل خواهد داد.

ترندهای سفر لوکس در سال ۲۰۲۰

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰، سفر لوکس هم مفهوم گردشگری مسئولانه را در بر خواهد گرفت. بر اساس مقاله‌ای که در فوربس منتشر شده است، پایداری یا تطابق با محیط زیست، به یکی از پایه‌های اصلی سفر لوکس و سطح بالا تبدیل خواهد شد. البته این رویه، جای زیادی برای کار کردن دارد؛ ولی تجربه‌های بدون ایجاد ضایعات و کربن خنثی، در سال ۲۰۲۰ به یک استاندارد در سفرهای لوکس درمی‌آیند.

سفر لوکس و پایدار

در سال ۲۰۲۰، سفر لوکس و سفر پایدار  (سفر دوستدار طبیعت)، دست در دست هم خواهند داد. همان طور که در محل زندگی خودتان باید هزینه بیشتری برای محصولات بومی و محلی بپردازید، در سفر‌های پایدار به مقصدهای خاص و محلی نیز باید این مخارج بیشتر را متحمل شوید؛ هرچند که ارزش این همه هزینه را خواهند داشت.

سفر هدفمند

گردشگران در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال تجربه‌هایی هستند که منجر به حمایت از جوامع بومی شود. هتل‌ها، فرصت‌هایی را برای مسافران به وجود می‌آورند تا تاثیر مثبتی روی زندگی اهالی منطقه داشته باشند. به‌عنوان مثال، اخیرا یکی از هتل‌ها، برنامه‌هایی موسوم به کورالاریوم، برای ترمیم صخره‌های مرجانی به راه انداخته است که تاثیر مثبت و مستقیمی روی محیط‌زیست منطقه و زندگی اهالی دارد و مهمانان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

سفر در فصل‌های خلوت گردشگری

در سال جدید، مسافران ترجیح می‌دهند تا سفرهای لوکس خود را در فصل‌های خلوت گردشگری و بدون نیاز به پرواز انجام دهند. در عوض، بیشتر آن‌ها پول پرواز را برای تجربه‌های نزدیک‌تر به محل زندگی و در فصل‌های خلوت سال خرج می‌کنند.

ترندهای سفر ماجراجویانه در سال ۲۰۲۰

سفر سبز و مسئولانه به این معنا نیست که باید ماجراجویی‌های کمتری را تجربه کنید؛ در واقع این نوع سفر باعث می‌شود که گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، روش‌های جدیدی برای گشت‌وگذار در دنیا پیدا کنند، بدون اینکه آسیبی به محیط‌زیست بزنند.

ضرورت رزرو رستوران‌ها

علاقه‌مندان به غذا نیز در سال ۲۰۲۰ با جدیت به سفرهای غذایی خود ادامه می‌دهند؛ ولی سفرها فقط به خوردن غذاهای جدید محدود نمی‌شود. از رستوران‌های پایدار که محصولات‌شان به‌صورت مستقیم از مزارع تهیه می‌شود تا رستوران‌های دوستدار محیط‌زیست و محصولات بومی و فصلی، مسافران در سال جدید در مورد صرف غذا در رستوران هم، محیط‌زیست و گردشگری پایدار را در اولویت قرار می‌دهند و تقاضا برای این قبیل رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بیشتر می‌شود.

سفر نجومی

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

یکی از هیجان‌انگیزترین ترندهای سفر در سال ۲۰۲۰، سفر نجومی است. همان طور که هرکدام از ما در تلاش هستیم تا تجربه‌های تاز‌ه‌ای را روی زمین کشف کنیم، بسیاری از گردشگران در میان ستاره‌ها به‌دنبال پاسخ سوال‌های خود هستند و به‌خاطر آن سفر هم می‌کنند. از آنجایی که مقصدهایی با آسمان تاریک‌تر، برای این سفر مناسب به نظر می‌رسد، سفر نجومی جزو سفرهای پایدار و دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌رود؛ زیرا آلودگی نوری در مقصد را به حداقل می‌رساند. 

یادگیری مهارت‌های بیشتر

ترند امسال برای سفر، کسب تجربه‌های جدید و یادگیری مهارت‌های بیشتر است. در سال پیش رو، تعطیلات و سفرهایی که درس‌های جدیدی به گردشگران یاد می‌دهند، بیشتر از همیشه طرفدار خواهند داشت. این روزها گردشگران بیشتر از اینکه به‌دنبال عکاسی و پرکردن صفحه اینستاگرامشان باشند، به سراغ یادگیری مهارت‌های بیشتر رفته‌اند.

سفر برای رسیدن به آرامش

ترندهای جدید سفر در سال ۲۰۲۰

از سال ۲۰۲۰ به بعد، سفر برای آرامش جسم و ذهن، در کنار ماجراجویی، قرار خواهد گرفت. مسافرت با هدف رسیدن آرامش، فقط به اقامت دو هفته‌ای در نزدیکی یک اسپا محدود نمی‌شود. این سفرها با به چالش کشیدن ذهن و جسم و روح، همراه خواهد بود و مقاومت شما در برابر تغییرهای روحی و فیزیکی را به بوته آزمایش می‌گذارند. از تمرین کردن با ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا شرکت در کمپ‌های آموزشی، سفرهایی هستند که برای آرامش جسم و روح انجام می‌شوند؛ هرچند این به معنای استراحت مطلق نیست!

مطالب مرتبط:

منبع tourradar

دیدگاه